مرد مسن آلاسکا برای اولین بار گزارش شد که بر اثر ویروس آلاسکا آبله اخیراً کشف شده جان خود را از دست داده است


ویروس

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مقامات بهداشتی ایالتی گفتند که یک مرد مسن بر اثر آلاسکا آبله، اولین مورد مرگ و میر شناخته شده از ویروس اخیراً کشف شده، درگذشت.

بر اساس بولتن هفته گذشته مقامات بهداشت عمومی آلاسکا، این مرد که در شبه جزیره کنای دورافتاده زندگی می کرد، نوامبر گذشته در بیمارستان بستری شد و در اواخر ژانویه درگذشت.

به گفته بولتن، این مرد تحت درمان سرطان بود و به دلیل داروها، سیستم ایمنی سرکوب شده ای داشت که ممکن است در شدت بیماری او نقش داشته باشد. او را سالخورده توصیف کرد اما سن او را ذکر نکرد.

مقامات بهداشتی گفتند که آلاسکا آبله که به عنوان AKPV نیز شناخته می شود، مربوط به آبله، آبله گاوی و mpox است. علائم می تواند شامل بثورات، غدد لنفاوی متورم و درد مفاصل یا عضلانی باشد.

از اولین مورد در سال 2015، تنها شش مورد دیگر از ویروس به مقامات بهداشتی آلاسکا گزارش شده است. مقامات بهداشتی گفتند که همه افراد درگیر در منطقه فیربنکس، بیش از 300 مایل (483 کیلومتر) از شبه جزیره کنای زندگی می کردند.

همه موارد خفیف داشتند و بدون بستری شدن در بیمارستان بهبود یافتند.

بولتن سلامت گفت: مردی که فوت کرده است “به تنهایی در یک منطقه جنگلی زندگی می کند و هیچ سفر اخیر و تماس نزدیک با سفرهای اخیر، بیماری یا ضایعات مشابه را گزارش نکرده است.”

هنوز مشخص نیست که AKPV چگونه منتقل می شود، اما محققان می گویند که ممکن است بیماری مشترک بین انسان و دام باشد، به این معنی که می تواند از حیوانات به انسان بپرد. در این بولتن آمده است که آزمایشات شواهدی مبنی بر عفونت فعلی یا قبلی در چندین گونه از پستانداران کوچک در منطقه فیربنکس، از جمله حشرات پشت قرمز و حداقل یک حیوان خانگی پیدا کرده است.

در این بولتن آمده است که این مرد گفت که از یک گربه ولگرد در خانه خود مراقبت کرده است.

در این بولتن آمده است که آزمایش این گربه برای ویروس منفی بود، اما “به طور مرتب پستانداران کوچک را شکار می کرد و اغلب بیمار را خراش می داد.”

این احتمال را ایجاد می کند که گربه هنگام خراشیدن، ویروس را روی پنجه هایش داشته است. در بولتن آمده است که یک خراش “قابل توجه” در نزدیکی ناحیه زیر بغل جایی که اولین علامت – ضایعه قرمز – مشاهده شده است.

مقامات بهداشتی گفتند که هیچ مورد مستندی از انتقال ویروس توسط انسان وجود ندارد، اما آنها به افراد مبتلا به ضایعات پوستی که احتمالاً توسط آلاسکا آبله ایجاد شده است توصیه می کنند که ناحیه آسیب دیده را با بانداژ بپوشانند.

توصیه های دیگر شستن کامل دست ها، اجتناب از به اشتراک گذاشتن لباس هایی است که ممکن است ضایعات را لمس کرده باشد و لباس ها و ملحفه ها را جدا از سایر وسایل خانه بشویید.

مقامات بهداشتی همچنین از مردم آلاسکا خواستند تا اقدامات احتیاطی بهداشتی فدرال را در اطراف حیات وحش رعایت کنند تا از عفونت های احتمالی آلاسکا آبله جلوگیری کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده شستن دست ها با آب و صابون را پس از تماس با حیوانات وحشی یا مدفوع آنها توصیه می کند. این آژانس پیشنهاد می کند که شکارچیان باید همیشه هنگام دست زدن به حیوانات مرده از دستکش استفاده کنند، حتی اگر آنها تازه کشته شده باشند.

© 2024 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: مرد سالخورده آلاسکا برای اولین بار گزارش شده است که در اثر ویروس آلاسکا آبله اخیراً کشف شده جان خود را از دست داده است (2024، 13 فوریه) که در 13 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-elderly-alaska-person-die-alaskapox بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.