کالیفرنیا برای حضور در مدارس نیازی به واکسن کووید نخواهد داشت


کالیفرنیا برای حضور در مدارس نیازی به واکسن کووید نخواهد داشت

جانی تای، 11 ساله، واکسن فایزر کووید-19 را در یک کلینیک واکسن اطفال برای کودکان 5 تا 11 ساله که در مدرسه متوسطه ویلارد در سانتا آنا، کالیفرنیا، 9 نوامبر 2021 راه اندازی شده است، دریافت می کند. در روز جمعه، 3 فوریه 2023 ، وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا گفت که دیگر در حال بررسی قوانین اضطراری برای اضافه کردن واکسن COVID-19 به لیست واکسیناسیون های مورد نیاز مدارس نیست. اعتبار: AP Photo/Jae C. Hong,File

مقامات بهداشت عمومی ایالتی روز جمعه تأیید کردند که کودکان در کالیفرنیا برای حضور در مدارس واکسن کرونا را دریافت نخواهند کرد و به یکی از آخرین محدودیت‌های مهم همه‌گیری در پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور پایان داد.

فرماندار گاوین نیوسام برای اولین بار این سیاست را در سال 2021 اعلام کرد و گفت که در نهایت برای تمام 6.7 میلیون دانش آموز دولتی و خصوصی کالیفرنیا اعمال خواهد شد.

اما از آن زمان، بحرانی که برای اولین بار توسط یک ویروس مرموز در اواخر سال 2019 ایجاد شد، بیشتر از آگاهی عمومی دور شد. COVID-19 هنوز هم گسترده است، اما در دسترس بودن واکسن‌های متعدد اثرات ویروس‌ها را برای بسیاری کاهش داده است و به سیستم سلامت عمومی که تحت فشار قرار گرفته بود، تسکین می‌دهد.

تقریباً تمام محدودیت‌های همه‌گیری که توسط Newsom اعمال شده بود برداشته شده‌اند، و او نمی‌تواند پس از ۲۸ فوریه که اعلامیه اضطراری ویروس کرونا در ایالت به طور رسمی پایان می‌یابد، محدودیت‌های جدیدی صادر کند.

یکی از آخرین سؤالات باقی مانده این بود که چه اتفاقی برای دستور ایالتی برای واکسن برای دانش‌آموزان می‌افتد، سیاستی که از سوی وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا آمده بود و تحت تأثیر لغو اعلامیه اضطراری قرار نگرفت.

روز جمعه، وزارت بهداشت عمومی تایید کرد که از طرح اولیه خود عقب نشینی می کند.

این اداره در بیانیه ای گفت: “CDPH در حال حاضر در حال بررسی قوانین اضطراری برای اضافه کردن COVID-19 به لیست واکسیناسیون های مورد نیاز مدارس نیست، اما ما همچنان به شدت به دانش آموزان و کارکنان توصیه می کنیم که ایمن سازی COVID-19 را برای ایمن نگه داشتن همه در کلاس درس حفظ کنند.” . “هر گونه تغییر در واکسیناسیون مورد نیاز K-12 به درستی از طریق روند قانونی رسیدگی می شود.”

این خبر برای جاناتان زاکرسون، پدر سه فرزند که در روزویل زندگی می کند، خبر خوشایندی بود. Zachreson گروه بازگشایی مدارس کالیفرنیا را برای مخالفت با بسیاری از سیاست‌های ایالتی در مورد ویروس کرونا تأسیس کرد. فعالیت او باعث شد که در ماه نوامبر به عضویت هیئت مدیره مدرسه شهر روزویل انتخاب شود.

او گفت: “این خیلی دیر شده است… بسیاری از خانواده ها از این تصمیم استرس گرفته اند و مدتی است که نگران آن هستند.” “ای کاش CDPH یک بیانیه بزرگتر را به صورت علنی بیان می کرد یا نیوسام یک بیانیه عمومی می داد… تا خانواده ها و مناطق مدرسه بدانند که این دیگر مشکلی برای آنها نخواهد بود.”

نمایندگان Newsom به ایمیلی که در آن درخواست نظر داده بود، پاسخ ندادند.

کالیفرنیا تأثیر زیادی بر سیاست های همه گیر این کشور داشته است. این اولین ایالتی بود که دستور ماندن در خانه را در سراسر ایالت صادر کرد – و سایر ایالت ها سریعاً از آن پیروی کردند.

اما بسیاری از ایالت ها از کالیفرنیا پیروی نکردند که در مورد دستور واکسن برای مدارس دولتی صحبت شد. مقامات در لوئیزیانا دستور مشابهی را اعلام کردند، اما بعداً از آن عقب نشینی کردند. مدارس ناحیه کلمبیا قصد دارند از پاییز به واکسن COVID-19 نیاز داشته باشند.

کوین کیلی، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده، عضو سابق مجلس ایالتی که در سال 2021 در تلاشی ناموفق نیوسام را به خاطر سیاست های همه گیرش فراخوانی کرد، پستی در وبلاگ منتشر کرد که در آن اعلام کرد: “ما پیروز شدیم. به گاوین نیوسام: تو شکست خوردی.”

کوین گوردون، لابیستی که اکثر مناطق مدرسه ایالت را نمایندگی می کند، گفت که فکر نمی کند این تغییر سیاست نتیجه فشار سیاسی جمهوری خواهان باشد، بلکه در عوض بازتاب کند شدن نرخ انتقال ویروس است.

او گفت: «اشتیاق عمومی برای این نوع مأموریت ها قطعاً آن چیزی نیست که قبلاً بود. “اگر اکنون شروع به تحمیل یک دستور سنگین در زمانی که میزان انتقال به طور قابل توجهی کمتر از سطح ایالتی است، کرده اید، یک راه حل یکسان برای همه در حال حاضر کار نمی کند.”

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: کالیفرنیا برای حضور در مدارس نیازی به واکسن کووید نخواهد داشت (2023، 4 فوریه) بازیابی شده در 4 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-california-wont-require-covid-vaccine.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.