هورمون های ریزش مو بهترین روش درمان ریزش مو هورمونی و رشد موها


هورمون های ریزش مو

ریزش موی هورمونی به این دلیل اتفاق می‌افتد که سطوح غیرطبیعی هورمون بر الگوهای رشد مو تأثیر می‌گذارد. در دوران بارداری، یائسگی یا هر جای دیگری، زنان استرس زیادی را تجربه می کنند. عدم تعادل هورمونی ناشی از استرس می تواند منجر به ریزش مو شود. با این حال روش هایی وجود دارد که میتواند باعث درمان ریزش مو هورمونی شود. در این مقاله از فروشگاه آنلاین آرایشی سلامتی و زیبایی هورمون های ریزش مو را بشناسید و با روش های درمان ریزش مو هورمونی آشنا شوید.

با انجام چند اقدام ساده می توانید ریزش مو را کاهش دهید. اول، شما باید صبور باشید و یک روال منظم مراقبت از مو را حفظ کنید. اولین قدم در این سفر این است که بفهمیم کدام هورمون ها و چگونه در ریزش مو نقش دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • ۵ هورمونی که باعث ریزش مو می شوند
  • چگونه به طور طبیعی ریزش موی هورمونی را کاهش دهیم
  • درمان ریزش مو هورمونی
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی
شامپو ضد ریزش مو

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

۵ هورمونی که باعث ریزش مو می شوند

هورمون های ریزش مو

۱٫ تستوسترون

تستوسترون هورمون جنسی مردانه است. با این حال، تستوسترون در زنان نیز به مقدار کمتری وجود دارد. به دلیل مشکلات اساسی مانند رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک و PCOS، گاهی اوقات زنان ممکن است مقادیر بیش از حد تستوسترون تولید کنند . موهای صورت، چاقی و ریزش موی زنانه از علائم شایع تولید بیش از حد تستوسترون هستند.

تستوسترون به DHT (دی هیدروتستوسترون) تبدیل می شود که توسط آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز کاتالیز می شود. این در افراد مستعد ژنتیکی رایج است. مقادیر بیش از حد DHT بر سلامت مو تأثیر می گذارد. فولیکول های مو را کوچک می کند، که ممکن است منجر به ریزش مو شود. یکی از راه های کاهش تستوسترون به طور طبیعی کاهش وزن است. در مورد گزینه های درمانی با پزشک صحبت کنید.

توجه: فیناستراید برای زنان در سنین باروری توصیه نمی شود.

۲٫ هورمون های ریزش مو، هورمون های بارداری

حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد زنان از یک تا پنج ماهگی دچار ریزش بیش از حد مو می شوند. این ریزش مو که به عنوان تلوژن افلوویوم شناخته می شود، به دلیل تغییرات در سطح استروژن و پروژسترون رخ می دهد. ریزش مو معمولاً ۲ تا ۴ ماه پس از زایمان اتفاق می افتد و حتی ممکن است به دلیل شیردهی به تاخیر بیفتد. در دوران بارداری، افزایش استروژن به حفظ مو در فاز آناژن (بخش رشد چرخه) کمک می کند. با این حال، قطع ناگهانی هورمون های بارداری باعث می شود که تمام موهای آناژن عقب افتاده ناگهان وارد کاتاژن شوند، که به این معنی است که موهای تلوژن چند ماه بعد می ریزند. آلوپسی آندروژنیک (ریزش موی الگوی زنانه) نیز در زنان مستعد ژنتیکی پس از زایمان رخ می دهد.

۳٫ هورمون های تیروئید

هورمون های ریزش مو
هورمون های ریزش مو

کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید می تواند باعث آلوپسی منتشر به نام تلوژن افلوویوم شود. آنها می توانند یک بیماری خود ایمنی به نام آلوپسی آره آتا در زنان ایجاد کنند. ابتلا به بیماری تیروئید می تواند باعث آلوپسی آره آتا شود . ریزش مو با الگوی دایره ای مشخص می شود. پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید نیز با بیماری های خود ایمنی مانند بیماری گریوز و بیماری هاشیموتو مرتبط هستند. PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) نیز ممکن است باعث ریزش موی منتشر شود.

۴٫ هورمون های یائسگی

یائسگی همچنین می تواند بر چرخه رشد مو در زنان تأثیر بگذارد، به خصوص اگر آلوپسی آندروژنیک قبلاً قبل از شروع یائسگی تشخیص داده شده باشد. آلوپسی آندروژنتیک معمولاً با تغییرات هورمونی پس از بلوغ، بارداری و یائسگی شروع می شود. تغییرات در هورمون های جنسی و افزایش هورمون های مرتبط با استرس منجر به ریزش موی زنانه می شود.

۵٫ هورمون استرس

استرس مرتبط با بارداری، زایمان، یائسگی یا هر عامل دیگری می تواند منجر به ترشح کورتیزول شود. این هورمون استرس بر چرخه سلولی فولیکول های مو تأثیر می گذارد.

اینها هورمون های مختلفی هستند که باعث ریزش مو می شوند. بنابراین، چگونه می توانید تعادل هورمونی را برای رشد مجدد موهای خود کاهش دهید یا بازیابی کنید؟ خبر خوب این است که شما ممکن است ریزش موی هورمونی را به طور طبیعی کاهش دهید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، دارای ترکیباتی ارگانیک و عملکردی خاص بوده و باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد مو می باشد.

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده

و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری

از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

چگونه به طور طبیعی ریزش موی هورمونی را کاهش دهیم

  1. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

برای متعادل کردن هورمون ها و بهبود رشد مو، تغییر رژیم غذایی بسیار مهم است. غذای تمیز و سالم همیشه تاثیر مثبتی بر بدن و ذهن شما دارد. کاملاً ضروری است که از تمام غذاهای شیرین، غذاهای شور، و غذاهای مملو از چربی های ترانس (آب نبات، برگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ شده، چوب شور و غیره) دوری کنید .

سبزیجات: اسفناج، کلم، کاهو، شاتوت، سبزی تربچه، چغندر، هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، خیار، مارچوبه، تربچه، شلغم و کدو تنبل.

میوه ها: سیب، هلو، پرتقال، لیمو، گریپ فروت، زردآلو، آلو، پاپایا، آناناس ، نارنگی، شلیل، هندوانه، خربزه مشک و آووکادو.

پروتئین: تخم مرغ، ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی قزل آلا، هادوک، باسا، بوقلمون چرخ کرده، گوشت گاو بدون چربی، سینه مرغ، گوشت، لوبیا قرمز، لوبیا، عدس، سویا و توفو.

لبنیات: شیر، پنیر، دوغ و ماست.

دانه ها و آجیل ها: پپیتا، تخمه آفتابگردان، دانه کتان، بادام، گردو و بادام هندی.

چربی ها و روغن ها: روغن زیتون، روغن آووکادو و کره گیاهی.

۲٫ برای رشد مو، ماساژ سر بگیرید

گفته می شود که ماساژ سر برای تحریک رشد مو به خوبی عمل می کند، اگرچه این ادعا توسط هیچ تحقیق علمی ثابت نشده است. حداقل دو بار در هفته کل سر و گردن خود را با روغن نارگیل یا روغن بادام به آرامی با حرکات دایره ای به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. این به بهبود گردش خون کمک می کند، که به رسیدن مواد مغذی به ریشه مو کمک می کند. ماساژ سر همچنین به شما کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید.

فشار ملایم تا متوسط ​​را به پوست سر خود وارد کنید و در حین ماساژ پوست سر از نوک انگشتان هر دو دست خود استفاده کنید.

۳٫ ماسک مو گیاهی بزنید

شما باید با مشکل ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی در داخل و خارج مقابله کنید. این بدان معناست که برای درمان ریزش مو هورمونی به غیر از تغییر رژیم غذایی، باید از سلامت پوست سر و موهای خود نیز مراقبت خارجی داشته باشید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از ماسک مو گیاهی یک بار در هفته است. با این حال، ماسک ها فقط می توانند بافت موی شما را بهبود بخشند و ممکن است ریزش مو را به دلیل تغییرات هورمونی درمان یا معکوس نکنند.

روغن نارگیل و روغن کرچک: مقدار مساوی از روغن نارگیل و روغن کرچک را مخلوط کنید. روغن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. کلاه دوش بپوشید و ۴۵ دقیقه صبر کنید. روغن را با شامپو ضد ریزش مو و ماسک مو بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ: تخم مرغ را بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را کمی بزنید. موهای خود را برش بزنید و سفیده تخم مرغ را از ریشه تا نوک آن با برس بمالید. کلاه دوش بپوشید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آن را بشویید.

ماسک حنا: ۵-۷ قاشق غذاخوری حنا را با ۲ قاشق غذاخوری شیکاکای و ۱ قاشق غذاخوری ریتا مخلوط کنید. آب گرم را اضافه کرده و مخلوط کنید. بگذارید یک شب روی موها بماند. روغن نارگیل را به موهای خود بمالید. موهای خود را برش بزنید و با برس ماسک موی حنا را از ریشه تا نوک آن بزنید. قبل از شستشو ۶۰ دقیقه صبر کنید.

نکته : حنا رنگ نارنجی به مو می دهد. اگر موهای بلوند یا رنگ شده دارید از آن استفاده نکنید. 

آلوئه ورا و آب لیمو: 3 قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. آن را به پوست سر خود بمالید. به مدت ۱۰ دقیقه پوست سر خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. قبل از شستن ۲۰ دقیقه صبر کنید.

آیا میدانستید؟آب لیمو ماهیتی بسیار اسیدی دارد و اگر به صورت غلیظ استفاده شود ممکن است باعث تحریک پوست شود. بنابراین همیشه از آب لیموی رقیق شده استفاده کنید تا از اثرات نامطلوب آن جلوگیری کنید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، با ابریشمی کردن موها، باعث درمان وزی مو، درمان خشکی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

۴٫ انجام یوگا برای تعادل هورمونی

گفته می شود که یوگا، به ویژه سیرساسانا (سرپا) برای رشد مو شگفت انگیز است. گردش خون را افزایش می دهد و فولیکول های مو را قادر می سازد تا با مواد مغذی که رشد مو را تقویت می کنند تغذیه شوند. یوگا همچنین برای بازگرداندن تعادل هورمونی مفید است. Kapalbhati   ، Anulom Vilom ، ژست نوزاد، و Surya Namaskar چند ژست یوگا هستند که می توانند به بهبود سلامت موهای شما کمک کنند. 

۵٫ هر شکلی از ورزش را به طور منظم انجام دهید

به غیر از یوگا، باید نوعی ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برای حفظ آمادگی جسمانی و ذهنی، زومبا، کیک بوکسینگ، HIIT، پیاده روی، دویدن، شنا یا هر ورزش دیگری را انجام دهید.. ورزش به ترشح سروتونین کمک می کند که به کاهش استرس و التهاب در بدن کمک می کند. به همین دلیل است که پس از پیاده روی در پایان روز احساس خوبی داریم. عدم تعادل هورمونی ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا هر عامل دیگری در صورت ورزش منظم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

۶٫ آب کافی بنوشید

آب به دفع سموم و بهبود گردش مواد مغذی مورد نیاز برای رشد خوب مو کمک می کند. هر روز حداقل ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. اگر ورزش می کنید، ۳-۴ لیتر آب بنوشید. همچنین می توانید با مصرف آب میوه تازه فشرده، میوه ها و نوشیدنی های سم زدا به سیستم بدن خود آب اضافه کنید.

هورمون های ریزش مو

۷٫ هر شب خوب بخوابید

بارداری، یائسگی، استرس اضافی در محل کار یا خانه و کم خوابی باعث ترشح کورتیزول می شود. این به نوبه خود باعث التهاب مزمن به دلیل تجمع سم می شود. خواب خوب به مدت ۷ تا ۸ ساعت برای کاهش التهاب و اجازه دادن به فولیکول های مو برای تکمیل چرخه رشد و جلوگیری از خاتمه زودرس رشد مو بهترین است.

به طور خلاصه، تغییر یا نوسان در سطح هورمون ممکن است منجر به ریزش موی جدی شود. زمانی که باردار هستید، با یائسگی مواجه هستید یا با استرس مواجه هستید، سطح هورمون های شما تغییر می کند. هورمون هایی که معمولاً باعث ریزش مو می شوند عبارتند از تستوسترون، هورمون های بارداری، هورمون های تیروئید، هورمون های یائسگی و هورمون های استرس. چند نکته وجود دارد که می توانید برای کاهش ریزش موی هورمونی به طور طبیعی از آنها استفاده کنید، مانند تغییر رژیم غذایی، ماساژ سر، استفاده منظم از ماسک مو، و انجام یوگا برای تعادل هورمونی. سعی کنید استرس را از بین ببرید و به اندازه کافی بخوابید.

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک و عملکردی خاص، موها را آبرسانی کرده و علاوه بر درمان ریزش مو باعث رشد طولی موها نیز می شود.

محلول رشد مو سی کمپلکس

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

پاسخ به سوالات متداول

چگونه بفهمم که عدم تعادل هورمونی دارم؟

برخی از عدم تعادل های هورمونی علائم برجسته ای مانند تغییر در موهای صورت، آکنه و چاقی دارند. بارداری، یائسگی و افزایش استرس در محل کار یا خانه نیز می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود. با این حال، توصیه می کنیم برای تعیین اینکه آیا ریزش موی شما به دلیل عدم تعادل هورمونی است به پزشک مراجعه کنید.

بعد از ریزش موی هورمونی چقدر طول می کشد تا موها دوباره رشد کنند؟

۶ ماه تا حدود یک سال (یا بیشتر) طول می کشد تا موهای شما به دلیل ریزش موی هورمونی رشد کند. نگران نباشید زیرا در صورت مراقبت صحیح از رژیم غذایی و سبک زندگی می توانید ریزش مو را کاهش دهید و موهای خود را دوباره رشد دهید. همچنین برای یافتن بهترین درمان با پزشک مشورت کنید. متخصصان پوست و تریکولوژیست ها نیز می توانند به درمان تمام مشکلات مو و پوست سر کمک کنند.

چه مکملی برای متعادل کردن هورمون ها مفید است؟

برخی از مکمل های رایج برای متعادل کردن هورمون ها شامل منیزیم، ویتامین D، دی ایندول متیل (DIM) و برخی از پروبیوتیک ها هستند.

آیا منیزیم به هورمون ها کمک می کند؟

بله. هورمون‌های تیروئید، هورمون‌های جنسی (استروژن، پروژسترون)، هورمون‌های استرس/هورمون‌های استروئیدی (کورتیزول)، و هورمون‌های مغز، همگی برای عملکرد طبیعی به منیزیم نیاز دارند.

آیا سرکه سیب برای عدم تعادل هورمونی مفید است؟

احتمالا. سرکه سیب ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و بر سطح هورمون تخمک گذاری تأثیر بگذارد.

آیا موز بر هورمون ها تأثیر می گذارد؟

فقدان شواهد علمی مبنی بر اینکه موز می تواند بر سطح هورمون ها تأثیر بگذارد وجود ندارد.

آیا دارچین می تواند عدم تعادل هورمونی را درمان کند؟

احتمالا. نشان داده شده است که دارچین چرخه قاعدگی را در بیماران PCOS بهبود می بخشد و بر حساسیت به انسولین تأثیر می گذارد.

آیا زنجبیل برای عدم تعادل هورمونی مفید است؟

احتمالا. طبق یک مطالعه، عصاره زنجبیل ممکن است به تعادل هورمون های جنسی و بهبود PCOS کمک کند .

سخن پایانی
  • اختلال در رابطه جنسی، استرس، تیروئید و سایر هورمون ها ممکن است منجر به ریزش موی شدید شود.
  • یک رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و یک روال مراقبت از مو می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.
  • ورزش و یوگا ممکن است به جریان خون در فولیکول های مو کمک کند و ممکن است سلامت مو را تا حدی حفظ کند. با این حال، ممکن است کمبود هورمونی را اصلاح نکنند.

منبع



Source link