محققان دریافتند خطر سقط جنین با مصرف بنزودیازپین در بارداری افزایش می یابد


خطر سقط جنین با مصرف بنزودیازپین در بارداری افزایش می یابد

بر اساس مطالعه ای که در 27 دسامبر در آنلاین منتشر شد، پس از محاسبه عوامل مخدوش کننده قابل اندازه گیری، خطر سقط جنین در ارتباط با مصرف بنزودیازپین در دوران بارداری افزایش می یابد. روانپزشکی جاما.

Lin-Chie Meng، از دانشگاه ملی تایوان در تایپه، و همکارانش خطر سقط جنین مرتبط با استفاده از بنزودیازپین در دوران بارداری را در یک مطالعه مورد-شاهدی در سراسر کشور، مبتنی بر جمعیت، اندازه‌گیری کردند.

حاملگی‌های منجر به سقط جنین بین سال‌های 2004 و 2018 در گروه مورد قرار گرفتند و با استفاده از امتیاز خطر بیماری در نسبت 1:1 با افراد کنترل با روند زمان قرار گرفتن در معرض قرار گرفتند. این مطالعه شامل 3,067,122 حاملگی در میان 1,957,601 زن بود. 4.4 درصد از این حاملگی ها منجر به سقط جنین شده است.

محققان دریافتند که خطر سقط جنین در ارتباط با استفاده از بنزودیازپین ها در دوران بارداری افزایش می یابد (نسبت شانس، 1.69). در سراسر تجزیه و تحلیل حساسیت چندگانه با در نظر گرفتن پنجره های زمانی مختلف و حسابداری برای طبقه بندی اشتباه، نتایج سازگار بود. افزایش خطر سقط جنین در ارتباط با بنزودیازپین‌هایی که معمولاً استفاده می‌شوند مشاهده شد که از نسبت‌های شانس مورد-زمان-کنترل 1.39 تا 2.52 برای آلپرازولام و فلودیازپام متغیر بود.

نویسندگان می نویسند: “این یافته ها نشان می دهد که هنگام استفاده از بنزودیازپین ها در اوایل بارداری احتیاط لازم است.” یافته های این مطالعه همچنین شواهدی را برای راهنمایی پزشکان در تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان اختلالات روانپزشکی و خواب در زنان باردار ارائه می دهد.

اطلاعات بیشتر:
Lin-Chie Meng و همکاران، استفاده از بنزودیازپین در دوران بارداری و خطر سقط جنین، روانپزشکی جاما (2023). DOI: 10.1001/jamapsychiatry.2023.4912

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: محققان دریافتند خطر سقط جنین با استفاده از بنزودیازپین در بارداری افزایش می‌یابد (2023، 28 دسامبر) بازیابی شده در 28 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-miscarriage-benzodiazepine-pregnancy.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.