اسپا مو چیست؟ مزایای استفاده از اسپا مو برای مو و روش انجام آن در خانه


اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو

همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که اسپا مو یک درمان جوان کننده مو است. از مزایای اسپا مو می توان به تغذیه و مرطوب سازی مناسب مو و پوست سر اشاره کرد. اگر موهای خشک، چرب، آسیب دیده، غیرقابل کنترل و مستعد شکستگی دارید، اسپا مو می تواند راه حلی برای تمام مشکلات شما باشد. می تواند موهای شما را ابریشمی و صاف کند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی، با موضوع اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپامو برای مو، مزایای بیشتر اسپا مو و آموزش اسپای موی آسان DIY و روش انجام اسپای مو در خانه مورد بحث قرار می گیرد که می توانید آن را در خانه خود امتحان کنید. 

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • اسپا مو چیست؟
  • مزایای استفاده از اسپا مو برای مو چیست ؟
  • درمان های موجود در اسپاهای مو چیست؟
  • روش انجام اسپای مو در خانه
  • مضرات اسپا مو چیست؟
  • اسپا مو چقدر دوام دارد؟
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

اسپا مو چیست؟

A h a ir spa یک درمان آرامش بخش و تسکین دهنده برای مراقبت از مو است که توسط سالن ها برای احیای مو ارائه می شود. بافت و ظاهر مو را بهبود می بخشد و موهای شما را نرم، صاف و براق می کند. اثرات مضر آلودگی، آب و هوا، کثیفی و اشعه ماوراء بنفش بر روی مو را کاهش می دهد. موهای خشک و شکننده را به موهای هیدراته و زیبا تبدیل می کند.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش موبدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

در اینجا به برخی از مزایای درمان اسپا مو اشاره شده است .

مزایای استفاده از اسپا مو برای مو چیست؟

اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو
روش انجام اسپای مو در خانه
  • تولید سبوم را تنظیم می کند
  • مو و پوست سر را حالت دهی می کند تا از خشکی آن جلوگیری کند
  • موهای خشک، شکننده، زبر و نازک را جوان می کند
  • ریزش مو را کاهش می دهد
  • رشد مو را تحریک می کند
  • پوست سر را تمیز می کند و از شوره سر جلوگیری می کند
  • سلامت مو و پوست سر را بهبود می بخشد
  • منافذ را باز می کند و بقایای محصول و کثیفی را از روی پوست سر پاک می کند
  • گردش خون را افزایش می دهد
  • موهای آسیب دیده را ترمیم می کند

درمان های زیادی در اسپاهای مو ارائه می شود. ما آنها را در زیر فهرست کرده ایم.

درمان های موجود در اسپاهای مو


اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو
روش انجام اسپای مو در خانه
  1. درمان های رشد مو: ریزش مو یک مشکل شایع است و ممکن است بر وضعیت روحی افراد تأثیر بگذارد. اسپاهای مو، درمان‌های رشد مو را ارائه می‌دهند که ریزش مو و علل آن را کاهش داده یا درمان می‌کنند. آنها همچنین ممکن است باعث رشد مو شوند.
  1. درمان های حالت دهنده عمیق: این درمان ها برای موهای خشک و شکننده هستند. آنها از ماسک ها و بسته های پر از مواد آبرسان برای جوان سازی و مرطوب کردن تارهای مو استفاده می کنند.
  1. درمان‌های تنش‌زدایی: استرس یکی از دلایل اصلی مشکلات ریزش مو مانند آلوپسی و تلوژن افلوویوم  است (. استرس تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهد و به دلیل آسیب اکسیداتیو منجر به ریزش مو می شود. اسپاهای مو درمان‌های ضد استرس ارائه می‌دهند که شما را آرام نگه می‌دارد و به طور بالقوه ریزش مو را کاهش می‌دهد. 
  1. درمان شوره سر: شوره سر حدود ۵۰ درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد . این در درجه اول توسط Malassezia furfur  ایجاد می شود . در صورت عدم درمان حتی ممکن است باعث ریزش مو و التهاب پوست سر شود. اسپاهای مو درمان های ضد شوره را ارائه می دهند که از مواد ضد میکروبی و ضد قارچی برای پاکسازی و محافظت از پوست سر استفاده می کنند.
  1. درمان‌های شیمیایی و رنگ‌شده مو: استفاده منظم از مواد شیمیایی، رنگ‌های مو، سفیدکننده‌ها و سایر درمان‌های حالت‌دهنده می‌تواند موها را آسیب دیده و خشک کند. شما می توانید این درمان را در یک اسپای مو برای احیا و تقویت تارهای موهای آسیب دیده خود انتخاب کنید. این درمان ها آسیب وارد شده به موهای شما توسط مواد شیمیایی و رنگ آمیزی را  از بین می برد .

اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو

  1. درمان‌های صاف‌کننده: این درمان برای کسانی است که باید با موخوره، ایستا و وز شدن هوا مقابله کنند. موخوره به دلیل اصطکاک بین الیاف  در ساقه مو رخ می دهد. این درمان های صاف کننده با کاهش وز موها را نرم و ابریشمی می کند. آنها اصطکاک بین الیاف را کاهش می دهند و تارهای مو را نرم می کنند.
  1. درمان‌های ترمیم مو: عادات منظم نظافت، آلودگی، کثیفی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید موها را خشک، کثیف، آسیب دیده و ضعیف می‌کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنین ممکن است رنگ موهای طبیعی یا اضافه شده شما را روشن کند. اگر احساس می‌کنید موهایتان غیرقابل ترمیم آسیب دیده است، می‌توانید این درمان‌ها را انتخاب کنید.
  1. رایحه درمانی: آروماتراپی روشی موثر برای تحریک رشد مو است . بسیاری از اسپاهای مو امروزه درمان های آروماتراپی را ارائه می دهند که شامل روغن های ضروری مفید است. این درمان‌ها فولیکول‌های موی شما را تحریک می‌کنند و همچنین به شما احساس آرامش و شادابی می‌دهند.
  1. ماساژ درمانی مو: ماساژ پوست سر جریان خون را افزایش می دهد و ممکن است ضخامت مو را افزایش دهد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

همیشه نیازهای موهای خود را درک کنید و مطمئن شوید که سالن از محصولات و ابزارهای با کیفیت قبل از رفتن به یک درمان اسپا استفاده می کند.
اینها گزینه های درمانی مختلفی هستند که یک اسپا مو معمولی در یک سالن ارائه می دهد. اما اگر نتوانید به سالن بروید چه؟ آیا می توانید نتایج مشابهی را در خانه به دست آورید؟

چگونه می توان اسپای مو را در خانه انجام داد؟

روش انجام اسپای مو در خانه

  1. Destress: اولین قدم برای ایجاد یک اسپای مو در خانه، حذف هر چیزی است که می تواند شما را تحت فشار قرار دهد. اینها شامل تمام عوامل حواس پرتی یا استرس از جمله محیط کار می شود. همچنین می توانید یک روز را تعطیل کنید و تلفن و لپ تاپ خود را خاموش کنید. اگر شما یک مادر خانه نشین هستید، می توانید بچه ها را پیش شوهرتان یا یک پرستار بچه بگذارید. بگذارید شخص دیگری برنامه ریزی غذا یا کارهای روزانه را انجام دهد. فقط بنشین و استراحت کن. در حین گوش دادن به موسیقی که باعث خوشحالی شما می شود، اجازه دهید شانه هایتان شل شوند.
  1. ماساژ روغن مو: پوست سر خود را با روغن مو ماساژ دهید. می توانید روغن را کمی گرم کنید (دقت کنید خیلی داغ نباشد). می توانید آن را با نوک انگشتان خود با حرکات دایره ای روی پوست سر بمالید . بدون اینکه خیلی سفت باشد فشار کمی وارد کنید. ماساژ را حدود ۱۰ دقیقه ادامه دهید و اجازه دهید روغن به پوست سر و موهای شما خیس بخورد.
  1. ماسک مو: از ماسک مو استفاده کنید. شما می توانید یکی را انتخاب کنید که به مشکلات خاص موهای شما پاسخ دهد. می‌توانید یکی از آن‌ها را در خانه درست کنید یا از فروشگاه‌های بهداشتی نزدیک یا آنلاین بخرید. ماسک مو را روی موهای خود بمالید و استراحت کنید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه خیس بخورد.

اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو

  1. حوله داغ: حوله را گرم کنید و دور سرتان بپیچید. گرمای حوله منافذ پوست سر را باز می کند و به مواد مغذی روغن و ماسک اجازه می دهد تا به پوست نفوذ کنند. حوله را حدود ۵ دقیقه بگذارید.
  1. کلاه مو: قبل از از بین رفتن حرارت، کلاه مو (یا کلاه دوش) قرار دهید. کلاهک منافذ را برای مدت طولانی تری باز نگه می دارد. بگذارید کلاه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آن بماند.
  2. ماساژ: کلاهک را بردارید و دوباره پوست سر خود را ماساژ دهید. شما ممکن است بیشتر روی مناطقی با هر ریزش مو تمرکز کنید. پوست سر خود را به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.
  3. شستشوی مو: موهای خود را با آب گرم و شامپو گیاهی بشویید . در طول فرآیند ماساژ دهید تا هرگونه آلودگی یا تجمع محصول از منافذ پاک شود. ماساژ دادن فولیکول های مو را نیز تحریک می کند.
  4. حالت دهنده مو: موهای خود را با آب گرم بشویید و از یک نرم کننده احیا کننده مو استفاده کنید. بگذارید حدود ۲ تا ۳ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. آب سرد منافذی را که اکنون پر از رطوبت هستند، می‌بندد.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود. 

از بستن محکم موها خودداری کنید و بلافاصله پس از اسپا مو از ابزارهای حالت دهنده حرارتی استفاده کنید تا اثرات طولانی تری باقی بماند.
ما قبلا به این سوال پاسخ داده ایم که آیا اسپا مو برای مو خوب است؟ در حالی که اسپا مو به طور کلی مفید است، اما دارای چند جنبه منفی است.

مضرات اسپا مو

اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو
  • آبگرم مو می تواند روی رنگ مو تاثیر بگذارد. درمان‌های آبگرم می‌تواند رنگ موهای مصنوعی را محو کند و موها را کدر کند. این مشکل را می توان با استفاده از محصولات و مواد رنگ پسند برطرف کرد.
  • هزینه اسپا مو بسته به سالن متغیر است. این درمان ممکن است آنقدر مقرون به صرفه نباشد که حداقل به دو جلسه در ماه نیاز دارید. شما می توانید با استفاده از یک اسپای موی DIY در خانه از این هزینه جلوگیری کنید.
  • در درمان‌های آبگرم مو سالن از مواد شیمیایی و سایر موادی استفاده می‌شود که ممکن است به موهای شما آسیب برساند. یک اسپا مو DIY ایده آل است، زیرا شما می توانید مواد تشکیل دهنده خود را انتخاب کنید.

اسپا مو چقدر دوام دارد؟

این بستگی به درمان انتخابی شما دارد. درمان اسپا مو معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. شما می توانید یک درمان آبگرم تمام روز را انتخاب کنید که تمام مشکلات مو را درمان می کند یا یک درمان خاص که به مشکل خاص موهای شما پاسخ می دهد. اگر می خواهید برای یک اسپای مو DIY بروید، کاری که انجام می دهید کاملاً به شما بستگی دارد.

اسپا مو چیست و مزایای استفاده از اسپا مو برای مو

اسپا مو می تواند به مدیریت موهای شما کمک کند و آنها را ابریشمی و صاف کند. این می تواند راه حل یک مرحله ای شما برای انواع مسائل مراقبت از مو باشد. این درمان آرامش بخش مراقبت از مو و مو درمانی می تواند پوست سر شما را تمیز کند، پوسته پوسته شدن را درمان کند، منافذ را باز کند، گردش خون را تقویت کند، موهای شما را حالت دهد، موهای آسیب دیده را ترمیم کند و رشد مو را تقویت کند. با یک اسپای موی عالی، موهای خشک و پژمرده شما هیدراته، نرم، صاف و سالم می شوند. همچنین می توانید با انجام مراحل ذکر شده در بالا، بدون مراجعه به آرایشگاه، اسپا مو را در راحتی منزل خود انجام دهید. موهای سالم خود را به رخ بکشید و بهترین حالت دادن به مو را برای ظاهری عالی انجام دهید!

سرم رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، باعث تقویت رشد طولی موها نیز می شود.

محلول رشد مو سی کمپلکس

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

سوالات متداول

چند بار باید اسپا مو انجام دهیم؟

درمان آبگرم مو را می توان بعد از ۲۰ تا ۳۰ روز تکرار کرد.

آیا می توانم موهایم را بعد از اسپا مو چرب کنم؟

درمان‌های اسپا مو تارهای شما را عمیقاً مرطوب و حالت می‌دهد. بنابراین، پس از آن موهای خود را چرب نکنید. بگذارید موهایتان آرام شود.

آیا می توانم موهایم را بعد از آبگرم بشوییم؟

حداقل تا ۲ روز پس از درمان اسپا مو در سالن موهای خود را نشویید. با این حال، اگر در حال تلاش برای درمان خانگی هستید، باید موهای خود را در پایان بشویید.

آیا درمان اسپا مو باعث ریزش مو می شود؟

خیر. درمان های آبگرم مو، تغذیه بسیار مورد نیاز مو را به شما می دهد. آنها سلامت، ظاهر و احساس موهای شما را بهبود می بخشند. علاوه بر این، درمان های خاصی برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو وجود دارد. 

کدام بهتر است: ماسک مو یا اسپای مو؟

درمان اسپا مو یک درمان حالت دهنده عمیق مو است که باید هر ماه انجام شود. ماسک مو را می توان به صورت هفتگی برای حفظ سلامت مو پس از درمان اسپا مو استفاده کرد.

کدام بهتر است: روغن داغ یا اسپای مو؟

اسپا مو یک درمان فشرده برای مراقبت از مو است که باید هر ماه انجام شود. می توانید هر هفته در خانه روغن داغ را به موهای خود بمالید تا اثرات آبگرم مو را حفظ کنید.

سخن پایانی
  • درمان های اسپا مو می تواند بافت مو را بهبود بخشد، رشد مو را تحریک کند و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند.
  • بسیاری از درمان‌های جوان‌سازی مو در اسپاهای مو وجود دارد، مانند درمان استرس‌زدایی، درمان حالت‌دهنده عمیق و درمان ترمیم مو.
  • همچنین می‌توانید با ماساژ روغن و استفاده از ماسک مو، درمان‌هایی شبیه آبگرم مو را در خانه انجام دهید.

منبع



Source link