مطالعه نشان می دهد که حفظ سطح طبیعی ویتامین D ممکن است برای بیماران مبتلا به سرطان پوست پیشرفته مفید باشد


ویتامین ها

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برای بیماران مبتلا به سرطان پوست پیشرفته، حفظ سطح طبیعی ویتامین D در هنگام دریافت داروهای ایمونوتراپی به نام مهارکننده‌های ایمونوتراپی مهم است. این یافته ها توسط Wiley آنلاین در منتشر شده است سرطان، یک مجله معتبر انجمن سرطان آمریکا.

ویتامین D اثرات زیادی بر بدن دارد، از جمله تنظیم سیستم ایمنی. برای اینکه ببینند آیا سطوح ویتامین D ممکن است بر اثربخشی مهارکننده‌های ایمونوتراپی تأثیر بگذارد، محققان خون 200 بیمار مبتلا به ملانوم پیشرفته را قبل و هر 12 هفته در طول درمان ایمونوتراپی تجزیه و تحلیل کردند.

نرخ پاسخ مطلوب به مهارکننده‌های ایمون بازرسی در 56.0 درصد از بیماران در گروه با سطوح پایه طبیعی ویتامین D یا سطوح طبیعی به‌دست‌آمده با مکمل ویتامین D، در مقایسه با 36.2 درصد در گروه با سطوح پایین ویتامین D بدون مکمل مشاهده شد. بقای بدون پیشرفت – زمان از شروع درمان تا پیشرفت سرطان – در این گروه ها به ترتیب 11.25 و 5.75 ماه بود.

Łukasz، نویسنده اصلی این مقاله گفت: «البته، ویتامین D به خودی خود یک داروی ضد سرطان نیست، اما سطح سرمی طبیعی آن برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی، از جمله پاسخی که داروهای ضد سرطان مانند مهارکننده‌های ایمن‌پوست بر آن تأثیر می‌گذارند، مورد نیاز است.» Galus، MD، از دانشگاه علوم پزشکی پوزنان، در لهستان. به نظر ما، پس از تایید تصادفی مناسب نتایج، ارزیابی سطح ویتامین D و مکمل آن می تواند در مدیریت ملانوما در نظر گرفته شود.

اطلاعات بیشتر:
مکمل ویتامین D نرخ پاسخ عینی را افزایش می دهد و زمان بدون پیشرفت را در بیماران ملانوم پیشرفته تحت درمان ضد PD1 طولانی می کند. سرطان (2023). DOI: 10.1002/cncr.34718

نقل قول: مطالعه نشان می دهد که حفظ سطح طبیعی ویتامین D ممکن است برای بیماران مبتلا به سرطان پوست پیشرفته مفید باشد (2023، 24 آوریل) بازیابی شده در 24 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-vitamin-d-benefit-patients-advanced .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.