مطالعه نشان می دهد که دود آتش سوزی خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد


آتش سوزی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

در یک مطالعه جدید که امروز در نشست سالانه انجمن پزشکی مادر و جنین (SMFM) ارائه می شود، جلسه بارداری – و منتشر شده در مجله آمریکایی زنان و زایمان-محققان یافته‌هایی را فاش خواهند کرد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض نوع دیگری از آلاینده و بالقوه خطرناک‌تر – دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها – شانس یک فرد باردار را برای زایمان زودرس افزایش می‌دهد که به آن زایمان زودرس خودبه‌خودی نیز گفته می‌شود. .

اثرات مضر کیفیت پایین هوا بر سلامتی افراد به خوبی مستند شده است. در افراد باردار، تحقیقات نشان داده است که کیفیت پایین هوا، مانند مه دود، می تواند منجر به تعدادی از پیامدهای نامطلوب، از جمله زایمان زودرس (PTB)، یکی از علل اصلی مرگ و میر نوزادان در ایالات متحده و همچنین در سطح جهان شود. PTB به عنوان زایمان قبل از هفته 37 بارداری تعریف می شود.

اکنون، در یک مطالعه جدید که امروز در نشست سالانه انجمن پزشکی مادر-جنین (SMFM) ارائه خواهد شد، جلسه بارداری – و در مجله آمریکایی زنان و زایمان-محققان یافته‌هایی را فاش خواهند کرد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض نوع دیگری از آلاینده و بالقوه خطرناک‌تر – دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها – شانس یک فرد باردار را برای زایمان زودرس افزایش می‌دهد که به آن زایمان زودرس خودبه‌خودی نیز گفته می‌شود. .

دود آتش‌سوزی به‌ویژه برای سلامتی افراد مضر است، زیرا حاوی ذرات بسیار ریز است که می‌تواند به اعماق ریه‌ها وارد شود و ممکن است شرایط پزشکی مانند آسم و بیماری قلبی را بدتر کند. این ذرات ریز همچنین می توانند صدها و گاهی هزاران مایل از نقطه مبدا آتش سوزی حرکت کنند.

محققان گواهی تولد و داده های زایمان در بیمارستان از سال 2007 تا 2012 بیش از 2.5 میلیون باردار در کالیفرنیا را بررسی کردند. آنها این اطلاعات را با برآوردهای روزانه شدت دود آتش سوزی – بر اساس تصاویر ماهواره ای – با کد پستی مقایسه کردند.

داده‌ها نشان داد که چهار هفته قبل از لقاح تا 20 هفته اول بارداری، 86 درصد از افراد باردار حداقل یک روز در معرض دود آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند که میانگین آن 7.5 روز بوده است. نتایج نشان داد که دود آتش سوزی به طور قابل توجهی با زایمان زودرس خود به خودی مرتبط است و هر روز اضافی که یک فرد باردار در معرض دود آتش سوزی قرار می گیرد، احتمال زایمان زودرس نوزاد را اندکی افزایش می دهد.

آن والدراپ، نویسنده ارشد این مطالعه، متخصص فوق تخصص پزشکی مادر و جنین در دانشگاه استنفورد در پالو آلتو، کالیفرنیا، می گوید: «آتش سوزی ها منجر به تغییرات حاد و ناگهانی در کیفیت هوا می شود.» و برخی شواهد در حال ظهور نشان می دهد که دود آتش سوزی می تواند برای سلامتی شما بدتر از انواع دیگر آلاینده‌ها است. بنابراین، حتی در حالی که ما برای کاهش سایر اشکال آلودگی هوا تلاش می‌کنیم، با وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی که مکرر، شدیدتر و در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر اتفاق می‌افتند، قرار گرفتن در معرض دود آتش‌سوزی یک سلامت عمومی جدی است. مشکل، به ویژه برای جمعیت های آسیب پذیر مانند افراد باردار.”

اطلاعات بیشتر:
www.eventscribe.net/2023/smfm2023/

آن R. Waldrop و همکاران، قرار گرفتن در معرض دود آتش سوزی قبل از تولد و اختلالات فشار خون بارداری مجله آمریکایی زنان و زایمان (2023). DOI: 10.1016/j.ajog.2022.11.082

ارائه شده توسط انجمن پزشکی مادر و جنین

نقل قول: مطالعه نشان می دهد که دود آتش سوزی خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد (2023، 12 فوریه) بازیابی شده در 12 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-wildfire-labor-prematurely.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.