قرارداد المپیک بازار جوشان آبجوهای بدون الکل را نشان می دهد


آبجو بدون الکل بخش کوچک اما رو به رشدی از بازار نوشیدنی است -- با پیوند المپیک با هدف افزایش جذب

آبجو بدون الکل یک بخش کوچک اما رو به رشد از بازار نوشیدنی است – با پیوند المپیک با هدف افزایش جذب.

برای اولین بار در تابستان امسال، در حالی که زنان و مردان ورزشکار برای پیروزی در پاریس تلاش می کنند، تماشاگران می توانند آبجو رسمی بازی های المپیک را بنوشند.

اما این موضوع به ذهن آنها نمی رسد: این نسخه بدون الکل برند محبوب مکزیکی Corona خواهد بود.

قرارداد حامی مالی، که توسط غول آبجو بلژیکی-برزیلی AB InBev امضا شده است، تنها آخرین نشانه از بازار متلاطم آبجوهای بدون الکل است.

کریشان مادگال، مدیر انجمن آبجوسازان بلژیک، به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه آبجوسازان به سمت نوشیدنی‌های بدون الکل یا کم الکل حرکت می‌کنند.

این مورد حتی در بلژیک نیز صدق می کند، جایی که میراث صدها آبجو توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است و درصد الکل در آبجوهای ساخته شده توسط راهبان تراپیست می تواند به دو رقمی برسد.

مادگال گفت: «بیست یا 30 سال پیش بیشتر موردی برای افزایش محتوای الکل بود، اما اکنون ما این روند را معکوس کرده ایم و در حال کاهش آن هستیم.

با توجه به کاهش مصرف آبجو – کاهش 40 درصدی در 20 سال گذشته در بلژیک – او می گوید که تولیدکنندگان “به بازار گوش می دهند” و خود را با عادات نوشیدن که مسئولیت پذیرتر شده است، وفق می دهند.

آندرس پناته، یکی از معاونان AB InBev، بزرگترین آبجوسازی جهان، گفت: «در میان مصرف‌کنندگان روندی به نفع اعتدال و رفاه وجود دارد، این روند در همه جا اتفاق می‌افتد.

او گفت: «این بیشتر به سمت بهتر نوشیدن است، کمتر نوشیدن، نه به ننوشیدن.

به عنوان دلیل، آبجو – که Stella Artois، Budweiser و Leffe را نیز تولید می کند – تولید آبجو Corona Cero خود را در کارخانه بلژیکی خود در سال جاری نسبت به گذشته دو برابر خواهد کرد.

کسب و کار بزرگ

آبجو بدون الکل ده ها سال است که وجود داشته است، اما مدت ها به عنوان یک نسخه آبکی از چیز واقعی مورد تمسخر قرار می گرفت.

اما همانطور که بازار رشد کرده است، آبجوسازان بازی خود را ارتقا داده و برای خوش طعم تر کردن محصولات خود هزینه زیادی کرده اند.

به گفته تحلیلگر بازار نوشیدنی IWSR، بازار نوشیدنی های غیر الکلی یا کم الکل از جمله شراب، سیب و الکل در حال حاضر بیش از 13 میلیارد دلار در سراسر جهان ارزش دارد.

آبجو تا حد زیادی محبوب ترین محصول در بین طرفداران “بدون الکل” است.

تنها در اروپا، آبجو بدون الکل سالانه 3 میلیارد دلار ارزش دارد و فروش آن به طور پیوسته در حال رشد است و اسپانیا و آلمان پیشتاز هستند.

Magali Filhue، از انجمن آبجوسازان این کشور، گفت: در فرانسه، “علاقه مصرف کنندگان به آبجوهای غیر الکلی برای پنج تا ده سال افزایش یافته است و این اکنون یک روند اساسی است.”

فروش اکنون حدود پنج درصد از آبجوهای فروخته شده در سوپرمارکت های فرانسه را تشکیل می دهد.

در حالی که این درصد کم است، بازار به طور پیوسته در حال رشد است.

این یک نقطه روشن برای غول های آبجوسازی جهانی است که در سال های اخیر با مشکل مواجه بوده اند.

همه‌گیری کووید، بحران انرژی و تورم این بخش را تحت فشار قرار داده است و با کاهش قدرت مصرف کننده، فروش کاهش یافته است.

سال گذشته، سود خالص AB InBev در میان کاهش حجم فروش آبجو، به ویژه در ایالات متحده، شش درصد کاهش یافت.

در همین حال، شماره دو Heineken هلند در این هفته چشم انداز “دشوار و نامطمئن” را برای سال 2024 گزارش کرد.

© 2024 AFP

نقل قول: معامله المپیک بازار حبابی آبجوهای بدون الکل را نشان می دهد (2024، 27 آوریل) بازیابی شده در 28 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-olympic-alcohol-beers.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.