نظرسنجی نشان می‌دهد که موارد پیشرفت COVID-19 در 7.5 درصد از واکسینه‌شده‌های تگزاس رخ داده است.


واکسن

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

بر اساس یافته‌های دانشکده بهداشت عمومی UTHealth هیوستون که امروز منتشر شد، عفونت‌های جدید COVID-19 پس از واکسیناسیون در 7.5 درصد از تگزاسی‌های مورد بررسی اتفاق افتاد و با قومیت اسپانیایی تبار، اندازه خانوار بزرگتر، زندگی روستایی در مقابل شهری، نوع واکسیناسیون و بیماری‌های همراه مرتبط بود. در مجله بیماریهای عفونی.

داده‌ها از دسامبر 2020 تا ژوئن 2022 از طریق نظرسنجی پاسخ آنتی‌بادی کروناویروس تگزاس (CARES) جمع‌آوری شد و نشان داد که با کاهش ایمنی و ظهور انواع جدیدتر، بروز عفونت‌های جدید افزایش یافته است. به گفته محققان، این اطلاعات به نیاز مداوم به به روز رسانی واکسن و نظارت بر طول عمر ایمنی افراد واکسینه شده در انواع مختلف اشاره دارد.

دکتر Stacia DeSantis، نویسنده مسئول مقاله و استاد آمار زیستی در دانشکده بهداشت عمومی UTHealth هیوستون، گفت: ورود انواع جدید احتمالاً منجر به کاهش اثربخشی واکسیناسیون سری اولیه شده است. اگر بخواهیم داده‌های امروزی را که پنج تا شش ماه بیشتر از داده‌ها است، تجزیه و تحلیل کنیم، مطمئناً انتظار دارم که درصد پیشرفت بیشتری نسبت به ژوئن 2022 داشته باشیم.»

مایکل D. Swartz، دکترا، دانشیار و معاون رئیس بخش آمار زیستی در دانشکده، نویسنده ارشد مقاله بود.

محققان داده های خود گزارش شده از 22575 فرد بالای 20 سال را که در نظرسنجی تگزاس CARES ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند. . ثبت نام در اکتبر 2020 آغاز شد.

از 1700 شرکت‌کننده‌ای که خودشان عفونت‌های جدید ویروس را گزارش کردند، 112 شرکت‌کننده یا 6.5 درصد، پیامدهای شدیدی را تجربه کردند که منجر به بستری شدن در بیمارستان شد. زمانی که نوع Omicron غالب بود، عفونت‌های پیشرفتی بیشتر بود. بیشتر پیش‌بینی‌کننده‌های عفونت‌های جدید نیز پیش‌بینی‌کننده عفونت‌های شدیدی بودند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

شرکت‌کنندگان اسپانیایی تبار شیوع بالاتری از موارد پیشرفت و پیامدهای شدید را گزارش کردند، که منعکس‌کننده آن چیزی است که در موارد کلی COVID-19 در ادبیات گزارش شده است و نشان‌دهنده بار نامتناسب ویروس در جمعیت اسپانیایی است.

دیسانتیس گفت: «آنهایی که از نژاد اسپانیایی تبار هستند در یک تجزیه و تحلیل کاملاً تعدیل شده از نظر آماری شانس بیشتری برای پیشرفت عفونت داشتند و از نظر آماری شانس بیشتری برای پیشرفت شدید در تجزیه و تحلیل تنظیم شده با سن داشتند. “در اعداد خام، 9.8٪ از شرکت کنندگان اسپانیایی تبار در مقابل، به عنوان مثال، 7.4٪ از شرکت کنندگان سفیدپوست غیر اسپانیایی و 8.3٪ از شرکت کنندگان سیاهپوست یک عفونت پیشرفت داشتند. درصد پیشرفت ممکن است نزدیک به نظر برسد، اما از آنجایی که حجم نمونه بزرگ است، تفاوت قابل توجه است.”

به گفته محققان، یک دلیل منطقی برای بروز بیشتر در اسپانیایی‌ها این است که خانواده‌های چند نسلی در میان جمعیت اسپانیایی تگزاس غیرمعمول نیستند. اعضای خانواده، از جمله افراد مسن که اغلب بیماری های همراه بیشتری دارند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت از نسل های جوان تر و در سن کار قرار داشته باشند.

دیسانتیس گفت که ارتباط با بروز بیشتر در محیط‌های روستایی در مقایسه با محیط‌های شهری ممکن است به صنایع مختلف مرتبط باشد.

او گفت: “فقدان بالقوه توانایی مشارکت کنندگان روستایی برای کار از خانه ممکن است بر اقدامات پیشگیرانه در طول دوره های انتقال بالا تاثیر بگذارد.” همچنین، دسترسی کمتر به مراقبت‌های بهداشتی – از جمله برنامه‌ریزی واکسن و تقویت‌کننده در مناطق روستایی – یک موضوع شناخته شده است. جمعیت روستایی نیز تمایل کمتری به بیمه دارند.

در میان واکسن‌ها، محققان دریافتند که احتمال ابتلا به عفونت در افرادی که فایزر یا جانسون و جانسون در مقابل مدرنا دریافت کرده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. واکسن جانسون و جانسون با بیشترین تعداد عفونت های پیشرفت مرتبط بود.

تجزیه و تحلیل نشان داد که کارکنان مراقبت های بهداشتی نیز گزارش های بالاتری از عفونت های پیشرو داشتند. DeSantis گفت: “کار در مراقبت های بهداشتی یک قرار گرفتن در معرض آشکار است و همچنین مشاغلی که نیاز به تعاملات روزانه رو در رو دارند.”

بیماری‌های همراه مانند آسم، چاقی و فشار خون بالا به‌عنوان عوامل خطر برای سطح شدید عفونت‌ها شناسایی شدند که منجر به ویزیت اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان شد. بر اساس این مطالعه، در دسترس بودن یک لیست در حال اجرا به خوبی تثبیت شده از شرایط پزشکی می تواند به توصیه به بیماران و ارائه مدیریت مراقبت در طول زمان به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند کمک کند.

اطلاعات بیشتر:
Stacia M DeSantis و همکاران، بروز و پیش‌بینی‌کننده‌های پیشرفت و پیشرفت شدید عفونت‌های SARS-CoV-2 پس از واکسیناسیون سری اولیه در بزرگسالان: یک نظرسنجی مبتنی بر جمعیت از 22575 شرکت‌کننده، مجله بیماریهای عفونی (2023). DOI: 10.1093/infdis/jiad020

ارائه شده توسط مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون

نقل قول: نظرسنجی نشان می‌دهد که موارد پیشرفت COVID-19 در 7.5 درصد از تگزاس‌های واکسینه‌شده رخ می‌دهد (2023، 10 مارس) که در 11 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-survey-breakthrough-covid-cases-vaccinated بازیابی شده‌اند. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.