آزمایش خون ممکن است روزی ام اس زودرس را تشخیص دهد


آزمایش خون ممکن است روزی ام اس زودرس را تشخیص دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که نشانگر اولیه مولتیپل اسکلروزیس می تواند به پزشکان کمک کند تا بفهمند چه کسی در نهایت طعمه بیماری دژنراتیو عصبی می شود.

محققان در 19 آوریل در مجله گزارش دادند که در یک مورد از هر 10 مورد ام اس، بدن سال ها قبل از شروع علائم شروع به تولید مجموعه مشخصی از آنتی بادی ها در خون می کند. طب طبیعت.

محققان دریافتند که این الگوی آنتی بادی 100 درصد تشخیص ام اس را پیش بینی می کند. هر بیمار حامل این مجموعه از آنتی بادی ها به ام اس مبتلا شد.

محققان امیدوارند این آنتی بادی ها روزی مبنای یک آزمایش خون ساده برای غربالگری ام اس باشند.

دکتر مایکل ویلسون، محقق ارشد، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: «در چند دهه اخیر، حرکتی در زمینه درمان ام‌اس زودتر و تهاجمی‌تر با درمان‌های جدیدتر و قوی‌تر صورت گرفته است. .

ویلسون در یک بیانیه خبری افزود: “نتیجه تشخیصی مانند این چنین مداخله زودهنگامی را محتمل تر می کند و به بیماران امید برای زندگی بهتر می دهد.”

ام اس زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند و به غلاف محافظ اطراف رشته های عصبی به نام میلین آسیب می رساند. این امر سیگنال‌های ورودی و خروجی مغز را مختل می‌کند و باعث بروز علائم مختلفی می‌شود که حواس را مختل کرده و بر توانایی حرکت تأثیر می‌گذارد.

به گفته محققان، اعتقاد بر این است که یک بیماری خودایمنی مانند MS تا حدی ناشی از واکنش‌های ایمنی نادر به عفونت‌های رایج است.

برای این مطالعه، محققان نمونه های خون گرفته شده از 250 بیمار ام اس را که قبل و بعد از تشخیص آنها جمع آوری شده بود، غربالگری کردند و آنها را با نمونه خون افراد سالم مقایسه کردند.

همه نمونه‌ها از نیروهای نظامی ایالات متحده گرفته شده‌اند که هنگام درخواست پیوستن به ارتش، نمونه‌های خونی را ارائه می‌دهند.

کالین زامکنیک، محقق ارشد، پژوهشگر فوق دکترا در UCSF، گفت: «کوهورت فوق‌العاده‌ای از افراد بود که باید به آنها نگاه کنیم تا ببینیم چگونه این نوع خودایمنی در طول شروع بالینی این بیماری ایجاد می‌شود».

محققان تصور می‌کردند که با مشاهده اولین علائم بیماری در بیماران ام‌اس، شاهد جهش در آنتی‌بادی‌ها خواهند بود.

در عوض، آنها دریافتند که 10 درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، سطوح بالایی از آنتی بادی های اتوآنتی بادی – آنتی بادی هایی که می توانند به خود بدن حمله کنند – داشتند.

ده ها اتوآنتی بادی که توسط محققان پرچم گذاری شده بود، همگی به یک الگوی شیمیایی شبیه نمونه موجود در ویروس های رایج چسبیده بودند. اینها شامل ویروس اپشتین بار است که بیش از 85 درصد از افراد را مبتلا می کند و در مطالعات قبلی به عنوان یک علت احتمالی کمک کننده برای ام اس معرفی شده است.

به گفته محققان، اساساً، این 10 درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، علائم جنگ ایمنی را در مغز نشان دادند. این بیماران همچنین دارای سطوح بالایی از پروتئین بودند که با تجزیه نورون ها آزاد می شود.

محققان برای تایید یافته های خود، نمونه های خون بیماران را در مطالعه دیگری که شامل علائم عصبی بود، تجزیه و تحلیل کردند. یک بار دیگر، 10 درصد از بیماران مبتلا به ام اس، الگوی اتوآنتی بادی مشابهی داشتند.

ویلسون توضیح داد: “تشخیص برای ام اس همیشه ساده نیست، زیرا ما نشانگرهای زیستی خاص بیماری را نداشته ایم.” “ما هیجان زده هستیم که هر چیزی که می تواند قطعیت تشخیصی بیشتری را زودتر ارائه دهد، تا بحثی مشخص در مورد شروع درمان برای هر بیمار داشته باشیم.”

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ام اس در 90 درصد دیگر بیماران می شود، اما محققان بر این باورند که آنها اکنون یک علامت هشدار اولیه قطعی دارند که این بیماری در حال ظهور است.

دکتر استفان هاوزر، محقق ارشد، مدیر مؤسسه علوم اعصاب UCSF Weill، گفت: «تصور کنید اگر بتوانیم ام اس را قبل از رسیدن برخی از بیماران به کلینیک تشخیص دهیم. “این شانس ما را برای حرکت از سرکوب به درمان افزایش می دهد.”

اطلاعات بیشتر:
کالین R. Zamecnik و همکاران، پیش بینی کننده امضای اتوآنتی بادی برای ام اس، طب طبیعت (2024). DOI: 10.1038/s41591-024-02938-3

انجمن ملی ام اس اطلاعات بیشتری در مورد مولتیپل اسکلروزیس دارد.

© HealthDay 2024. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: آزمایش خون ممکن است روزی ام اس را زود تشخیص دهد (2024، 27 آوریل) در 27 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-blood-early-ms.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.