عدم دقت قابل توجه در فهرست های ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت روانی بیمه گران در کالیفرنیا یافت شد


سلامت روان

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

از آنجایی که بحران سلامت روان در سراسر کشور ادامه دارد، بسیاری از مردم برای یافتن مراقبت های مورد نیاز خود در تلاش هستند. بیمه‌گران سلامت فهرست‌های ارائه‌دهندگان سلامت روان را منتشر می‌کنند تا به مصرف‌کنندگان در دریافت مراقبت کمک کنند. با این حال، دایرکتوری های نادرست و کمبود ارائه دهندگان در بسیاری از شبکه های بیمه می تواند یافتن خدمات بهداشت روان تحت پوشش را چالش برانگیز کند.

دولت فدرال ایالات متحده و بسیاری از ایالت ها مقرراتی را برای اطمینان از صحت فهرست راهنمای ارائه دهندگان وضع کرده اند، کالیفرنیا برخی از سختگیرانه ترین قوانین را دارد. با این حال، تحقیقات در مورد دقت فهرست های ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت روان محدود بوده است. Simon Haeder، Ph.D.، دانشیار گروه سیاست و مدیریت بهداشت در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس، همراه با همکارانش از دانشگاه Yale و دانشگاه ایالتی اوهایو، دقت فهرست راهنمای ارائه دهندگان در کالیفرنیا و توانایی را اندازه گیری کردند. برای برنامه ریزی قرار ملاقات های به موقع با ارائه دهندگان لیست شده. این مطالعه، منتشر شده در مجله آمریکایی مراقبت مدیریت شده، از داده های نظرسنجی ارائه دهندگان از سال 2018 و 2019 برای دایرکتوری های ارائه دهندگان در انواع مختلف طرح های بیمه سلامت استفاده کرد که در مجموع به بیش از 1 میلیون فهرست ارائه دهنده می رسد.

این نظرسنجی ها طرح های بیمه درمانی را که به صورت تجاری فروخته می شوند، آن هایی که در بازار قانون مراقبت مقرون به صرفه کالیفرنیا (Covered California) و طرح هایی که از طریق برنامه Medi-Cal کالیفرنیا در دسترس هستند را پوشش می دهد. هدر و همکارانش ابتدا تعداد کل ارائه دهندگانی را که می توان با موفقیت با آنها تماس گرفت، ارزیابی کردند. برای ارائه دهندگانی که با موفقیت تماس گرفتند، محققان سپس دسترسی به موقع را با اندازه‌گیری اینکه چه مدت یک بیمار می‌تواند به روانپزشک یا ارائه‌دهنده سلامت روان غیرپزشک (NPMP) برای مراقبت‌های فوری یا مراقبت عمومی مراجعه کند، تجزیه و تحلیل کردند. محققان قرارهای مراقبت فوری را که ظرف 96 ساعت برنامه ریزی شده بودند را به موقع طبقه بندی کردند. برای قرارهای مراقبت عمومی، آنها قرارهای روانپزشکی را که ظرف 15 روز برنامه ریزی شده بود و بازدیدهای NPMP را ظرف 10 روز به موقع طبقه بندی کردند.

محققان دریافتند که نقشه برداران می توانند به حدود 68 درصد از روانپزشکان و نزدیک به 60 درصد از NPMHP های فهرست شده دسترسی داشته باشند. در سال 2019، دقت افزایش یافت، اگرچه مشخص نیست که آیا این به دلیل دایرکتوری های دقیق تر، تغییرات در روش های نظرسنجی یا حجم نمونه بزرگتر بوده است. با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که در آن زمان تمرکز عمومی و سیاسی قابل توجهی روی فهرست های ارائه دهندگان وجود داشت. آنها همچنین دریافتند که دقت فهرست ارائه دهنده برای NPMHP ها در مقایسه با روانپزشکان و برای برنامه های تجاری در مقایسه با طرح های Covered California و Medi-Cal تا حدودی بالاتر است. محققان فرض می کنند که دقت بیشتر برای فهرست های طرح تجاری ممکن است به دلیل فشار مصرف کننده یا تمرکز بر رضایت مشتری باشد.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که نقشه برداران می توانند در 47 درصد موارد در سال 2018 و 49 درصد موارد در سال 2019 قرار ملاقات های مراقبت فوری را با روانپزشکان برنامه ریزی کنند. نقشه برداران به مراقبت های اضطراری به موقع در نزدیک به 62 درصد موارد در سال 2018 و حدود 57 درصد موارد در سال 2018 دست یافتند. 2019. برای قرارهای مراقبت عمومی، درصد مراقبت به موقع در سال 2018 و 2019 به ترتیب برای روانپزشکان حدود 74 درصد و 70 درصد و برای NPMHP ها به ترتیب 77 درصد و 65 درصد بود. برخلاف تجزیه و تحلیل دقت، محققان دریافتند که درصد دسترسی به موقع برای طرح های Medi-Cal به طور مداوم بالاتر و برای طرح های بیمه تجاری کمترین است. هدر و همکاران اشاره می کنند که تعهدات قرارداد Medicaid و الزامات فدرال ممکن است به دسترسی به موقع بیشتر در برنامه های Medi-Cal کمک کرده باشد.

تجزیه و تحلیل نشان داد که علیرغم توجه به دقت فهرست ارائه دهنده و دسترسی به موقع، هنوز فضای قابل توجهی برای بهبود در هر دو زمینه وجود دارد. آنها همچنین به چند محدودیت برای تحلیل خود توجه می کنند. اول، این مطالعه به طور کامل بر روی فهرست های ارائه دهندگان بیمه سلامت در یک ایالت واحد، کالیفرنیا تمرکز دارد. با این حال کالیفرنیا پرجمعیت ترین ایالت این کشور است. علاوه بر این، ایالت برخی از سختگیرانه ترین مقررات را در مورد شبکه های ارائه دهنده دارد. در نهایت، دسته NPMHP مجموعه متنوعی از ارائه دهندگان سلامت روان را پوشش می دهد. تحقیقات آینده که این ارائه دهندگان را بیشتر متمایز می کند، می تواند درک دقیق تری از دقت فهرست ارائه دهندگان و دسترسی به مراقبت ارائه دهد.

علیرغم محدودیت‌های موجود در این تحلیل، محققان نادرستی فهرست راهنمای قابل توجه و شبکه‌های ارائه‌دهنده ناکافی را پیدا کردند که می‌تواند مانع دسترسی به موقع به مراقبت‌های بهداشت روانی شود که بسیاری از مردم به آن نیاز دارند. این یافته‌ها نیاز به نظارت بیشتر را نشان می‌دهد، زیرا علیرغم اینکه کالیفرنیا دارای برخی از قوی‌ترین مقررات در کشور است، کاستی‌ها همچنان ادامه دارد. فهرست‌های دقیق‌تر و دسترسی بهتر به مراقبت‌های به موقع بخش‌های حیاتی تضمین پوشش سلامت بهتر برای جمعیت است.

اطلاعات بیشتر:
عدم دقت دایرکتوری ارائه دهنده و دسترسی به موقع به مراقبت های بهداشت روانی، مجله آمریکایی مراقبت مدیریت شده (2023). DOI: 10.37765/ajmc.2023.89318

ارائه شده توسط دانشگاه A&M تگزاس

نقل قول: نادرستی های قابل توجهی که در فهرست های ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت روان بیمه گذاران در کالیفرنیا (2023، 24 فوریه) یافت شده است، در 27 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-notable-inaccuracies-mental-health-directories.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.