مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن ارائه نکاتی برای مراقبت از پوست شنا گران


نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن

شنا، علاوه بر یک مهارت زندگی، یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت های بدنی است که به حفظ آمادگی جسمانی شما کمک می کند. با این حال، ما اغلب از شنا کردن خودداری می کنیم، زیرا استخر کلردار و تحریکات پوستی ناشی از آن است. بنابراین، ما در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن با نکاتی در مورد مراقبت از پوست برای شناگران آمده ایم. بله، دیگر لازم نیست در هنگام شنا کردن در استخر تردید داشته باشید. راه هایی برای محافظت از پوست در برابر آن مواد شیمیایی مضر و محرک وجود دارد. آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در اینجا، ما فهرستی از ۸ نکته ضروری مراقبت از پوست را برای شناگران تهیه کرده ایم تا به شما در حل مشکلات پوستی خود کمک کنید. اما، قبل از آن، اجازه دهید ببینیم شنا چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد.

آیا شنا برای پوست شما خوب است یا مضر؟

نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن
نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن

بیشتر استخرهای شنا دارای آب تصفیه شده با کلر هستند تا باکتری ها و میکروب ها را از خود دور نگه دارند. با این حال، همان کلری که باکتری‌ها را از بین می‌برد، می‌تواند روغن‌های طبیعی محافظ را هنگام تماس با پوست شما از بین ببرد. این می تواند باعث تعدادی از مشکلات مانند موارد زیر شود :

  • پوست خشک
  • پیری زودرس ناشی از خشکی و آسیب پروتئین است.
  • خارش و بثورات ناشی از تعادل روغن و pH.
  • تولید بیش از حد روغن برای جبران کمبود آن.
  • آکنه به دلیل تولید بیش از حد روغن و مسدود شدن منافذ ایجاد می شود.
  • آسیب آفتاب ناشی از ضعیف شدن پوست شماست.

با این حال، انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب می تواند ترازو را به نفع شما منحرف کند. شنا می تواند با سم زدایی بدن  از طریق ورزش به پوست شما کمک کند. میزان مناسب قرار گرفتن در معرض کلر همچنین می تواند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد و به پاکسازی پوست شما کمک کند.

نکات مراقبت از پوست قبل و بعد برای شناگران

برای اطلاع از نحوه مراقبت از پوست هنگام شنا به خواندن ادامه دهید.

چگونه پوست خود را قبل از شنا آماده کنیم؟

نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن
نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن

۱٫ مقداری SPF را بریزید

استفاده از کرم ضدآفتاب فقط یک عمل فانتزی برای جلوگیری از سوختن پوست نیست. لوسیون همچنین یک سد محافظ روی پوست شما ایجاد می کند و از خشک شدن بیش از حد کلر جلوگیری می کند. همچنین از آسیب نور خورشید (و پیری زودرس اگر شناگر معمولی هستید) جلوگیری می کند. سرمایه گذاری روی لوسیون های قبل از شنا نیز ایده خوبی است زیرا این لوسیون ها به طور ویژه برای جلوگیری از کلر و حفظ رطوبت در پوست شما فرموله شده اند. به سادگی محصولات را حدود ۱۵ دقیقه قبل از اینکه قصد شنا کنید استفاده کنید. این به پوست شما زمان زیادی می دهد تا ضد آفتاب را جذب کند و یک سد قوی ایجاد کند.

مطالعه اخیر انجام شده توسط آکادمی پوست آمریکا نشان داد که تعداد کمی از بزرگسالان آمریکایی واقعاً می دانند چگونه از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنند. با شرکت بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی، این مطالعه نشان داد که پاسخ دهندگان به محافظت در برابر نور خورشید توسط رسانه های مختلف از جمله استفاده از کرم های ضد آفتاب اهمیت می دهند. اگرچه ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان خود را برای محافظت در برابر آفتاب بسیار آماده می دانستند، ۶۳ درصد برنزه شدن و ۳۳ درصد گزارش کردند که دچار آفتاب سوختگی شده اند. ۶۷٪ حتی به اشتباه معتقد بودند که ضد آفتاب با SPF 30 دو برابر بیشتر از یک ضد آفتاب با SPF 15 محافظت می کند. این نشان می دهد که پیروی از یک رژیم ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست شما ضروری است.

۲٫ یک دوش سریع بگیرید

دوش گرفتن سریع قبل از غوطه وری در بیشتر استخرهای عمومی اجباری است. در حالی که قدم گذاشتن در زیر آب قبل از غوطه‌ور شدن ممکن است بی‌معنی به نظر برسد، اما این کار از کثیف شدن بیش از حد استخر جلوگیری می‌کند و به هیدراته شدن سلول‌های پوست شما کمک می‌کند و از جذب آب استخر جلوگیری می‌کند و ضد آفتاب شما را تقویت می‌کند. 

۳٫ هیدراته کنید و سپس مقداری بیشتر هیدراته کنید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه پوست شما کم آب نمی شود این است که در حین شنا، مقداری آب بنوشید. اطمینان حاصل کنید که در طول روز به اندازه کافی آب مصرف می کنید تا پوست شما سالم باشد و سعی نکنید با جذب آب استخر کمبود رطوبت را جبران کنید. پوست خود را به عنوان یک اسفنج در نظر بگیرید، فقط آب زیادی وجود دارد که می تواند جذب کند. و تا زمانی که مرطوب باشد، مقادیر اضافی کلر را جذب نخواهد کرد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه ها می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

نکات مراقبت از پوست بعد از شنا

نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن
نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن

۴٫ دوش گرفتن

بسیار مهم است که به محض بیرون آمدن از استخر دوش بگیرید. این ایده خوبی است که دوش گرفتن خود را با آب گرم شروع کنید. این به باز کردن منافذ پوست کمک می کند تا پاکسازی کامل صورت گیرد. در مرحله بعد، از یک صابون ضد کلر (یک سرمایه خوب دیگر در صورت شنا کردن منظم) برای پاکسازی بدن خود استفاده کنید. موهای خود را کاملا بشویید. کار را با چرخاندن حمام روی آب خنک برای کمک به سفت شدن منافذ خود به پایان برسانید. این کار از از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند.

۵٫ از تالک برای کمک به خشک شدن پوست استفاده کنید

استفاده از تالک در نواحی مانند زیر بغل به شما کمک می کند تا به سرعت در دوش استخر خشک شوید. همچنین به جذب کلر باقیمانده ای که ممکن است روی پوست شما وجود داشته باشد کمک می کند. فقط اطمینان حاصل کنید که از تالک در قسمت هایی از بدن خود که برای مرطوب کردن نیاز دارید استفاده نکنید.

اجازه ندهید پوست شما پس از شنا در هوا خشک شود زیرا ممکن است منجر به خشکی بیشتر شود. پس از دوش گرفتن، پوست خود را با حوله خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

۶٫ پوست خود را مرطوب کنید

این مهمترین بخش از روتین مراقبت از پوست شناگر شماست. مرطوب کردن پوست شما، روی یک مرطوب کننده آبرسان خوب سرمایه گذاری کنید و به طور منظم از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست شما سالم می ماند.

۷٫ از لباس شنای خود مراقبت کنید

تمیز نگه داشتن لباس شنا، عینک و کلاه شنا بخش مهمی از حفظ سلامت پوست شما است. کلر همچنین می تواند با محو شدن رنگ لباس شنا به آن آسیب برساند. می توانید با اضافه کردن حدود یک قاشق غذاخوری سرکه به لباس شنای خود، لباس شنای خود را حفظ کنید. این نه تنها بوی کلر را خنثی می کند، بلکه به حفظ رنگ پارچه نیز کمک می کند.

بدون شستن مناسب لباس شنا را بارها نپوشید زیرا احتمال وجود آلودگی ها یا میکروب هایی وجود دارد که می تواند باعث تحریک پوست شود.

۸٫ چای گیاهی بنوشید

نوشیدن چای گیاهی بسیار آرامش بخش بوده و برای پوست نیز مفید است.

نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از شنا کردن

اگرچه شنا یک تمرین زیبا و احیاکننده است که می تواند به کاهش وزن، رشد عضلات و قدرت مرکزی بدن کمک کند، اما گذراندن زمان زیاد در آب می تواند به پوست شما آسیب برساند. بنابراین قبل از اینکه برای یک تمرین خنک کننده در آب شیرجه بزنید، باید بدانید که چگونه به درستی از پوست خود مراقبت کنید.

همچنین شروع به نوشیدن دمنوش های گیاهی که دارای محتوای آنتی اکسیدانی غنی هستند، ایده خوبی است. این به کاهش استرس ناشی از آسیب اکسیداتیو روی پوست شما کمک می کند.   این دمنوش ها آنتی اکسیدان هایی را برای پوست شما تامین می کنند که به نوبه خود رادیکال های آزاد را که می توانند پوست شما را خراب کنند، خنثی می کنند. چای مورینگا و چای سبز دو گزینه عالی برای انتخاب هستند.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و یکدست را بر روی بدن دارد.

برنزه کننده فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

کلر چه مدت روی پوست شما باقی می ماند؟

اگر روال مراقبت از پوست مناسبی نداشته باشید، کلر می تواند به پوست شما بچسبد و باعث آسیب شود. اگر به طور منظم شنا کنید، این امر باعث بروز مشکلاتی مانند جوش، آکنه و پیری زودرس می شود.

آیا آب کلر پوست را تیره می کند؟

در حالی که کلر به خودی خود پوست شما را تیره نمی کند، در ترکیب با خورشید می تواند دلیل سوختگی بسیار بد باشد. به همین دلیل است که هنگام شنا باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

چگونه سوختگی پوست را بعد از شنا از بین ببریم؟

مالیدن گوجه فرنگی بر روی پوست به درمان سوختگی پوست کمک می کند. این یک مکمل خوب برای روتین بعد از شنا است.

آیا می توانید از طریق کلر دچار سوختگی یا خارش پوستی شیمیایی شوید؟

محرک موجود در استخر تیمار شده با کلر می تواند باعث ایجاد درماتیت تحریک کننده شود. این بسیار شبیه سوختگی شیمیایی است و افرادی که به کلر حساسیت دارند ممکن است قرمزی، بثورات یا خارش پوست را تجربه کنند. یکی از راه های جلوگیری از این امر، داشتن یک روال مراقبت از پوست موثر برای زمانی است که در حال شنا هستید.

آیا استفاده از وازلین برای محافظت از پوست در برابر کم آبی هنگام شنا بی خطر است؟

بله، استفاده از ژل نفتی برای محافظت از پوست در برابر کم آبی بی خطر است. با این حال، این مانع از سوختگی پوست شما نمی شود.

آیا آب کلردار می تواند باعث اگزما شود؟

بله، اگر پوست شما مرطوب و محافظ نباشد، آب کلردار می تواند باعث اگزما شود. 

آیا می توانم قبل از شنا وازلین بزنم؟

بله، ژل نفتی مقاوم در برابر آب است که مانعی قوی در برابر آب کلر شده ایجاد می کند. برای کمک به حفظ رطوبت طبیعی پوست خود می توانید آن را قبل از رفتن به شنا استفاده کنید.

آیا بعد از شنا از شستشوی بدن استفاده کنم؟

بله، بعد از شنا از یک شوینده یا پاک کننده ملایم بدن استفاده کنید تا کلر را بشویید و سپس یک لایه برداری ملایم انجام دهید. از آنجایی که کلر می تواند پوست را کم آب کند، بلافاصله از یک مرطوب کننده غلیظ استفاده کنید تا پوست را آبرسانی کند.

شنا یکی از لذت‌بخش‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین فعالیت‌های بدنی با فواید سلامتی فراوان است. با این حال، آب استخر پر از کلر برای پوست شما خوب نیست. در برخی موارد می تواند باعث خشکی، خارش و سوزش پوست شود. با این حال، این نباید مانعی برای یادگیری شما در شنا باشد. ما فهرستی از هشت نکته مهم مراقبت از پوست را برای شناگران جمع آوری کرده ایم تا به شما در حل مشکلات پوستی خود کمک کند. علاوه بر این، اتخاذ اقدامات احتیاطی مناسب می تواند شانس را به نفع شما تغییر دهد. اجازه ندهید اثرات کلر شما را از شرکت در این ورزش خارق العاده باز دارد.

سخن پایانی
  • روزانه از یک مرطوب کننده با کیفیت خوب برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنید.
  • برای محافظت از پوست قبل و بعد از شنا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • برای محافظت از پوست در برابر سرطان، دمنوش های گیاهی با محتوای آنتی اکسیدان بالا بنوشید.
  • هنگام شنا آب زیادی مصرف کنید تا از جذب آب کلر پوستتان جلوگیری شود.

منبع



Source link