فواید نوشیدن آب در ظرف مسی نگهداری و نوشیدن آب در ظروف مسی چه فوایدی دارد؟


فواید نوشیدن آب در ظرف مسی

ظروف مسی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اجدادی ما بودند. اما آیا تا به حال از بزرگان خود پرسیده اید که چرا این ظرف ها بر ظروف سفالی اولویت دارند؟ به این دلیل است که این روش آیورودا نوشیدن آب از یک دیگ مسی فواید زیادی برای سلامتی دارد. امروزه فرهنگ مدرن ما در تلاش برای تحقق بخشیدن به علم پشت این سنت هاست. آیا می خواهید در مورد فواید نوشیدن آب از ظرف مسی بیشتر بدانید؟ در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی با موضوع فواید نوشیدن آب در ظرف مسی همراه ما باشید.

دلایلی که چرا باید از یک ظرف مسی آب بنوشید

فواید ظرف مسی

۱٫ سنتز مس

بدن انسان نمی تواند به تنهایی مس را سنتز کند. مس برای برخی از عملکردهای متابولیک ضروری است. ما به یک رژیم غذایی ثابت از مس برای سنتز این عنصر در بدنمان نیاز داریم زیرا برای افزایش متابولیسم ضروری است. بنابراین، توصیه می شود که به طور مرتب آب ذخیره شده در ظرف مسی بنوشید.

protip_icon

یک فرد بالغ برای عملکرد مطلوب روزانه به ۰٫۹ میلی گرم مس نیاز دارد و این مقدار را می توان از رژیم غذایی به دست آورد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه ها می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

۲٫ باکتری ها را از بین می برد

اگرچه آیورودا مزایای سلامتی قابلمه‌های مسی را برای قرن‌ها ثبت کرده است، اما اخیراً دنیا به آن توجه کرده است. لوله های تامین آب آشامیدنی و شیرهای خانگی معمولاً از مس ساخته می شدند که خواص ضد میکروبی آن ثبت می شد. آب ذخیره شده در گلدان های مسی می تواند E.Coli را در عرض ۲۴ ساعت از بین ببرد. همچنین به مبارزه با بیماری های منتقله از طریق آب مانند سالمونلا، تیفوس، شیگلا، وبا و ویروس هایی مانند انتروویروس و هپاتیت A کمک می کند.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ در آنتی‌بیوتیک منتشر شد ، فعالیت‌های ضد میکروبی مس را با توجه به کشتن باکتری‌هایی مانند E. coli تجزیه و تحلیل کرد. میزان بقا در ابتدا در محلول بیشتر از زمانی بود که محلول حاوی غلظت سولفات مس بود.

تجزیه و تحلیل فعالیت ضد میکروبی مس در کشتن باکتری ها

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی
فواید نوشیدن آب در ظرف مسی

۳٫ عملکرد تیروئیروئید را تنظیم می کند

مس یکی از معدود مواد معدنی ضروری برای بدن انسان است. عملکرد صحیح غده تیروئید به میزان مسی که در سیستم شما دارید بستگی دارد. مشکلات تیروئید می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود، اما کمبود مس یکی از دلایل اصلی آن است. خوردن یک لیوان آب در یک پارچ مسی درست قبل از غذا می تواند به شما در ایجاد تعادل و مبارزه با مشکلات تیروئید کمک کند.

۴٫ با آرتریت مبارزه می کند

از زمان های قدیم، از خواص ضد التهابی مس برای کمک به مبارزه با آرتریت و سایر دردهای مفصلی استفاده شده است . دارای خواص آرام بخش بسیار موثر است. به ویژه برای تقویت سلامت مفاصل و تسکین درد ناشی از آرتریت روماتوئید مفید است.

۵٫ با کم خونی مبارزه می کند

مس توانایی های دارویی زیادی دارد. شاید کمتر گفته شده نقش آن در پیشگیری و مبارزه با کم خونی باشد. کمبود مس همچنین می تواند منجر به کم خونی شود، و ذخیره یک لیوان آب در یک ظرف مسی می تواند به شما در افزایش سطح هموگلوبین در جریان خون کمک کند.

protip_icon

سطوح پایین مس مانع از جذب آهن در بدن می شود. این منجر به کم خونی می شود، وضعیتی که در آن بافت ها نمی توانند اکسیژن کافی دریافت کنند.

۶٫ التیام دهنده زخم ها

پپتیدهای مس یکی از بهترین عوامل شفابخش هستند. تعدادی از محصولات پزشکی حاوی پپتیدهای مس برای درمان زخم ها و آسیب های پوستی وجود دارد. پپتیدهای مس معمولاً تولید کلاژ را تامین می کنند. همچنین گفته می شود که آنها کارایی آنتی اکسیدان ها را بهبود می بخشند. بنابراین، نوشیدن آب ذخیره شده در یک پارچ مسی می تواند به شما در بهبود سریع زخم ها کمک کند. گزینه دیگر شامل استفاده از داروهای گران قیمتی است که حاوی پپتیدهای مس هستند .

۷٫ ADHD (اختلال کمبود توجه و بیش فعالی) را مهار می کند.

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی
فواید ظرف مسی

ADHD آفت نسل ماست. این خود را به اشکال مختلف نشان می دهد و می تواند منجر به سایر اختلالات عصبی رفتاری شود. نوشیدن آب از یک ظرف مسی می تواند به بهبود عملکرد مغز و مهار اثرات ADHD کمک کند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به ADHD دارای عدم تعادل مس در رژیم غذایی خود هستند. مس دی انسفالون یا مغز قدیمی را تحریک می کند. مغز پیر مسئول پاسخ های حیوانی ما است. عدم تعادل مس ممکن است عملکردهای شناختی ما را به سمت مغز پیر متمایل کند. بنابراین، نوشیدن آب ذخیره شده در ظرف مسی می تواند به شما در مهار ADHD کمک کند.

۸٫ ضد سرطان

سرطان یک قاتل است. این بیماری برای اکثر افرادی که به آن مبتلا می شوند مانند پایان جهان است. اما پس از آن، مس دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی عالی است. به همین دلیل است که عنصر مهمی در مبارزه با سرطان است. این به مهار رشد سلول های سرطانی جدید کمک می کند و به ترمیم بدن کمک می کند. بنابراین نوشیدن آب از یک ظرف مسی می تواند به مهار سرطان کمک کند و آنتی اکسیدان های لازم را برای بدن فراهم کند .

۹٫ پیری را کند می کند

مس دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری عالی است. به کاهش خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌دار شدن پوست کمک می‌کند. بنابراین نوشیدن آب از دیگ مسی می تواند به شما کمک کند جوان تر و خوش اندام به نظر برسید. این به کند کردن روند پیری کمک می کند و با ترمیم و حفظ بافت همبند در آنها، سلامت پوست، عروق و قلب را ارتقا می دهد.

۱۰٫ به زنان باردار کمک می کند

متخصصان تغذیه به اثربخشی مس برای زنان باردار سوگند یاد می کنند. مس برای تولید گلبول های قرمز مهم است. تولید گلبول های قرمز (RBC) را افزایش می دهد و به ترمیم بافت ها و هضم قندها کمک می کند. زنان باردار به مس نیاز دارند زیرا به شکل گیری قلب، رگ های خونی، اسکلتی و سیستم عصبی جنین کمک می کند. مس همچنین به سلامت مو و پوست کمک می کند. برای زنان باردار، خوردن یک لیوان آب قابلمه مسی بسیار ضروری است.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربیسوزی موضعی می شود.

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی
فواید نوشیدن آب در ظرف مسی

نوشیدن آب از یک دیگ مسی مجموعه ای از مزایای سلامتی را ارائه می دهد و پایداری را تشویق می کند. به سنتز مس کمک می کند، باکتری ها را از بین می برد، به تنظیم عملکرد تیروئید کمک می کند، به مبارزه با کم خونی و آرتریت کمک می کند، بهبود زخم را آسان می کند، به مدیریت اختلال بیش فعالی کمبود توجه کمک می کند و دارای خواص ضد سرطانی است. آب ذخیره شده در یک دیگ مسی نیز به به تاخیر انداختن علائم پیری کمک می کند و برای زنان باردار مفید است. با این حال، بهتر است گلدان ها یا کوزه های مسی را که آب را در آن ذخیره می کنید تمیز کنید تا از بوی نامطبوع آن جلوگیری کنید.

  • جلوگیری از بیماری‌های آب مروارید

مس بسیار مؤثر برای از بین بردن باکتری‌هایی است که باعث بروز بیماری‌های ناشی از آب مروارید می‌شوند. این امر به‌ویژه در برابر E.coli  و S.aureus مؤثر است، که به علت بیماری‌هایی مانند اسهال و زردی شناخته شده است.در یک تحقیق صورت گرفته در سال ۲۰۱۱ توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون مشخص شد که مس در برابر گونه‌های E.coli جدید مؤثر است. همچنین می‌تواند به کاهش خطر آلودگی متقابل و جلوگیری از گسترش عفونت کمک کند.بنابراین، اگر شما تصور می‌کنید که آب آلوده است، آن را در یک ظرف مسی نگه دارید تا مطمئن شوید شما آب سالم و تمیز می‌خورید.

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی

  • دستگاه گوارش را سالم نگه می‌دارد

اگر دستگاه گوارش شما دارای اسید، گاز، یبوست یا سوءهاضمه باشد، آب مسی می‌تواند به نجات شما بیاید. مس به پاک کردن و سم‌زدایی معده شما برای اطمینان از حذف مناسب مواد زائد و محصولات مضر کمک می‌کند. همچنین عملکرد کبد و کلیه را تنظیم می‌کند و جذب مواد مغذی را از غذا تضمین می‌کند. آب مایع مضر نیز یک راه عالی برای هرگونه عفونت معده ایجاد می‌کند. برای آنکه دستگاه گوارش شما درست کار کند بایستی هر صبح با معده خالی، یک لیوان آب که در یک ظرف مسی ذخیره‌شده باشد، بنوشید.

  • تقویت سلامت قلب

این ماده معدنی همچنین به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند و نقش کلیدی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کند. مس باعث تنظیم فشار خون و ضربان قلب می‌شود و همچنین باعث کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید می‌شود.بر اساس یک مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۰۵ و منتشرشده در مجله اروپایی قلب، مس برای سلامتی کلی قلب شما مفید است. علاوه بر این، مس از تجمع پلاک در شریان‌ها جلوگیری می‌کند تا جریان خون بهتر را به قلب منتقل کند. از سوی دیگر، کمبود آن می‌تواند کلسترول، فشار خون، هوموسستین و اسید اریک را افزایش دهد.اگر در عرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید، سعی کنید آب آشامیدنی نگهداری شده در ظرف مسی را برای بهبود سلامت قلب خودمصرف کنید.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان با ترکیباتی ارگانیک برنزه ای جذاب و یکدست را با ماندگاریه ۴ ماهه دارد.

برنزه کننده فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانیم هر روز از ظرف مسی آب بنوشیم؟

نوشیدن آب از یک ظرف مسی هر روز ممکن است سطح مس را در بدن شما افزایش دهد، که ممکن است باعث مشکلات گوارشی یا افزایش سطح سمیت شود و بر اندام‌های شما مانند کبد تأثیر بگذارد.

آیا آب مس به کاهش وزن کمک می کند؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که نوشیدن آب مس ممکن است به کاهش کاهش وزن و نفخ کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که مس یک محرک مغز است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، شواهد بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

چه مدت باید آب را در ظروف مسی نگه داریم؟

آب را در ظروف مسی حدود ۵-۶ ساعت یا بیشتر نگهداری کنید تا از فواید مس بهره مند شوید.

آیا آب مس پوست را تیره می کند؟

مس، در پوست، کوفاکتور تیروزیناز (پروتئین)، آنزیم ضروری است که رنگدانه‌های پوست و مو را به آنها می‌دهد. بنابراین، افزایش سطح آب مس ممکن است پوست را تیره کند.

در کدام فصل آب مس نخوریم؟

آب ذخیره شده در گلدان های مسی را در تمام فصول می توانید بنوشید.

آیا آب مس برای یبوست مفید است؟

از مس می توان برای شستشوی معده استفاده کرد و به هضم غذا کمک می کند. این ممکن است عملکرد روده را نیز بهبود بخشد.

آیا می توانید آب لیمو را در ظرف مسی بریزید؟

خیر، نباید آب یا آب لیمو را در ظرف مسی بریزید. اسید سیتریک موجود در آب لیمو می‌تواند به سرعت رگ را خورده، با مس واکنش دهد و منجر به اثرات نامطلوب شود.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، دارای ترکیبات ارگانیک و پوششی جذاب بر روی لب ها می باشد.

رژ لب میبلین

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

سخن پایانی

  • مس یکی از مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن است، بنابراین برای افزایش یون مس در آب، نگهداری آب در ظرف مسی به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت توصیه می شود.
  • دارای خواص ضد باکتریایی است که به مبارزه با عفونت، ایجاد ایمنی و التیام زخم ها کمک می کند.
  • مس همچنین برای تنظیم عملکرد تیروئید، تشکیل گلبول های قرمز و جلوگیری از کم خونی مورد نیاز است.
  • نوشیدن آب از دیگ مسی نیز به دلیل خاصیت ضد میکروبی، ایمنی فرد را تقویت می کند.

منبع



Source link