نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از یک سوم آمریکایی‌ها «طلاق خواب» را انتخاب می‌کنند


خواب

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

چه برای اجتناب از شرکایانی که تمام شب را می‌دزدند و پرتاب می‌کنند، چه کسانی که دائماً اتاق را با خروپف بلند سر و صدا می‌کنند، بسیاری از آمریکایی‌ها برای کمک به بهبود خواب شبانه خود، «طلاق خواب» را انتخاب می‌کنند. بر اساس نظرسنجی اخیر آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM)، بیش از یک سوم افراد می گویند که گهگاه یا به طور مداوم در اتاق دیگری می خوابند تا شریک خود را در رختخواب قرار دهند. مردان به احتمال زیاد به مبل یا اتاق مهمان سر می زنند، تقریباً نیمی از مردان (45٪) گزارش می دهند که گهگاه یا به طور مداوم در اتاق دیگری می خوابند، در مقایسه با تنها یک چهارم (25٪) از زنان.

دکتر سیما خسلا گفت: “ما می دانیم که کم خوابی می تواند خلق و خوی شما را بدتر کند، و کسانی که کم خواب هستند بیشتر با شریک زندگی خود مشاجره می کنند. ممکن است نسبت به فردی که باعث اختلال خواب می شود ناراحتی وجود داشته باشد که می تواند بر روابط تاثیر منفی بگذارد.” ، متخصص ریه و سخنگوی AASM. خواب خوب شبانه هم برای سلامتی و هم برای شادی مهم است، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از زوج ها برای رفاه کلی خود جدا از هم بخوابند.

داشتن مقدار مناسب خواب سالم برای روابط مهم است. مطالعات نشان داده است که کسانی که در روابطی هستند که به طور مداوم خواب ضعیفی را تجربه می کنند، بیشتر درگیر درگیری با شریک زندگی خود می شوند و کم خوابی سطح دقت همدلی را کاهش می دهد – به این معنی که کسانی که خواب کافی ندارند ممکن است کمتر قادر به درک یا تفسیر شریک زندگی خود باشند. ‘ احساسات

تقریباً نیمی (43٪) از هزاره ها گهگاه یا به طور مداوم در اتاق دیگری می خوابند تا یک شریک تختخوابی را در خود جای دهند، پس از آن یک سوم (33٪) از نسل X، 28٪ از نسل Z و 22٪ از بچه های بومی قرار دارند.

خسلا گفت: «اگرچه اصطلاح «طلاق خواب» خشن به نظر می‌رسد، اما واقعاً به این معناست که مردم خواب را در اولویت قرار می‌دهند و در صورت نیاز شب‌ها به اتاقی جداگانه نقل مکان می‌کنند. با این حال، اگر خروپف بلند یکی از طرفین است که منجر به فضاهای خواب جداگانه می شود، باید آن همسر را تشویق کنید تا در مورد آپنه انسدادی خواب با پزشک صحبت کند.

خروپف بلند و مکرر فقط یک مزاحمت نیست. این یکی از علائم شایع آپنه خواب است. در حالی که همه کسانی که خروپف می کنند این بیماری خواب را ندارند، خروپف یک علامت هشدار دهنده است که باید جدی گرفته شود. هنگامی که خروپف با خفگی، نفس نفس زدن یا وقفه های تنفسی بی صدا در طول خواب همراه باشد، نشانگر قوی آپنه خواب است.

سایر علائم شایع آپنه خواب عبارتند از: خستگی یا خواب آلودگی در طول روز، خواب بدون طراوت، بی خوابی، سردرد صبحگاهی، شب ادراری (بیدار شدن در طول شب برای رفتن به دستشویی)، مشکل در تمرکز، از دست دادن حافظه، کاهش میل جنسی، تحریک پذیری، و مشکل در بیدار ماندن در حین تماشای تلویزیون یا رانندگی اضافه وزن یک عامل خطر کلیدی برای آپنه خواب است.

اطلاعات بیشتر:
برای اطلاعات بیشتر، یا یافتن یک مرکز خواب معتبر محلی AASM، لطفاً به sleepeduation.org مراجعه کنید. نتایج نظرسنجی اولویت‌بندی خواب 2023 AASM را اینجا ببینید.

ارائه شده توسط آکادمی پزشکی خواب آمریکا

نقل قولنظرسنجی (2023، 10 ژوئیه) که در 12 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-07-americans-opt-divorce-survey.html بازیابی شده است، نشان می دهد که بیش از یک سوم آمریکایی ها «طلاق خواب» را انتخاب می کنند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.