مطالعه جامع شواهدی در مورد محافظت از ایمنی طبیعی توسط نوع COVID-19 ارائه می دهد، که چگونه در طول زمان محو می شود


نوع کووید

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

بر اساس یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز منتشر شده در مجله، برای افرادی که قبلاً به کووید-19 آلوده شده اند، خطر بستری شدن یا مرگ در بیمارستان برای حداقل 10 ماه در مقایسه با افرادی که قبلاً آلوده نشده بودند، 88 درصد کمتر است. لانست.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که سطح و مدت زمان محافظت در برابر عفونت مجدد، بیماری علامت دار و بیماری شدید حداقل با دوز ارائه شده توسط واکسن های mRNA (Moderna، Pfizer-BioNtech) برای اجداد، آلفا، دلتا و اومیکرون برابر است. انواع BA.1. این مطالعه داده‌های مربوط به عفونت از Omicron XBB و زیردمین‌های آن را شامل نشد.

دکتر استفان لیم، سرپرست تیم تحقیق از موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) می گوید: “واکسیناسیون امن ترین راه برای به دست آوردن ایمنی است، در حالی که به دست آوردن ایمنی طبیعی باید با خطرات بیماری شدید و مرگ مرتبط با عفونت اولیه سنجیده شود.” در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، ایالات متحده.

همانطور که دکتر Caroline Stein یکی از نویسندگان IHME توضیح می دهد، “واکسن ها همچنان برای همه مهم هستند تا از جمعیت های پرخطر مانند افراد بالای 60 سال و مبتلایان به بیماری های همراه محافظت کنند. این همچنین شامل جمعیت هایی می شود که قبلاً چنین نبوده اند. گروه‌های آلوده و واکسینه نشده و همچنین افرادی که بیش از شش ماه پیش آلوده شده‌اند یا آخرین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. تصمیم‌گیرندگان باید هم ایمنی طبیعی و هم وضعیت واکسیناسیون را در نظر بگیرند تا تصویر کاملی از مشخصات ایمنی فرد به دست آورند.»

از ژانویه 2021، چندین مطالعه و بررسی اثربخشی عفونت COVID-19 گذشته را در کاهش خطر عفونت مجدد و چگونگی کاهش ایمنی در طول زمان گزارش کرده‌اند. اما هیچ‌کدام به طور جامع ارزیابی نکرده‌اند که محافظت پس از عفونت طبیعی چقدر طول می‌کشد و این محافظت در برابر انواع مختلف چقدر بادوام خواهد بود.

برای ارائه شواهد بیشتر، محققان مرور و متاآنالیز تمام مطالعات قبلی را انجام دادند که کاهش خطر COVID-19 را در بین افراد غیر واکسینه شده در برابر عفونت مجدد SARS-CoV-2 با افراد غیر واکسینه بدون عفونت قبلی مقایسه کرد. تا سپتامبر 2022.

این شامل 65 مطالعه از 19 کشور است و اثربخشی عفونت گذشته را بر اساس پیامد (عفونت، بیماری علامت دار و بیماری شدید)، نوع و زمان پس از عفونت ارزیابی می کند. مطالعاتی که ایمنی طبیعی را در ترکیب با واکسیناسیون (یعنی ایمنی ترکیبی) مورد بررسی قرار می‌دهند، از تجزیه و تحلیل حذف شدند.

ایمنی به مرور زمان از بین می رود

تجزیه و تحلیل داده‌های 21 مطالعه که به موقع از زمان عفونت از یک نوع پیش‌امیکرون گزارش شده‌اند، تخمین می‌زند که محافظت در برابر عفونت مجدد از نوع پیش‌امیکرون حدود 85 درصد در یک ماه بود و این میزان در 10 ماهگی به حدود 79 درصد کاهش یافت. محافظت در برابر عفونت نوع پیش از میکرون در برابر عفونت مجدد از نوع omicron BA.1 کمتر بود (74٪ در یک ماه) و با سرعت بیشتری به 36٪ در حدود 10 ماه کاهش یافت.

با این وجود، تجزیه و تحلیل پنج مطالعه گزارش شده در مورد بیماری شدید ( بستری شدن در بیمارستان و مرگ) نشان داد که حفاظت به مدت 10 ماه در سطح جهانی بالا باقی ماند: 90٪ برای اجداد، آلفا و دلتا، و 88٪ برای omicron BA.1.

شش مطالعه که به طور خاص حفاظت در برابر زیردمان‌های omicron را ارزیابی می‌کردند (BA.2 و BA.4/BA.5) زمانی که عفونت قبلی واریته pre-omicron بود، حفاظت به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت. اما زمانی که عفونت گذشته omicron بود، حفاظت در سطح بالاتری حفظ شد.

دکتر حسن ناصرالدین، یکی از نویسندگان IHME می گوید: “ایمنی متقابل ضعیف تر با نوع omicron و زیرمجموعه های آن منعکس کننده جهش هایی است که آنها دارند که باعث می شود راحت تر از سایر انواع از ایمنی ساخته شده فرار کنند.” “داده های محدودی که ما در مورد محافظت از ایمنی طبیعی از نوع omicron و زیرمجموعه های آن داریم، اهمیت ارزیابی مداوم را نشان می دهد، به ویژه از آنجایی که تخمین زده می شود که آنها 46٪ از جمعیت جهان را بین نوامبر 2021 و ژوئن 2022 آلوده کرده باشند. تحقیقات بیشتر همچنین برای ارزیابی مصونیت طبیعی انواع در حال ظهور و بررسی حفاظت ارائه شده توسط ترکیبی از واکسیناسیون و عفونت طبیعی مورد نیاز است.”

محققان به برخی از محدودیت‌های مطالعه خود اشاره می‌کنند و هشدار می‌دهند که تعداد مطالعاتی که نوع omicron BA.1 و زیرمجموعه‌های آن و تعداد آن از آفریقا را بررسی می‌کنند، به طور کلی محدود بوده است. علاوه بر این، تنها اطلاعات محدودی بیش از 10 ماه پس از عفونت اولیه در دسترس بود. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که برخی از اطلاعات، مانند وضعیت عفونت در گذشته و بستری شدن در بیمارستان، به طور متفاوت یا ناقص اندازه گیری شده است و می تواند تخمین حفاظت را تغییر دهد.

پروفسور شریل کوهن، مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی، که در این مطالعه شرکت نداشت، در یک نظر مرتبط می‌نویسد: «سطوح حفاظتی بالا و پایداری که عفونت قبلی در برابر بیماری شدید اعطا می‌شود، پیامدهای مهمی برای کووید- 19 سیاست واکسن. تا سپتامبر 2021، شیوع جهانی SARS-CoV-2 59٪ با تغییرات قابل توجهی در نسبت ایمنی ناشی از عفونت یا واکسیناسیون در محیط های مختلف برآورد شد. شیوع سرمی در آفریقا در دسامبر 87٪ برآورد شد. 2021، عمدتاً در نتیجه عفونت.

سطوح بالای ایمنی نقش مهمی در سطوح پایین‌تر شدت مشاهده شده با عفونت ناشی از زیرمجموعه‌های نوظهور omcron دارد. با تغییر اپیدمیولوژی SARS-CoV-2 به الگوهای گردش خون پایدارتر در زمینه سطوح بالای ایمنی، مطالعات مربوط به بار و هزینه عفونت SARS-CoV-2 و گروه های خطر برای بیماری شدید برای هدایت سیاست واکسیناسیون منطقی و تصمیم گیری در مورد اولویت بندی در رابطه با سایر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن مورد نیاز است.”

اطلاعات بیشتر:
حفاظت از عفونت قبلی SARS-CoV-2 در برابر عفونت مجدد: یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز، لانست (2023). www.thelancet.com/journals/lan… (22)02465-5/متن کامل

نقل قول: مطالعه جامع شواهدی را در مورد محافظت از ایمنی طبیعی توسط نوع کووید-19 ارائه می دهد، نحوه محو شدن آن در طول زمان (2023، 16 فوریه) در 16 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-comprehensive-evidence-natural بازیابی شده است. -immunity-covid-.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.