مطالعه نشان می‌دهد که اعتماد به اطلاعات سرطان در میان سیاه‌پوستان آمریکایی در طول همه‌گیری کاهش یافته است


مردم سیاه پوست

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

یافته‌های یک مطالعه ملی ایالات متحده نشان می‌دهد که اعتماد به اطلاعات ارائه شده توسط دولت در مورد سرطان در میان جمعیت سیاه‌پوست به شدت کاهش یافته است – تقریباً به نصف – در طول همه‌گیری COVID-19.

به دنبال عدم پذیرش اقدامات مهم پیشگیری از سرطان مانند غربالگری معمول و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کارشناسان به نیاز حیاتی برای نظارت بر اینکه آیا این بی اعتمادی فراتر از همه گیری ادامه دارد یا خیر و اینکه آیا به طور بالقوه می تواند باعث افزایش تشخیص های دیرهنگام یا کشنده شود، هشدار می دهند. ) واکسیناسیون

این یافته ها، امروز در نشریه مجله ارتباطات سلامت، از تحقیقی بر روی داده های 7369 نفر که به نظرسنجی سالانه روند ملی اطلاعات سلامت ایالات متحده (HINTS) پاسخ دادند، به دست آمده است. نویسندگان پاسخ‌های مربوط به سال 2018، قبل از همه‌گیری، و در سال 2020، در طول همه‌گیری را مقایسه کردند و بررسی کردند که آیا این میزان با توجه به نژاد/قومیت افراد متفاوت است یا خیر.

به طور کلی، همه کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که به اطلاعات مربوط به سرطان از پزشکان اعتماد دارند و این رقم در طول همه گیری در مقایسه با قبل حدود 3 درصد افزایش یافته است.

اما اعتماد به اطلاعات سرطان از سوی سازمان‌های بهداشتی دولتی بسته به نژاد/قومیت پاسخ‌دهندگان به طور قابل‌توجهی متفاوت بود، با کاهش ۵۳ درصدی احتمال گزارش درجه اعتماد بالای افراد سیاه‌پوست غیراسپانیایی تبار در طول همه‌گیری در مقایسه با قبل از ظهور COVID-19. . احتمال گزارش درجه بالایی از اعتماد به اطلاعات سرطان از سوی خانواده و دوستان نیز برای این گروه 73 درصد و اعتماد به رهبران مذهبی تا 9 درصد کاهش یافت.

در مقابل، برای سایر گروه‌های نژادی/قومی، سطح اعتماد بین سال‌های 2018 و 2020 ثابت باقی ماند. هدف HINTS دریافت تصویری سالانه از دانش، نگرش‌ها و جستجوی اطلاعات مربوط به سرطان در میان بزرگسالان بالای 18 سال ایالات متحده است. در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در مورد اعتماد آنها به اطلاعات مربوط به سرطان از سازمان های بهداشتی دولتی، پزشکان، دوستان و خانواده، رهبران مذهبی یا سازمان های خیریه. از بین افرادی که شرکت کردند، اکثر (64٪) سفیدپوست غیر اسپانیایی، 60٪ بالای 45 سال سن داشتند و 69٪ حداقل تحصیلات دانشگاهی دریافت کرده بودند.

کووید-19 در دوران افزایش توجه به نژادپرستی سیستماتیک و انتشار اطلاعات نادرست از طریق رسانه های اجتماعی ظاهر شد. برای مثال، تنها دو ماه پس از اعلام همه‌گیری، قتل جورج فلوید توسط یک افسر پلیس باعث اعتراضات گسترده #BlackLivesMatter شد. با گسترش همه‌گیری، مشخص شد که سیاه‌پوستان و اقلیت‌های قومی بیشتر از سفیدپوستان به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری شده‌اند و بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، و اطلاعات نادرست درباره دلایل این امر در رسانه‌های اجتماعی گسترش یافت. در مقابل این پس‌زمینه، توصیه‌های متناقضی درباره COVID-19 از سوی سیاستمداران نیز وجود داشت.

نویسنده ارشد این مطالعه، پروفسور ارین کوبتس از دانشکده پزشکی میلر در دانشگاه میامی، اظهار داشت: «پیام‌های سیاسی در مورد کووید-19 و افزایش توجه رسانه‌ها به نژادپرستی نهادی و نابرابری‌های نژادی ممکن است بی‌اعتمادی ریشه‌دار تاریخی را در بین افراد غیر فعال تشدید کند. سیاهپوستان اسپانیایی تبار.”

“پاسخ به همه گیری همچنان به شدت سیاسی است. سازمان های دولتی و رهبران راهنمایی هایی ارائه کرده اند. [e.g. on mask-wearing and social distancing] که در مواقعی با اجماع علمی ناسازگار و متناقض است.»

کوبتز و همکارانش پیشنهاد می‌کنند که این ممکن است تمایل مردم را برای پایبندی به سیاست‌ها و توصیه‌های طراحی شده برای جلوگیری از گسترش ویروس تضعیف کرده باشد. در عین حال، تحقیقات دیگر نشان داده است که تعداد بیشتر موارد سرطان و مرگ و میر در میان قومیت‌های سیاه‌پوست در مقایسه با سفیدپوستان بدتر شده است زیرا سیستم‌ها و منابع مراقبت‌های بهداشتی در طول همه‌گیری گسترش یافته است.

کوبتز افزود: “این مطالعه مهم است زیرا بینش اولیه را در مورد اقداماتی که ممکن است برای بازسازی اعتماد به اطلاعات بهداشتی به عنوان ابزاری برای پیشبرد برابری سلامت علیرغم تغییرات اجتماعی که با همه‌گیری COVID-19 همراه شده است، انجام دهیم، ارائه می‌کند.” استاد پزشکی و علوم بهداشت عمومی.

از دست دادن اعتماد مقاماتی مانند سازمان‌های بهداشتی دولتی به اطلاعات سرطان نشان می‌دهد که نظارت بر الگوهای تغییر در استفاده از خدمات پیشگیری از سرطان بسیار مهم است. نویسندگان مقاله می‌گویند که این امر می‌تواند باعث تشدید تفاوت‌های نژادی/قومی در موارد سرطان و مرگ و میر شود.

یکی از راه‌های رفع این مشکلات می‌تواند سرمایه‌گذاری بر یافته‌های این مطالعه باشد که اعتماد به پزشکان در میان سیاه‌پوستان غیر اسپانیایی همچنان بالاست. این امر اهمیت دسترسی همه افراد به پزشک را برجسته می کند تا توصیه های غربالگری سرطان و واکسیناسیون به طور مؤثر به همه، صرف نظر از پیشینه یا قومیتشان، ابلاغ شود.

نویسندگان مطالعه همچنین پیشنهاد می‌کنند که پزشکان را در مورد تعصبات نژادی/قومی ضمنی و بهبود ارتباط بیمار محور با افرادی که تمایل کمتری به تماس با مراقبت‌های بهداشتی دارند، آموزش دهند تا اعتماد را تقویت کنند و استفاده از خدمات پیشگیری از سرطان را بهبود بخشند.

کوبتز و همکارانش می‌گویند که سازمان‌ها باید چارچوب‌های برابری سلامت را برای هدایت جامعه خود و همچنین کار حمایتی اتخاذ کنند، به طوری که در مراقبت‌های پیشگیرانه از جمعیت حاشیه‌نشین عقب نمانند. آنها توصیه می کنند که تقویت مشارکت بین سیستم های مراقبت های بهداشتی و سازمان های اجتماعی نیز به عادلانه تر شدن مراقبت کمک می کند.

اطلاعات بیشتر:
چگونه اعتماد به اطلاعات سرطان در دوران COVID-19 تغییر کرده است: الگوها بر اساس نژاد و قومیت، مجله ارتباطات سلامت (2023). DOI: 10.1080/10810730.2022.2117439

ارائه شده توسط Taylor & Francis

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که اعتماد به اطلاعات سرطان در میان سیاه‌پوستان آمریکایی در طول همه‌گیری کاهش یافته است (2023، 16 مارس) که در 16 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-cancer-declined-black-americans-pandemic بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.