کنه های گرسنه می توانند از این ترفند ثابت برای فرود آمدن بر روی شما و حیوانات خانگی خود استفاده کنند


کنه های گرسنه می توانند از این ترفند ثابت برای فرود آمدن بر روی شما و حیوانات خانگی خود استفاده کنند

این عکس که توسط محقق سام انگلستان در ژوئن 2023 ارائه شد، کنه را نشان می دهد که روی یک گل نشسته است. کنه های گرسنه ترفندهای ظریفی دارند. بر اساس مطالعه ای که جمعه 30 ژوئن 2023 در مجله منتشر شد، آنها می توانند با استفاده از الکتریسیته ساکن در هوا زوم کنند تا به افراد، حیوانات خانگی و سایر حیوانات بچسبند. زیست شناسی کنونی. اعتبار: سام انگلستان از طریق AP

کنه های گرسنه ترفندهای ظریفی دارند. تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها می توانند با استفاده از الکتریسیته ساکن در هوا زوم کنند تا به افراد، حیوانات خانگی و سایر حیوانات بچسبند.

انسان ها و حیوانات به طور طبیعی در طول روزهای خود بارهای ساکن را دریافت می کنند. طبق مطالعه ای که جمعه در مجله منتشر شد، این هزینه ها برای تقویت وعده غذایی بعدی کنه ها کافی است. زیست شناسی کنونی.

سام انگلستان، نویسنده این مطالعه، بوم شناس که اکنون در موزه تاریخ طبیعی برلین است، گفت: در حالی که فاصله بسیار اندک است، “معادل این است که ما سه یا چهار پله را در یک حرکت بپریم.”

استفان ریچ، حشره شناس بهداشت عمومی در دانشگاه ماساچوست آمهرست، توضیح داد که کنه ها “شکارچیان کمین” هستند.

او گفت که آنها نمی توانند بپرند یا روی میزبان خود پرواز کنند. در عوض، آن‌ها با پاهای دراز روی شاخه یا تیغه‌ای از علف آویزان می‌شوند – رفتاری که به نام «جستجو» شناخته می‌شود – و منتظر می‌مانند تا افراد یا حیوانات از آنجا عبور کنند تا بتوانند آن را بگیرند و گاز بگیرند.






https://www.youtube.com/watch?v=1oge-01C2F4

کنه جذب کننده الکتریسیته ساکن اعتبار: سام انگلستان

انگلستان گفت، به نظر می‌رسید که کنه‌ها محدود به این است که تا چه حد می‌توانند روی «نوک انگشتان پا» خود کشیده شوند. اما اکنون، دانشمندان می‌آموزند که بارهای ساکن ممکن است به گسترش دامنه آنها کمک کند.

او گفت: «آن‌ها اکنون می‌توانند در نهایت به میزبان‌هایی که مستقیماً با آنها ارتباط برقرار نمی‌کنند، بچسبند.

محققان گونه ای از کنه به نام کنه کرچک را که در سراسر اروپا رایج است، بررسی کردند. این خونخوار و پسرعموهایش مقصر اصلی انتقال بیماری ها به حیوانات و انسان ها از جمله بیماری لایم هستند و در ماه های گرم بیشترین فعالیت را دارند.

کنه های گرسنه می توانند از این ترفند ثابت برای فرود آمدن بر روی شما و حیوانات خانگی خود استفاده کنند

یک کنه آهو در مارس 2002 در آزمایشگاه حشره شناسی در دانشگاه رود آیلند در جنوب کینگستون، RI در زیر میکروسکوپ مشاهده می شود. کنه های گرسنه ترفندهای نرمی دارند. بر اساس مطالعه ای که جمعه 30 ژوئن 2023 در مجله منتشر شد، آنها می توانند با استفاده از الکتریسیته ساکن در هوا زوم کنند تا به افراد، حیوانات خانگی و سایر حیوانات بچسبند. زیست شناسی کنونی. اعتبار: AP Photo/Victoria Arocho, File

محققان دریافتند که وقتی الکترودها را شارژ می‌کنند و آن‌ها را در نزدیکی کنه‌های جوان قرار می‌دهند، موجودات در هوا حرکت می‌کنند تا روی آن الکترودها فرود بیایند.

طبق این مطالعه، سطح نرمال ایستا – باری که خز، پرها، پولک‌ها یا لباس‌ها با حرکت می‌گیرند – می‌تواند موجودات را در شکاف‌های کسری از اینچ (چند میلی‌متر یا سانتی‌متر) بکشد. انگلستان گفت، اگرچه ممکن است این فاصله ها برای ما کوچک به نظر برسد، اما برای یک کنه کوچک، نشان دهنده یک جهش بزرگ است.

به گفته کارشناسان، در آینده ممکن است راه‌هایی برای کاهش این استاتیک ایجاد شود. اما در حال حاضر، ریچ گفت که مردم باید به استفاده از اقدامات کلاسیک پیشگیری از کنه، از جمله داروهای دافع، ادامه دهند تا از نیش در امان بمانند.

اطلاعات بیشتر:
سام جی انگلستان، الکتریسیته ساکن بطور غیر فعال کنه ها را به سمت میزبان جذب می کند، زیست شناسی کنونی (2023). DOI: 10.1016/j.cub.2023.06.021. www.cell.com/current-biology/f … 0960-9822(23)00772-8

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: کنه های گرسنه می توانند از این ترفند ثابت برای فرود آمدن روی شما و حیوانات خانگی شما استفاده کنند (2023، 1 ژوئیه) در 1 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-07-hungry-static-pets.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.