مطالعه مزیت بالینی روش جدیدی برای درمان سرطان سینه پیشرفته ER+ را نشان می دهد


سرطان پستان

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

یک مقاله تحقیقاتی که امروز در انکولوژی Lancet نشان می دهد که داروی enobosarm، یک تعدیل کننده انتخابی گیرنده آندروژن که گیرنده هورمون جنسی مردانه را تحریک می کند، دارای اثرات ضد توموری در بیماران مبتلا به سرطان پستان با گیرنده استروژن مثبت است.

پروفسور کارلو پالمیری، نویسنده اصلی از دانشگاه لیورپول و مرکز سرطان Clatterbridge NHS Foundation Trust، گفت: “این نتایج بسیار دلگرم کننده هستند – ما نشان داده ایم که در سرطان پستان پیشرفته/متاستاتیک، استفاده از انوبوسارم می تواند منجر به مزایای بالینی شود. اولین مدرک بالینی مبنی بر اینکه رویکرد گیرنده غیر استروژنی با تعدیل کننده گیرنده آندروژن انتخابی می تواند منجر به مزایای بالینی شود. این مبتنی بر شواهد پیش بالینی است که ما در طب طبیعت

برای حداقل 40 سال، درمان این نوع سرطان سینه بر هدف قرار دادن مستقیم و مهار فعالیت گیرنده استروژن متمرکز بوده است. بنابراین، این مطالعه جدید رویکرد کاملا متفاوتی را آزمایش کرد.

داروی خوراکی enobosarm یک تعدیل کننده انتخابی گیرنده آندروژن است که می تواند فعالیت گیرنده آندروژن را در سرطان سینه تحریک کند. گیرنده آندروژن یک سرکوب کننده تومور در سرطان پستان با گیرنده استروژن مثبت است.

مطالعه بین المللی چند سایتی که توسط دکتر بث اورمویر از موسسه سرطان دانا-فاربر بوستون ایالات متحده انجام شد، کارایی و ایمنی انوبوسارم را در 136 زن یائسه با سرطان پستان HER2-منفی یا ER-به صورت موضعی پیشرفته یا متاستاتیک ارزیابی کرد (HER2 پروتئینی به نام گیرنده ۲ فاکتور رشد اپیدرمی انسانی که باعث رشد سلول های سرطانی می شود. Enobosarm دارای اثرات ضد توموری و همچنین به خوبی تحمل می شود و تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی ندارد.

بر اساس این تحقیق، این داده ها از توسعه و ارزیابی بیشتر کارآیی انوبوسارم و سایر عواملی که گیرنده آندروژن را برای درمان سرطان سینه پیشرفته AR مثبت، ER مثبت و HER2 منفی تحریک می کنند، پشتیبانی می کند.

اطلاعات بیشتر:
یک مطالعه تصادفی برچسب باز فاز 2 در مورد انوبوسارم، یک تعدیل کننده جدید خوراکی، 1 انتخابی گیرنده آندروژن، در سرطان پستان پیشرفته گیرنده آندروژن مثبت، گیرنده استروژن مثبت و HER2 منفی، انکولوژی Lancet (2024).

ارائه شده توسط دانشگاه لیورپول

نقل قول: مطالعه مزیت بالینی روش جدیدی برای درمان سرطان سینه پیشرفته ER+ (2024، 8 فوریه) را نشان می‌دهد که در 9 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-clinical-benefit-advanced-er-breast بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.