متوقف کردن احساس گرسنگی بهترین روش برای کاهش وزن و کنترل احساس گرسنگی


متوقف کردن احساس گرسنگی

طبیعی است که احساس گرسنگی کنید. اما اگر همیشه احساس گرسنگی می کنید، این نشانه یک مشکل اساسی است. نگران نباشید، ما می توانیم به شما بگوییم که چگونه همیشه احساس گرسنگی نکنید. کنترل گرسنگی نابهنگام یا درست بعد از یک وعده غذایی کامل بهترین راه برای کاهش خطر اضافه وزن، چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی است. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی علم کنترل گرسنگی و بهترین روش ها برای کنترل و متوقف کردن احساس گرسنگی را به شما همراهان گرامی آموزش خواهیم داد. در اینجا ۲۰ استراتژی کنترل گرسنگی وجود دارد که می توانید اجرا کنید و بین گرسنگی جسمی و روحی تفاوت قائل شوید.

این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • علم کنترل گرسنگی
  • گرسنگی جسمی و روحی
  • ۲۰ بهترین راه برای متوقف کردن احساس گرسنگی
  • سوالات متداول

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما مخاطبین محترم

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی ارگانیک باعث لاغری فوری و چربی سوزی موضعی میشود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، محصول کشور تایوان بوده و و با داشتن ترکیباتی کاملا گیاهی و قوی از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

ژل لاغری هات چیلی، بدون ایجاد حساسیت از طریق منافذ باز پوست به عمق چربیها نفوذ کرده و در نتیجه منجر به چربیسوزی موضعی میشود.

جلوگیری از افتادگی بافت پس از کاهش وزن با ژل لاغر کننده هات چیلی

کرم لاغری موضعی هات چیلی، با داشتن ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین از افتادگی پوست پس از کاهش وزن موضعی، پیشگیری کرده و در نتیجه به اندام شما پس از کاهش وزن فرم زیبایی میدهد.

رفع سلولیت با ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری موضعی بدن هات چیلی با داشتن ترکیباتی که به آن اشاره شد چون کافئین، کاتچین و الکارنتین، چربیهای موضعی را از بین برده و از این نظر کرم ضد سلولیت بوده و برای درمان سلولیت های بدن قابل استفاده میباشد.

علم کنترل و متوقف کردن احساس گرسنگی

گرسنگی شما توسط سه هورمون انسولین، گرلین و لپتین کنترل می شود. وقتی بیش از ۳ تا ۴ ساعت چیزی نخورده باشید، سطح انسولین شما کاهش می یابد زیرا غذایی برای حمل به سلول ها وجود ندارد. (عملکرد انسولین حمل گلوکز یا مواد غذایی تجزیه شده از جریان خون به سلول ها برای تولید انرژی است.) وقتی این اتفاق می افتد، هورمون گرسنگی، گرلین، وارد می شود. و شما شروع به احساس گرسنگی می کنید و غذا می خورید. 

به محض اینکه بدن افزایش سطح گلوکز را تجربه می کند، هورمون کنترل گرسنگی، لپتین، وارد تصویر می شود و شما را از خوردن بیشتر باز می دارد . بنابراین، اگر لپتین برای کمک به توقف غذا و کنترل وزن بدن شما وجود دارد، چرا نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید؟ خب، این اولین پاسخ است.

پرخوری می تواند منجر به مقاومت لپتین شود. این بدان معناست که مغز شما به لپتین پاسخ نمی دهد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما شروع به افزایش وزن به شکل چربی کنید. هر چه چربی بیشتری ذخیره کنید، لپتین بیشتری آزاد می شود (لپتین در سلول های چربی ایجاد می شود). اما هیپوتالاموس  به جای اینکه شما را از خوردن بیشتر منع کند، نسبت به لپتین مقاوم می شود و سیگنال توقف غذا خوردن را تشخیص نمی دهد.   در نتیجه، شما همچنان احساس گرسنگی می کنید و به خوردن غذای بیشتری ادامه می دهید. 

و پاسخ دوم به این که چرا احساس گرسنگی می کنید در بخش بعدی است.

گرسنگی جسمی و روحی

گرسنگی به طور کلی به گرسنگی فیزیکی یا واقعی و گرسنگی روانی یا عاطفی طبقه بندی می شود. وقتی کمبود قند در بدن وجود دارد احساس گرسنگی می کنید. اما گرسنگی شما زمانی در سر شماست که حتی پس از صرف یک وعده غذایی کامل نمی توانید احساس گرسنگی را متوقف کنید. و این گرسنگی عاطفی دومین دلیلی است که شما نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید که منجر به چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی می شود.

بنابراین، تا زمانی که برای کنترل گرسنگی خود تلاشی آگاهانه انجام ندهید و آن را به عادت تبدیل کنید، هرگز نمی توانید چرخه احساس گرسنگی، پرخوری، تجمع چربی و مقاومت در برابر لپتین را بشکنید. به همین دلیل مهم است که ۲۰ بهترین استراتژی را برای شکستن این چرخه معیوب و کنترل زندگی خود بررسی کنید. 

یک دفترچه غذایی داشته باشید تا متوجه شوید که چه زمانی وارد غذا خوردن احساسی می شوید و چه چیزی باعث آن می شود. این می تواند به شما کمک کند الگوهای غذایی ناسالم را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنید.

۲۰ بهترین راه برای کنترل و متوقف کردن احساس گرسنگی

متوقف کردن احساس گرسنگی، کاهش وزن

۱٫ بدن خود را بشناسید

مراقب بدن خود باشید. این تنها جایی است که باید زندگی کنید. و برای انجام این کار، اولین قدم این است که بدن خود را درک کنید. برای اطلاع از داشتن هرگونه آلرژی ، بیماری های ارثی یا مشکلات هورمونی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، محرک هایی را که باعث می شوند احساس گرسنگی کنید، پیگیری کنید. این می تواند بو، نوسانات خلقی، PMS، اضطراب و غیره باشد.

۲٫ فقط آرزو نکنید، یک هدف تعیین کنید

تنها آرزوی معجزه هرگز در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است. تو باید روی آن کار کنی. بنابراین، وقتی “برنامه ریزی” می کنید که بی خیال غذا نخورید، فقط آرزو دارید. آرزوی خود را یادداشت کنید و ۳ تا ۴ خط بنویسید که چگونه از خوردن مکرر خود جلوگیری می کنید، چقدر می خواهید در یک ماه وزن کم کنید یا سطح آمادگی بدنی شما تا پایان ماه چقدر باید باشد. مهلت دادن به خود باعث می شود که تمرکز خود را برای کاهش وزن حفظ کنید.

۳٫ روز خود را با مثبت شروع کنید

شروع روز خود با برخی از هیجانات مثبت به شما کمک می کند در طول روز هوشیار، پرانرژی و سازنده بمانید. بیدار شوید و هر یک از نقل قول های مثبت مورد علاقه خود را با صدای بلند بگویید. این یک اثر جادویی دارد که مدارهای مغز شما را روشن می کند و شما را برای رسیدن به اهداف کوچکتر در طول روز سوق می دهد. آن را امتحان کنید، و متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

شما همچنین می توانید یک مانترا بخوانید، یوگا تمرین کنید، در پارک قدم بزنید، یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید تا روز خود را با نت مثبت شروع کنید.

۴٫ صبحانه سالم و کامل بخورید

این یک روز جدید است و اولین وعده غذایی در روز بسیار بسیار مهم است. ۶ تا ۷ ساعت روزه خود را با یک صبحانه خوب و سالم بشکنید. مطمئن شوید که بخشی از پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده را در بدن خود قبل از خروج از خانه دریافت می کنید. خوردن صبحانه به شما کمک می کند برای مدت طولانی سیر بمانید و از احساس گرسنگی مکرر جلوگیری کنید.

۵٫ چای یا قهوه؟

با یک فنجان چای سبز یا قهوه سیاه آماده شوید. بله! چای سبز و قهوه هر دو انرژی زا و سرکوب کننده اشتها هستند. 

۴۵ دقیقه قبل از ناهار، یک ساعت بعد از ناهار و یک ساعت قبل از رفتن به باشگاه، همراه با صبحانه یک فنجان قهوه یا چای سبز میل کنید. اگر می خواهید از کافئین اجتناب کنید، بدون کافئین را انتخاب کنید. اشتهای شما سرکوب می شود و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به دفع سموم از بدن شما و کاهش وزن کمک می کند.

۶٫ پروتئین گرسنگی را مهار می کند

ما در مورد مصرف پروتئین در وعده صبحانه صحبت کردیم. در واقع، شما باید با هر وعده غذایی، حتی میان وعده ها، پروتئین مصرف کنید. پروتئین برای هضم سخت است و شما را برای یک ساعت سیر نگه می دارد و باعث افزایش سطح گلوکز خون نمی شود.

 علاوه بر این، به شما کمک می کند تا توده عضلانی بدون چربی بسازید، که به نوبه خود، سرعت متابولیسم شما را بهبود می بخشد.

 سینه مرغ، ماهی، توفو، لوبیا و حبوبات، آجیل و دانه ها را مصرف کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز بدنتان در روز تامین شود.

۷٫ فیبر رژیمی سیر کننده

فیبر غذایی یک کربوهیدرات پیچیده است که برای انسان غیرقابل هضم است. این یک لایه ژل مانند در روده تشکیل می دهد و جذب مواد مغذی را کند می کند و از افزایش ناگهانی انسولین جلوگیری می کند . فیبر غذایی همچنین به عنوان غذا برای باکتری های خوب روده عمل می کند که منجر به هضم بهتر می شود. این مولکول های چربی را محصور می کند و از جذب آنها در بدن جلوگیری می کند. بنابراین، سبزیجات، میوه‌ها (با پوست) و غلات کامل مصرف کنید تا کربوهیدرات‌های پیچیده سالمی برای کاهش وزن داشته باشید. 

۸٫ هر ۲-۳ ساعت یکبار غذا بخورید

خوردن هر ۲ تا ۳ ساعت به شما کمک می کند تا نسبت به غذا خوردن هر ۳۰ دقیقه یکبار گرسنگی خود را کنترل کنید. یک فاصله دو تا سه ساعته به بدن شما زمان می دهد تا مواد مغذی را هضم و جذب کند. وعده های غذایی کوچک را با غذاهای بزرگ مخلوط کنید تا یک سمفونی بین ذهن و بدن شما ایجاد شود. این به شما کمک می‌کند تا عادت به خوردن غذای سالم اما نه خیلی زیاد داشته باشید.

۹٫ کنترل و متوقف کردن احساس گرسنگی، گرسنه هستید؟ آب بنوشید

در بین وعده های غذایی کوچک و بزرگ، اگر گرسنه هستید، آب بنوشید. زیرا زمانی که تشنه هستید، ممکن است احساس گرسنگی کنید و غذاهای جامد مصرف کنید. یک لیوان آب بنوشید و کمی صبر کنید. به زودی خواهید دید که در واقع گرسنه نبودید بلکه تشنه بودید.

۱۰٫ وعده های غذایی کوچک بخورید

وعده های غذایی کوچک بسیار مهم هستند. اینها متابولیسم شما را فعال نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند. مینی وعده غذایی خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید. می توانید میوه بخورید، آب میوه تازه بنوشید، ویفر کلم پیچ، آجیل و غیره بخورید. اما زیاده روی نکنید. اگر هنوز احساس گرسنگی می کنید یک فنجان چای سبز بنوشید.

۱۱٫ بشقاب خود را رنگ کنید

بشقاب پر از سبزیجات با رنگ های مختلف بسیار جذاب تر از یک بشقاب تک رنگ و بی مزه است. اینطور نیست؟ سعی کنید پنج نوع سبزیجات ، یک منبع پروتئین و چربی های سالم به شکل آجیل، دانه ها یا روغن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذای رنگارنگ در بشقاب، مواد مغذی مختلف، فیبر غذایی، ریز مغذی‌ها، پروتئین و محرک بصری بسیار مورد نیاز  را برای شما فراهم می‌کند تا شما را به مسیر زندگی سالم هدایت کند.

۱۲٫ غذای خود را ادویه کنید

چاشنی غذا با ادویه های مختلف در مقادیر محدود به طعم بهتر غذا کمک می کند، گرسنگی را کاهش می دهد و به شما کمک می کند در حین خوردن غذا از آن لذت ببرید. و تند به معنای فلفل یا فلفل چیلی نیست. از ادویه جات دیگر مانند فلفل دلمه ای، سبزی های خشک، دارچین، پودر سیر، انیسون ستاره ای، هل، زردچوبه، میخک، شنبلیله و دانه های رازیانه استفاده کنید.

۱۳٫ از نمک اجتناب کنید

متوقف کردن احساس گرسنگی،کاهش وزن
کنترل کردن احساس گرسنگی

خوب، ما از شما نمی خواهیم که کاملاً از نمک اجتناب کنید. اما در حال حاضر سعی کنید نمک کمتری مصرف کنید. نمک غذا را خوش طعم‌تر می‌کند و ممکن است عادت کنید که تنقلات نمکی را زیاد بخورید. همچنین، بلافاصله پس از خوردن چیزی بیش از حد نمک، احساس می کنید که می خواهید چیزی شیرین بخورید. در نتیجه، در نهایت کالری اضافی مصرف می‌کنید و نمی‌توانید از «بازی‌های گرسنگی» خارج شوید.

۱۴٫ کنترل و متوقف کردن احساس گرسنگی، امگا-۳

 این اسیدهای چرب غیر اشباع در ماهی، مغزها، روغن ها و دانه ها یافت می شوند. آنها به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند و در نتیجه شانس افزایش وزن ناشی از التهاب را کاهش می دهند. این به نوبه خود متابولیسم شما را بهبود می بخشد و از خوردن مقدار زیادی در زمان های عجیب و غریب جلوگیری می کند.

۱۵٫ غذای ناسالم را کنار بگذارید

اعتیاد به مواد غذایی ناسالم یک چیز واقعی است. بنابراین، اکنون باید آن را رها کنید. طعم شیرین و شور این غذاها که باعث می‌شود بیشتر به سراغتان بیایید، در واقع روشی خطرناک برای تحریک مغز شما به خوردن بیشتر غذاهای ناسالم است ، حتی زمانی که می‌دانید برای سلامتی شما مفید نیست. بهترین راه برای انجام این کار این است که همه غذاهای ناسالم را دور بریزید. انباری یا یخچال خود را با میوه ها، سبزیجات، منابع پروتئینی، گیاهان، ادویه جات ترشی جات و چربی های سالم پر کنید.

۱۶٫ زنجبیل برای کاهش وزن

گفته می شود که زنجبیل به کاهش وزن کمک می کند. و این به این دلیل است که فیتوکمیکال های موجود در آن به سرکوب اشتها، دفع سموم و بهبود هضم کمک می کند. بنابراین، اگر ظرف ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از صرف غذا احساس گرسنگی کردید، یک تکه زنجبیل را در دهان خود قرار دهید و به آرامی بجوید تا حداقل یک ساعت دیگر هوس خوردن (جویدن) نداشته باشید. 

۱۷٫ احساس بدی دارید؟ پروبیوتیک بنوشید

نا سالم بودن روده می تواند منجر به انبوهی از مشکلات سلامتی شود که افزایش وزن یکی از آنهاست. اگر از سوء هاضمه، نفخ یا یبوست رنج می برید، از پروبیوتیک ها استفاده کنید یا ماست یا دوغ بخورید. باکتری های خوب موجود در این غذاها به پر کردن فلور باکتریایی در روده شما کمک می کند و به تمام مشکلات روده شما پایان می دهد. هنگامی که سلامت روده شما بهبود یابد، میل شدید به غذا، سفتی در قفسه سینه و اعتیاد به غذای ناسالم نیز به پایان می رسد. 

۱۸٫ شکلات تلخ

شکلات تلخ کالری کمی دارد و تأثیری «احساس خوب» بر سلامتی شما دارد. زمانی که احساس خوبی داشته باشید، سطح استرس کاهش می یابد و در نتیجه بدن و ذهن شما عملکرد بهتری خواهند داشت. بنابراین، یک تکه شکلات تلخ ۸۰ درصد یا بیشتر تهیه کنید و یک تکه در روز مصرف کنید.

۱۹٫ کنترل و متوقف کردن احساس گرسنگی

وقتی استرس دارید و نمی توانید بخوابید، بهترین کاری که برای احساس بهتر انجام می دهید، خوردن غذاهای ناسالم است. هر زمان که احساس نگرانی یا اضطراب کردید، فقط یک چرت با قدرت داشته باشید یا به مدت دو ساعت بخوابید. سرحال از خواب بیدار می شوید و منطقی و نه احساسی به مشکل نگاه می کنید. و البته کالری کمتری وارد شکم شما می شود.

۲۰٫ به خود عشق بورزید

خوردن بیش از حد و مکرر یک چیز را به طور قطع نشان می دهد – پریشانی روانی. وقتی نسبت به خود یا انتخاب هایتان احساس خوبی ندارید، می خواهید با خوردن غذا احساس بهتری داشته باشید. خوردن بیشتر غذا باعث می شود احساس گناه کنید و استرس و نگرانی بیشتری را در شما ایجاد کند. و سپس مقداری بیشتر می خورید تا احساس بهتری داشته باشید. 

بنابراین، لازم است که شروع کنید به قدردانی از اینکه چه کسی هستید و چه می کنید. می‌دانم این سخت است، اما اگر با قدردانی از اینکه وقتی لبخند می‌زنید چقدر خوب به نظر می‌رسید شروع کنید، طی یک دوره تغییرات زیادی در نگرش خود نسبت به خودتان خواهید دید. صبور باشید و با خودتان مهربان باشید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

معمولا بعد از کاهش وزن و لاغری، بافت سینه کوچک شده و دچار شلی و افتادگی میشود، برای درمان کوچکی سینه، درمان شلی سینه و درمان افتادگی سینه، کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا را به شما توصیه میکنیم.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا گرسنه به رختخواب رفتن اشکالی ندارد؟

اگر در طول روز از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می کنید، گرسنه به رختخواب رفتن در برخی مواقع اشکالی ندارد. با این حال، باید مراقب فاصله بین وعده های غذایی خود باشید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

آیا می توانید تنها با آب زنده بمانید؟

خیر، در حالی که آب کافی برای عملکرد صحیح بدن ما نیاز است، نمی توان تنها با آب بیش از چند روز زنده ماند.

منبع: stylecraze.com



Source link