هورمون ترشح شده توسط جنین باعث تهوع صبحگاهی می شود: مطالعه


حامله

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

یک مطالعه نشان می‌دهد هورمونی که توسط جنین انسان تولید می‌شود عامل ایجاد تهوع صبحگاهی در زنان باردار است که راه را برای پیشگیری و درمان احتمالی هموار می‌کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در این مطالعه، تهوع و استفراغ تقریباً 70 درصد از زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد طبیعت روز چهارشنبه توسط محققان در بریتانیا، ایالات متحده و سریلانکا.

تهوع و استفراغ در بدترین شکل آن، تهوع و استفراغ آنقدر شدید است که زنان قادر به خوردن یا نوشیدن به طور طبیعی نیستند.

دانشگاه کمبریج گفت: “مقصر هورمونی است که توسط جنین تولید می شود – پروتئینی به نام GDF15.”

اما اینکه مادر چقدر احساس بیماری می کند به ترکیبی از میزان تولید هورمون توسط جنین و میزان تماس مادر با این هورمون قبل از بارداری بستگی دارد.

برای رسیدن به این نتیجه، این تیم داده‌های زنانی را که در تعدادی از مطالعات استخدام شده بودند، بررسی کردند.

آنها از ترکیبی از رویکردها از جمله ژنتیک انسانی، روش‌های جدید اندازه‌گیری هورمون‌ها در خون زنان باردار و مطالعات روی سلول‌ها و موش‌ها استفاده کردند.

دانشگاه کمبریج گفت: این کشف “به روشی بالقوه برای جلوگیری از بیماری بارداری با قرار دادن مادران در معرض GDF15 قبل از بارداری برای افزایش انعطاف پذیری آنها اشاره می کند.”

مسیر درمان

پروفسور سر استفان اوراهیلی، یکی از نویسندگان همکار در دانشگاه، گفت که این نیز خبر خوبی برای درمان است.

او گفت: “این… ما را بیشتر مطمئن می کند که جلوگیری از دسترسی GDF15 به گیرنده بسیار خاص خود در مغز مادر، در نهایت مبنایی برای یک روش موثر و ایمن برای درمان این اختلال خواهد بود.”

دکتر مارلنا فیزو، نویسنده اصلی، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت که این تحقیق شخصی بود.

او گفت: “زمانی که باردار بودم، به قدری بیمار شدم که به سختی می توانستم بدون بیماری حرکت کنم. وقتی سعی کردم علت آن را پیدا کنم، با وجود اینکه حالت تهوع بارداری بسیار شایع بود، چقدر اطلاعات کمی در مورد وضعیت من وجود داشت.”

این تیم او بود که در ابتدا ارتباط ژنتیکی بین GDF15 و hyperemesis gravidarum را شناسایی کرد.

او گفت: «امیدواریم اکنون که علت استفراغ باروری را فهمیدیم، یک قدم به توسعه درمان‌های مؤثر نزدیک‌تر شده‌ایم.»

شاهزاده خانم ولز، همسر وارث تاج و تخت بریتانیا، شاهزاده ویلیام، در طول هر سه بارداری خود از استفراغ بزرگ رنج می برد.

اطلاعات بیشتر:
Stephen O’Rahilly، Gdf15 با خطر تهوع و استفراغ مادر در دوران بارداری مرتبط است. طبیعت (2023). DOI: 10.1038/s41586-023-06921-9. www.nature.com/articles/s41586-023-06921-9

© 2023 AFP

نقل قول: هورمون ترشح شده توسط جنین باعث تهوع صبحگاهی می شود: مطالعه (2023، 24 دسامبر) بازیابی شده در 25 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-hormone-secreted-fetus-morning-sickness.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.