رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری


رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

بارداری سالم نیاز به تغذیه مناسب دارد. این فقط در مورد ارضای هوس های خود در این دوران نیست. این سفر به سمت مادری است که سزاوار یک رژیم غذایی متعادل بارداری است که هم مادر و هم کودک را تغذیه می کند. این برنامه غذایی بر مصرف مواد مغذی ضروری تاکید دارد که باعث رشد جنین و همچنین کاهش خطر عوارض می شود. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری، گروه های غذایی را که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید، غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید، نمونه برنامه غذایی و نکات تغذیه ای را فهرست کرده ایم.

تغذیه در حاملگی در یک نگاه

  • اصل: بر مصرف فولات، فیبر، آهن، ویتامین D و غذاهای غنی از کلسیم تاکید دارد.
  • هدف: اطمینان از رشد و تکامل نوزاد و به حداقل رساندن خطر عوارض.
  • برای چه کسی: زنان باردار
  • مدت زمان: کوتاه مدت
  • چه کسانی باید اجتناب کنند: افرادی که به آجیل حساسیت دارند.
  • معایب: ممکن است منجر به افزایش وزن بیش از حد شود.

رژیم بارداری چیست؟

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری
رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

رژیم بارداری یک برنامه غذایی تخصصی است که برای رفع نیازهای تغذیه ای زنان باردار طراحی شده است. این رژیم، عمدتاً بر روی دریافت مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک، آهن و کلسیم برای جلوگیری از اختلالات لوله عصبی ،  کم خونی ، سلامت استخوان و رشد و تکامل جنین تمرکز دارد. از آنجایی که هر بارداری منحصر به فرد است، تنظیم یک رژیم غذایی بارداری با نیازهای فردی مواد مغذی ضروری است. بنابراین، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در برنامه غذایی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا از اثرات منفی جلوگیری کنید. 

چرا رعایت یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری مهم است؟

یک رژیم غذایی سالم برای بارداری، پایه و اساس عالی برای بارداری ایمن و موفق است. دریافت تغذیه مناسب در این مرحله نه تنها باعث رشد و نمو کودک می شود بلکه از سلامت مادر نیز حمایت می کند. طبق تحقیقات، اگر نوزاد در حال رشد تغذیه ناکافی در رحم دریافت کند، ممکن است خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا را در بزرگسالی افزایش دهد. علاوه بر این، به بهبودی پس از زایمان کمک می کند و بدن را برای شیردهی آماده می کند. از این رو، تغذیه خوب در دوران بارداری را برای سلامتی و رفاه مادر و جنین در اولویت قرار دهید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

اکنون که به بررسی این موضوع پرداختیم که چرا مصرف یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری مهم است، بیایید به بحث در مورد نیازهای تغذیه ای شما در سه ماهه اول و بعد از آن بپردازیم.

تغذیه بارداری: سه ماهه اول و بعد از آن

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

رژیم غذایی سه ماهه اول

یک رژیم غذایی مغذی هم برای مادر و هم برای جنین در حال رشد در سه ماهه اول بارداری ضروری است. مهم است که در این زمان به بدن خود مواد غذایی مورد نیاز خود را بدهید زیرا پیشرفت های زیادی در حال وقوع است. در اینجا گروه های غذایی رایجی که در سه ماهه اول باید در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است:

  • میوه ها (سیب، آووکادو، توت ها، موز، انگور، هندوانه): ۳ تا ۴ وعده میوه در روز انتخاب کنید. هر وعده میوه می تواند ½ فنجان میوه تازه خرد شده، ¼ فنجان میوه خشک یا ¾ فنجان آب میوه باشد.
  • سبزیجات (سبزیجات با برگ های تیره، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، چغندر، کلم، سیب زمینی شیرین): سعی کنید روزانه ۳ تا ۵ وعده سبزیجات مصرف کنید. یک وعده سبزیجات می تواند ۱ فنجان سبزی برگ دار یا ½ فنجان سبزیجات خرد شده باشد.
  • پروتئین (ماهی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، لوبیا، عدس): ۲ تا ۳ وعده پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. یک وعده پروتئین برابر با ۱ فنجان لوبیا، ۲ تخم مرغ یا ۲ تا ۳ اونس است. ماهی، گوشت یا مرغ
  • غلات کامل (غلات، نان سبوس دار): ۳ وعده غلات کامل در روز انتخاب کنید. یک وعده غلات کامل برابر با ۱ فنجان غلات یا یک تکه نان سبوس دار است.
  • لبنیات (ماست، پنیر، شیر گیاهی غنی شده): سعی کنید روزانه ۳ وعده لبنیات مصرف کنید. هر وعده لبنیات معادل ۱ فنجان شیر گیاهی و ماست است.

رژیم بارداری برای کاهش وزن

اگرچه کاهش وزن ایمن در دوران بارداری امکان پذیر است، اما ایده خوبی نیست. این به این دلیل است که خطرات متعددی مانند کمبود مواد مغذی، خستگی و تأخیر در رشد همراه با کاهش وزن در دوران بارداری وجود دارد. اما اگر در مورد وزن خود در دوران بارداری نگرانی هایی دارید، آنها را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای راهنمایی و حمایت مناسب در میان بگذارید.

رژیم کم کربوهیدرات بارداری

رژیم های کم کربوهیدرات سرشار از چربی و پروتئین هستند و همچنین ممکن است میزان میوه ها، سبزیجات و فیبر مصرفی شما را محدود کند. موسسه پزشکی (IOM) مصرف بیش از ۱۷۵ گرم کربوهیدرات در روز را در دوران بارداری توصیه می کند و هشدار می دهد که کمتر از مقادیر توصیه شده ممکن است باعث نقص لوله عصبی شود. بنابراین، مهم است که قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود در دوران بارداری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا نیازهای غذایی خود را درک کنید.

غذاهایی که در دوران بارداری باید خورد

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری
رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

غذاهای غنی از فولات

فولات یک ویتامین ضروری B (B9) است که هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار مهم است، به خصوص در سه ماهه اول بارداری و حتی ۵ تا ۶ ماه قبل از بارداری. دوز توصیه شده اسید فولیک برای زنانی که می خواهند باردار شوند ۰٫۴ تا ۰٫۸ میلی گرم در روز است. غذاهای غنی از فولات به جلوگیری از اختلالات عصبی کمک می کنند . برای رشد جنین شما در طول بارداری به ۶۰۰ میلی گرم فولات نیاز دارید. میوه ها و آب میوه ها، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، گوشت، آجیل، لوبیا، اسفناج، کلم پیچ، مرغ، مارچوبه و کلم بروکسل دارای بالاترین سطح فولات هستند  .

غذاهای غنی از کلسیم

کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان های کودک ضروری است . طبق دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مصرف توصیه شده کلسیم ۱٫۵ تا ۲ گرم در روز برای زنان باردار است. شیر، ماست، پنیر، کلم بروکلی، کلم پیچ و شاهی منابع غنی کلسیم هستند.

غذاهای غنی از آهن

در طول بارداری، افزایش قابل توجهی در توده گلبول های قرمز، پلاسما و حجم کل خون وجود دارد . برای ساختن هموگلوبین اضافی، بدن شما به آهن بیشتری نیاز دارد. این ماده معدنی به پیشگیری از کم خونی در دوران بارداری کمک می کند. بدن شما به دوز ۳۰ میلی گرم در روز در ابتدای سه ماهه دوم، زمانی که نیاز به آهن برای بارداری شروع به افزایش می کند، نیاز دارد. گوشت، مرغ، ماهی و مرکبات سرشار از آهن هستند .

غذاهای غنی از ویتامین D

ویتامین D برای جذب کلسیم در روده کوچک، که برای معدنی شدن استخوان مهم است، ضروری است. با توجه به سازمان ایمنی اروپا (EFSA) و موسسه پزشکی در ایالات متحده، دوز توصیه شده ویتامین D برای زنان باردار ۶۰۰ واحد بین المللی در روز (۱۵ میکروگرم در روز) است . گذراندن زمان در آفتاب و گنجاندن غذاهای غنی شده مانند شیر در رژیم غذایی به بهبود سطح ویتامین D کمک می کند.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین یک ماده مغذی ضروری در دوران بارداری برای رشد و تکامل کودک است. طبق تحقیقات، تقریباً ۷۱ گرم پروتئین در روز برای زنان باردار در طول سه ماهه دوم مورد نیاز است که ۲۵ گرم بیشتر از نیاز رژیم غذایی برای زنان غیر باردار است. گوشت، عدس، آجیل، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیاها و دانه ها سرشار از پروتئین هستند.

غذاهای غنی از فیبر

مصرف فیبر کافی ممکن است به کاهش یبوست، که در دوران بارداری رایج است، کمک کند. مصرف ۲۵-۳۰ گرم فیبر غذایی در سه ماهه دوم بارداری توصیه می شود . میوه ها و سبزیجات، غلات و حبوبات سرشار از فیبر غذایی هستند.

چربی های سالم

مصرف کافی چربی های سالم مانند چربی های امگا ۳ در دوران بارداری ضروری است زیرا این چربی ها بلوک های ساختمانی مهم مغز و شبکیه جنین هستند. طبق دستورالعمل های اداره غذا و داروی ایالات متحده و آژانس حفاظت از محیط زیست، زنان باردار حداقل به ۸ اونس نیاز دارند. غذاهای دریایی (که سرشار از چربی های امگا هستند) اما بیش از ۱۲ اونس نیست.

مکمل

حتی اگر در دوران بارداری از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، ممکن است مواد مغذی کلیدی را از دست بدهید. بنابراین، قبل از مصرف مکمل های ویتامین دوران بارداری، به ویژه اسید فولیک، کلسیم یا آهن، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید.
اینها برخی از غذاهای ضروری هستند که باید در رژیم غذایی بارداری خود بگنجانید. اکنون بدانید که در این دوره از چه چیزهایی اجتناب کنید.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث چربی سوزی موضعی وکاهش وزن فوری می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

غذاهایی که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کرد

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری
رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

در اینجا برخی از غذاهایی که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است:

  • غذاهای دریایی خام یا نیم پز : صدف، سوشی، صدف
  • ماهی پر جیوه : شاه خال مخالی، کوسه، کاشی ماهی
  • تخم‌مرغ خام : تخم‌مرغ‌های نپخته و خام حاوی باکتری سالمونلا هستند که ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود.
  • جوانه خام : یونجه، ماش، تربچه، شبدر
  • محصولات لبنی غیر پاستوریزه : شیر غیر پاستوریزه یا سایر محصولاتی که ممکن است حاوی باکتری های مضر لیستریا باشند.

علاوه بر این، آب تصفیه نشده، هات داگ های گرم شده، الکل، غذاهای فرآوری شده و با قند بالا و میوه ها و سبزیجات شسته نشده می توانند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کنند.

سطوح استرس بالا ممکن است اثرات نامطلوبی بر بارداری شما داشته باشد. برخی از تکنیک های کاهش استرس مانند مدیتیشن یا یوگا را تمرین کنید.

اینها برخی از گروه های غذایی هستند که باید در دوران بارداری از آنها اجتناب کنید، بیایید به سراغ یک برنامه غذایی نمونه برویم که به سلامتی مادر و کودک کمک می کند.

برنامه غذایی رژیم بارداری (منو نمونه)

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری
رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

روز ۱

  • صبحانه: 2 عدد تخم مرغ همزده با اسفناج و گوجه فرنگی، ۱ تکه نان تست سبوس دار
  • ناهار: 2 عدد ساندویچ تن ماهی
  • میان وعده: 1 سیب با ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • شام: 1 فلفل دلمه ای پر شده با کینوآ، ۱ فنجان سالاد سبز مخلوط

رژیم روز ۲

  • صبحانه: ½ فنجان جو با یک موز ورقه شده
  • ناهار: 4 اونس سالاد کینوا با ۴ اونس. از مرغ کبابی
  • میان وعده: 1 فنجان اسموتی
  • شام: 2 ساندویچ مرغ خرد شده

روز ۳

  • صبحانه: 2 وافل سبوس دار و ۱ فنجان آب پرتقال
  • ناهار: 1 کاسه کلم پیچ و سالاد کلم بروکسل
  • میان وعده: ½ فنجان فلفل دلمه ای خلال شده
  • شام: ½ فنجان برنج قهوه ای و ۴ اونس گوشت گاو

برنامه غذایی روز ۴

  • صبحانه: 6 اونس. ماست یونانی و توت مخلوط
  • ناهار: خورش عدس و سبزی ۱ پیمانه
  • میان وعده: 1 عدد کیوی ورقه شده
  • شام: ½ فنجان برنج قهوه ای و ۴ اونس. از میگو کبابی

روز ۵

  • صبحانه: 1 ساندویچ شیرینی پزی
  • ناهار: 1 بسته سالاد مرغ
  • میان وعده: ¼ فنجان میوه های خشک و آجیل
  • شام: 4 اونس مرغ پخته شده و ½ فنجان پوره سیب زمینی شیرین

روز ۶

  • صبحانه: املت اسفناج با ۲ تخم مرغ درست شده است
  • ناهار: 4 اونس سینه مرغ پر شده با اسفناج
  • میان وعده: چوب کرفس با ۲ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای
  • شام: 4 اونس توفو کبابی و ½ فنجان برنج قهوه ای

غذاهای روز ۷

  • صبحانه: 2 عدد پنکیک سبوس دار
  • ناهار: 1 فنجان سوپ عدس و ½ فنجان کینوا
  • میان وعده: ½ فنجان گلابی ورقه شده
  • شام: 1 فنجان بروکلی بخارپز و ۴ اونس. سالمون پخته شده

خواب و استراحت کافی در دوران بارداری را برای سلامت جسمی و روحی خود در اولویت قرار دهید. اگر مشکل خواب دارید، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

این یک نمونه برنامه غذایی رژیم بارداری است که باید امتحان کنید. 

نکات دیگر برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری

  • مصرف بیش از حد قند در دوران بارداری ممکن است به افزایش وزن و سایر عوارض بارداری، از جمله دیابت بارداری کمک کند . بنابراین مصرف نوشیدنی های شیرین و تنقلات را محدود کنید. 
  • از میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف استفاده کنید زیرا اغلب حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های منحصر به فردی هستند که به ارتقای سلامت کلی کمک می کنند.
  • در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید تا به حفظ سطح مایع آمنیوتیک ،  جلوگیری از کم آبی و افزایش حجم خون کمک کند.
  • مصرف کافئین خود را به ۲۰۰ میلی گرم در روز در دوران بارداری یا حدود دو فنجان در روز محدود کنید. زیرا فراتر از این حد ممکن است منجر به سقط جنین و مرده زایی شود.
  • در طول سه ماهه دوم و سوم، به طور کلی توصیه می شود که هر روز ۳۰۰-۵۰۰ کالری اضافی مصرف کنید تا نیازهای انرژی افزایش یافته مرتبط با بارداری را برآورده کنید. با این حال، برای دریافت توصیه های شخصی با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید، زیرا نیازهای کالری فردی می تواند متفاوت باشد.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و خوشرنگ را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

رژیم غذایی بارداری چیست؟ برنامه غذایی بارداری و بهترین غذاها در دوران بارداری

یک رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری نقش کلیدی در تضمین یک سفر ایمن برای مادر و نوزاد دارد. این برنامه غذایی بر مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی تاکید دارد که به رشد و تکامل جنین کمک می کند. مصرف ویتامین ها و غذاهای غنی از مواد معدنی، ضمن حذف غذاهای بسیار فرآوری شده و نیم پز، به بارداری سالم کمک می کند. با این حال، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در برنامه غذایی خود برای درک نیازهای غذایی خود، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید، زیرا آنها برای هر فرد منحصر به فرد هستند.

پاسخ به سوالات متداول

 آیا می توانم در حین رعایت رژیم بارداری به ورزش ادامه دهم؟

بله. اگر سالم هستید و بارداری شما طبیعی است، ادامه ورزش در حین پیروی از رژیم بارداری کاملاً بی خطر است. با این حال، قبل از اینکه آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مصرف دمنوش ها و مکمل های گیاهی در دوران بارداری بی خطر است؟

مصرف دمنوش های گیاهی در مقادیر متوسط، مانند دو فنجان در روز، در دوران بارداری توصیه می شود. با این حال، مصرف این چای ها در مقادیر زیاد ممکن است با چندین فرآیند متابولیک تداخل داشته باشد و عوارض نامطلوبی ایجاد کند.

آیا می توانم در رژیم بارداری غذاهای تند بخورم؟

بله. خوردن غذاهای تند در دوران بارداری تا زمانی که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید بی خطر است. با این حال، اگر هر گونه ناراحتی مانند سوء هاضمه یا سوزش سر دل را تجربه کردید، مصرف خود را کاهش دهید.

نقش کنترل سهم در رژیم بارداری چیست؟

دریافت تعادل مناسب از مواد مغذی مهم است، زیرا به مدیریت کالری دریافتی و وزن بدن شما کمک می کند. کنترل سهم به مدیریت وزن در محدوده توصیه شده کمک می کند.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، با ترکیباتی ارگانیک، پوششی جذاب و یکدست با ماندگاریه طولانی دارد.

رژ لب میبلین
رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

سخن پایانی
  • یک رژیم غذایی متعادل حاملگی شامل انواع میوه ها و سبزیجات، پروتئین، فیبر، فولات و غذاهای غنی از آهن است که از رشد کودک حمایت می کند.
  • برای کاهش خطر آلودگی و به حداقل رساندن سطح قند خون، اجتناب از غذاهای خام، نیم پز و با قند بالا ضروری است.
  • با این حال، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در برنامه غذایی خود در دوران بارداری برای جلوگیری از عوارض جانبی، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

منبع



Source link