مطالعه ادعا می کند موج سواری با بهبود سلامت روان موجی معادل یک تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی ایجاد می کند


موج سواران

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه گریفیث در ساحل طلایی استرالیا و دانشگاه آندرس بلو در شیلی، نشان داده است که موج سواری با بهبود سلامت روان موج سواران، سالانه حدود 1 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک می کند.

تنها برای ساحل طلایی، تیم تحقیقاتی مزایای آن را در حدود 1.0 تا 3.3 میلیارد دلار در سال تخمین زد. مزایای سلامت روان موج سواری 57 تا 74 درصد از کل مزایای اقتصادی موج سواری را شامل می شود. مزایای سلامت روان 4.4 تا 13.5 برابر هزینه مستقیم موج سواران و 4 تا 12 برابر اثرات اقتصادی از طریق ملک و گردشگری ورودی است.

تحقیق “سهم سلامت روان در ارزش اقتصادی خدمات اکوسیستم موج سواری” در مجله منتشر شده است. npj پایداری اقیانوس.

چرا به موج سواری به عنوان یک صرفه جویی در هزینه سلامت روان نگاه کنیم؟

پروفسور بازنشسته رالف باکلی، از دانشکده محیط زیست و علوم دانشگاه گریفیث، گفت که هدف این مطالعه برآورد ارزش اقتصادی در مقیاس بزرگ مزایای سلامت روان در کل جمعیت نماینده افرادی بود که در موج سواری تفریحی شرکت کردند، که رویکرد مشابهی است. پروفسور باکلی در برآوردهای قبلی برای بازدیدکنندگان پارک های ملی اتخاذ کرده است.

مزایای سلامت روان ممکن است از نظر درجه متفاوت باشد، از موج سواران گاه به گاه تا مکرر. گاهی اوقات ممکن است پیامدها منفی تلقی شوند و صدمات و ازدحام بیش از حد به عنوان علل اصلی آن در نظر گرفته شود. مانند بسیاری از فعالیت های ماجراجویی هیجان و مهارت، موج سواری می تواند به عنوان یک اعتیاد رفتاری عمل کند: حداقل برخی از موج سواران در صورت محرومیت از موج سواری، علائم ترک قابل توجهی را تجربه می کنند.

پروفسور باکلی گفت: “دلیل وجود چنین ارقام زیادی در ارزش فعالیت های تفریحی مانند موج سواری برای مزایای سلامت روان این است که تقریباً برای هر نوع شغلی باید به ایمنی، مهارت، خدمات یا تصمیم گیری ها توجه کرد.” .

“اگر استرس داشته باشید و توجه کافی نداشته باشید، عملکرد شغلی شما آسیب می بیند و این برای کارفرما یا تجارت شما هزینه دارد.

فعالیت‌های خارج از منزل مانند موج‌سواری، استرس را کاهش می‌دهد، تا زمانی که بتوانید چند موج خوب دریافت کنید. موج‌سواری تأثیر روانی قدرتمندی دارد و این ارزش قابل توجهی دارد.

چرا ساحل طلایی را مطالعه کنیم؟

پروفسور باکلی گفت که برای ارزیابی های اقتصادی، مزایای سلامت روانی که از طریق موج سواری به دست می آید ممکن است به انتخاب های سبک زندگی در مقیاس بزرگ، مانند محل سکونت و ترجیحات کاری منجر شود، و این می تواند اثرات اقتصادی ثانویه، به عنوان مثال، از طریق قیمت ملک ایجاد کند.

پروفسور باکلی گفت: «ارزش اقتصادی امکانات موج سواری نیز به طور گسترده‌تری با امکانات ساحلی همپوشانی دارد.

“با در نظر گرفتن همه این عوامل، ما ارزش سلامت روان موج سواری را برای سایت مطالعه موردی خود، ساحل طلایی در کوئینزلند، استرالیا تخمین زدیم.

«ساحل طلایی یک مقصد گردشگری ساحلی است و اقتصاد آن عمدتاً توسط املاک، گردشگری، تجارت و خدمات حرفه ای مانند ساختمان، مراقبت های بهداشتی و آموزش هدایت می شود.

جمعیت ساکن آن در سال 2023 حدود 732000 نفر تخمین زده می شود. در سال 2008، 65000 تا 120000 موج سوار وجود داشت.

“تعداد موج سواران در طول پنج سال گذشته دو برابر شده است، بنابراین ما می توانیم در حال حاضر بیش از 130000 موج سوار را تخمین بزنیم.

“میانگین تعداد بازدید از ساحل در استرالیا به ازای هر نفر شش در سال است. میانگین تعداد جلسات موج سواری به ازای هر موج سوار ساحل طلایی ~ 100 در سال گزارش شده است.”

ارزش سلامت روان موج سواری را چگونه محاسبه می کنید؟

پروفسور باکلی گفت: «اقتصاد ساده است.

ما به سادگی از محاسبات موجود در زمینه اقتصاد سلامت برای پارک ها و فضای سبز استفاده کردیم و آنها را برای موج سواری به کار بردیم.

پروفسور باکلی و دکتر مری آن کوپر از دانشگاه آندرس بلو در شیلی، با استفاده از دو روش تخمینی متفاوت که در حال حاضر موجود است، ارزش اقتصادی مزایای سلامت روان موج سواری را مثلث بندی کردند.

با استفاده از روش تخمین بهره وری + مراقبت های بهداشتی، اگر موج سواری استرس را از سطوح بالا به پایین کاهش دهد، حدود 10٪ بهبود در بهره وری سرانه محل کار، به علاوه ~ 10٪ کاهش در هزینه های مراقبت از سلامت روان ایجاد می کند. متوسط ​​تولید ناخالص داخلی سرانه استرالیا 45500 دلار است و هزینه های مراقبت از سلامت روان حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی 4 است.

ارزش کاهش استرس از طریق موج سواری حدود 5000 دلار برای هر نفر در سال تخمین زده می شود. بنابراین موج سواری حدود 0.65 تا 2.10 میلیارد دلار در سال از طریق مزایای سلامت روان موج سواران کمک می کند.

این می تواند مستقیماً از طریق اشتغال و مراقبت های بهداشتی به اقتصاد گلد کوست تزریق شود.

از اینجا به کجا؟

پروفسور باکلی گفت این مطالعه یک تخمین تقریبی از بالا به پایین ارائه کرد و برای تخمین های دقیق تر در مقیاس محلی، تیم نیاز به ردیابی اقدامات بهداشت روانی و عوامل موثر احتمالی برای پانل های بزرگ موج سواران در طول چندین سال داشت.

“تحقیقات ما همچنین به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، به ویژه SDG14، که اقیانوس ها است، کمک می کند.

بنابراین، ارزش اقتصادی موج سواری دلیلی برای حفظ خطوط ساحلی ما است.

اطلاعات بیشتر:
سهم سلامت روان در ارزش اقتصادی خدمات اکوسیستم موج سواری، npj پایداری اقیانوس (2023). DOI: 10.1038/s44183-023-00027-5

ارائه شده توسط دانشگاه گریفیث

نقل قول: مطالعه ادعا می کند موج سواری با بهبود سلامت روان موجی یک تریلیون دلاری برای اقتصاد جهانی ایجاد می کند (2023، 20 نوامبر) در 20 نوامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-11-surfing-trillion-global-economy-mental بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.