چگونه نابینایی بر درک واقعی بودن یا واقعی بودن یک احساس تأثیر می گذارد


چگونه نابینایی بر درک واقعی بودن یا واقعی بودن یک احساس تأثیر می گذارد

نقشه های توپوگرافی توزیع پوست سر ولتاژ N1، P2 و LPP را برای صداهای خود به خود و ارادی در وظایف اصالت و تشخیص احساسات نشان می دهد. توجه داشته باشید. Auth – وظیفه تشخیص اصالت؛ Em = وظیفه تشخیص احساسات. VC = گریه ارادی; SC = گریه خود به خود. VL = خنده ارادی. SL = خنده خود به خود. اعتبار: قشر (2023). DOI: 10.1016/j.cortex.2023.11.005

یک تیم تحقیقاتی ادراک اصالت عاطفی را در خنده و گریه در شرکت‌کنندگانی که در اوایل زندگی متولد شده یا نابینا شده‌اند و در شرکت‌کنندگانی که بینایی خود را در اواخر زندگی از دست داده‌اند، ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که شرکت کنندگان دیر نابینا در ارزیابی اصالت عاطفی عملکرد بدتری داشتند.

انسان ها می توانند احساسات خود را به صورت خودجوش بیان کنند، مانند خندیدن و گریه کردن، اما همچنین می توانند آنها را تنظیم و به طور داوطلبانه کنترل کنند. دانستن اینکه چگونه عبارات احساسی اصیل یا شبیه‌سازی شده‌اند، یک مهارت اجتماعی مهم برای همه است، اما برای افراد نابینا بسیار مهم‌تر است، زیرا آنها نمی‌توانند از سرنخ‌های زبان صورت و بدن استفاده کنند و ادراک خود را تنها بر سرنخ‌های صوتی تکیه کنند.

برای ارزیابی اینکه آیا از دست دادن بینایی بر توانایی افراد نابینا برای تفسیر عواطف و نیات دیگران تأثیر می گذارد یا خیر، زیرا آنها اغلب برای حمایت در زندگی روزمره خود نیاز دارند به افراد دیگر اعتماد کنند، تاتیانا کوند و تیمش مطالعه ای را برای بررسی چگونگی درک افراد نابینا از اصالت عاطفی انجام دادند.

در مقاله “کوری بر ادراک اصالت احساسی در صداها: شواهد رفتاری و ERP تاثیر می گذارد” منتشر شده در ژورنال قشرمحققان دانشکده روانشناسی دانشگاه لیسبون (PT) و دانشگاه کالج لندن (بریتانیا) از ترکیبی از معیارهای رفتاری و پتانسیل های مرتبط با رویداد (ERP) برای ارزیابی اصالت احساسی درک شده در خنده و گریه در 51 شرکت کننده استفاده کردند. : افرادی که در اوایل زندگی به دنیا آمدند یا نابینا شدند (17 = n)، در اواخر زندگی (17 = n)، و همچنین شرکت کنندگان کنترل بینایی (n = 17).

همه شرکت کنندگان دو کار را در حالی که داده های EEG ثبت می شد انجام دادند. در یک کار به شرکت کنندگان دستور داده شد که اعتبار عاطفی محرک ها را تشخیص دهند و در تکلیف دیگر به تمایز عاطفه (غم در مقابل شادی) پرداختند. محرک ها شامل خنده و گریه اجباری یا واقعی بود. تجزیه و تحلیل ERP بر سه مؤلفه متمرکز بود: N1، P2، و پتانسیل مثبت دیررس (LPP). این اجزای ERP منعکس کننده مراحل مختلف پردازش اطلاعات عاطفی صوتی مربوط به پردازش حسی اولیه (N1)، تشخیص برجسته (P2) و ارزیابی شناختی (LPP) هستند.

از نظر رفتاری، نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان نابینای اولیه، در مقابل شرکت‌کنندگان دیر نابینا که عملکرد بدتری نسبت به گروه کنترل داشتند، ادراک صحت دست نخورده را نشان دادند. هیچ تفاوت گروهی در تکلیف تمایز هیجانی وجود نداشت.

در پاسخ های مغز، همه گروه ها به صحت خنده در مرحله P2 و به صحت گریه در مرحله اولیه LPP حساس بودند. با این وجود، فقط شرکت‌کنندگان نابینای اولیه به صحت گریه در مراحل N1 و LPP میانی و به صحت خنده در مرحله اولیه LPP حساس بودند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان نابینا و بینا نسبت به افراد دیر نابینا نسبت به صحت گریه در مراحل P2 و اواخر LPP حساس‌تر بودند.

تاتیانا کوند می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که محرومیت طولانی‌مدت بصری با شروع دیررس، پردازش اصالت عاطفی را مختل می‌کند.

اطلاعات بیشتر:
João Sarzedas و همکاران، کوری بر ادراک اصالت عاطفی در صداها تأثیر می گذارد: شواهد رفتاری و ERP، قشر (2023). DOI: 10.1016/j.cortex.2023.11.005

ارائه شده توسط بنیاد BIAL

نقل قول: چگونه نابینایی بر ادراک اصالت یا تظاهر یک احساس تأثیر می‌گذارد (2024، 5 مارس) در 5 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-affects-perception-emotion-authentic-posed.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.