دوز پایین کلشیسین با بروز کمتر تعویض کامل زانو و مفصل ران همراه است


استخوان زانو

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک تجزیه و تحلیل اکتشافی از LoDoCo2 (کولشیسین با دوز پایین 2) کارآزمایی تصادفی، کنترل شده و دوسوکور نشان داد که درمان روزانه با دوز پایین کلشی سین با بروز کمتر جراحی تعویض کامل زانو و تعویض کامل مفصل ران همراه است. تجزیه و تحلیل در منتشر شده است سالنامه طب داخلی.

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی است که به طور فزاینده ای رایج است که می تواند با التهاب با درجه پایین در پاسخ به آسیب ترومایی ناشی از وزن همراه باشد. مطالعات قبلی ارتباط بین استفاده از درمان های ضد التهابی و کند کردن پیشرفت بیماری آرتروز را نشان داده اند. کلشی سین در بسیاری از بیماری های التهابی و فیبروتیک موثر است، اما در حال حاضر برای درمان استئوآرتریت توصیه نمی شود. اثرات بلند مدت آن نیز ارزیابی نشده است.

محققان از مرکز پزشکی دانشگاه سینت ماارتنسکلینیک و رادبود، نایمگن، هلند، تجزیه و تحلیل اکتشافی از کارآزمایی LoDoCo2 را انجام دادند تا بررسی کنند که آیا کلشی‌سین، 0.5 میلی‌گرم در روز، جایگزینی کامل زانو و تعویض کامل مفصل ران را کاهش می‌دهد یا خیر. در این مطالعه، 5522 شرکت‌کننده 35 تا 82 ساله در 43 مرکز در استرالیا و هلند، روزانه 0.5 میلی‌گرم کلشی‌سین یا دارونمای مشابه را طی یک پیگیری متوسط ​​28.6 ماهه دریافت کردند.

نویسندگان دریافتند که 2.5 درصد از افرادی که کلشی سین دریافت کرده اند، در مقایسه با 3.5 درصد از افرادی که دارونما دریافت کرده اند، تعویض کامل زانو یا تعویض کامل مفصل ران داشته اند. این اثرات برای مردان ثابت بود، اما قدرت آماری کافی برای تعیین اینکه آیا این مزایا ممکن است شامل زنان نیز شده باشد، وجود نداشت. به گفته نویسندگان، مشاهدات اکتشافی از این فرضیه حمایت می کند که التهاب در پیشرفت آرتروز نقش دارد.

آنها همچنین خاطرنشان می کنند که کلشی سین به طور گسترده در بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است و به طور کلی دارای مشخصات ایمنی مطلوبی در نظر گرفته می شود که آن را کاندید خوبی برای درمان استئوآرتریت در دوره های طولانی تر می کند.

اطلاعات بیشتر:
سالنامه طب داخلی (2023). DOI: 10.7326/M23-0289. www.acpjournals.org/doi/10.7326/M23-0289

ارائه شده توسط کالج پزشکان آمریکا

نقل قول: کلشی سین با دوز پایین مرتبط با بروز کمتر تعویض کامل زانو و مفصل ران (2023، 29 مه) در 30 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-dose-colchicine-incidence-total-knee.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.