محقق می گوید ارتباط خودکشی با تغییرات آب و هوایی بی اساس است


ارتباط خودکشی با تغییرات آب و هوایی بی اساس است

اعتبار: João Ferrão/Unsplash

یکی از محققان دانشگاه جیمز کوک می‌گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که تغییرات آب و هوایی با افزایش نرخ خودکشی مرتبط باشد و مدیران بهداشتی که معتقدند وجود دارد، ممکن است سیاست صفر خالص کربن را بر سلامت بیمار ترجیح دهند. مقاله در مجله منتشر شده است روانپزشکی استرالیا.

اندرو آموس از JCU رئیس بخش روانپزشکی روستایی کوئینزلند، کالج روانپزشکان RANZ است.

تحقیقات او به طراحی مقالات علمی در حمایت از ارتباط بین تغییرات آب و هوا و افزایش نرخ خودکشی پرداخت.

او گفت که این مقالات در اسناد سیاستی برای حمایت از تغییرات اساسی در سیستم های مراقبت های بهداشتی به منظور کاهش کربن استفاده شده است.

“کالج سلطنتی استرالیایی پزشکان به همه دولت های استرالیا و سیستم های مراقبت های بهداشتی توصیه کرده است که تا سال 2040 مراقبت های بهداشتی را به صفر برسانند. مجله پزشکی استرالیا (خدمتگزار) می گوید کالج های پزشکی باید از اقدامات تغییرات آب و هوایی، از جمله کربن زدایی کالج ها، بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی حمایت کنند.

دکتر آموس گفت: “MJA خاطرنشان می کند که این با موضع عقل سلیم بسیاری از ذینفعان سلامت در تضاد است.”

او گفت که قوی ترین ادعاهایی که تغییرات آب و هوایی و پیامدهای منفی سلامت روان را به هم مرتبط می کنند، مربوط به خودکشی است.

“تحقیق ذکر شده برای نشان دادن ارتباط بین تغییرات آب و هوا و افزایش خودکشی چنین چیزی را انجام نمی دهد. هیچ یک از مقالات گردآوری شده در بررسی طرحی ندارد که بتواند بررسی کند که آیا ارتباطی بین افزایش دمای ناشی از تغییرات آب و هوا و میزان خودکشی وجود دارد یا خیر.” دکتر آموس گفت.

او گفت که این مطالعه تلاشی برای اثبات اینکه هیچ رابطه ای بین تغییرات آب و هوا و پیامدهای سلامت روان وجود ندارد، تنها این است که شواهد ذکر شده رابطه ای را ایجاد نمی کند.

“توصیه های سیاست برای تغییرات اساسی در خدمات مراقبت های بهداشتی بر اساس شواهد نادرست ارائه شده است. این تجزیه و تحلیل به دیدگاه عقل سلیم اهمیت می دهد که اولویت سیستم های سلامت و سلامت روان باید مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا باشد، نه اقدام در مورد تغییرات آب و هوا.”

اطلاعات بیشتر:
اندرو جیمز آموس، به وضوح در مورد تغییرات آب و هوا و سلامت روان فکر می کند، روانپزشکی استرالیا (2023). DOI: 10.1177/10398562231172398

ارائه شده توسط دانشگاه جیمز کوک

نقل قولپژوهشگر (2023، 28 آوریل) می گوید: پیوند خودکشی با تغییرات آب و هوایی بی اساس است که در 28 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-suicide-link-climate-unfounded.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.