آسیب رنگ مو به موها بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موها


آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده

دورانی که مردم موهای خود را رنگ می کردند تا موهای سفید خود را بپوشانند، گذشته است. در حال حاضر رنگ مو بیشتر یک بیانیه مد است. آرایشگاه ها پر از مشتریانی هستند که می خواهند جدیدترین ترندهای رنگ مو را امتحان کنند. فرقی نمی‌کند موهایتان را با رنگ طبیعی رنگ کنید یا  با رنگ‌های پاستلی یا روشن بازی کنید، مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های مو بیش از آنکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. احتمالاً مشاهده کرده اید که بعد از رنگ کردن موهایتان ضعیف تر شده است. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده توضیحی در مورد این است که چگونه رنگ مو واقعاً به موهای شما آسیب می رساند. 

هر چقدر هم که جالب به نظر برسند، حقیقت این است که رنگ مو به موهای شما آسیب می رساند.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، با ترکیباتی ارگانیک، درمان کننده شوره سر نیز می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

چگونه رنگ، روی موهای شما تأثیر می گذارد؟

رنگ‌های مو از ترکیبی از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند: عامل تولیدکننده یا اکسید کننده، آمونیاک و عامل رنگ‌کننده.

آمونیاک کوتیکول های مو را باز می کند و پراکسید هیدروژن، یک عامل اکسید کننده رایج، به ساقه مو نفوذ می کند تا رنگدانه طبیعی آن را از بین ببرد. هنگامی که رنگ طبیعی موهای شما از بین رفت، عوامل رنگ دهنده دست به کار شده و موهای شما را رنگ می کنند.

بنابراین، رنگ مو می تواند رنگ موهای شما را برای همیشه تغییر دهد. اما، آیا رنگ کردن موهای شما به آن آسیب می رساند؟ بخش بعدی را برای پاسخ خود بررسی کنید.

آیا رنگ کردن موهای شما به آن آسیب می رساند؟

بله، رنگ کردن مو باعث می شود که موهای شما مستعد آسیب باشند. یک رنگ نه تنها موهای شما را لکه دار نمی کند بلکه به ساقه نفوذ می کند تا رنگدانه طبیعی مو را تغییر دهد. بنابراین، رنگ کردن مکرر مو می تواند لایه چربی محافظ را  از موهای شما که کوتیکول نامیده می شود از بین ببرد و منجر به زبری و آسیب شود .

علاوه بر این، آسیب رنگ مو فراتر از موهای شما است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند باعث آلرژی، خشکی، خارش پوست سر و قرمزی شود.

مطالعه‌ای که توسط انجمن شیمی آمریکا در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان داد که مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز (EDCs)، مانند پارابن‌ها، بیسفنول‌ها و فتالات‌های موجود در رنگ‌های مو، می‌توانند با سیگنال‌دهی هورمونی تداخل داشته باشند و بر رشد بافت سینه تأثیر بگذارند. قرار گرفتن در معرض رنگ مو با EDCها، به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی، ممکن است سن قاعدگی را کاهش دهد و خطر سرطان سینه را افزایش دهد. حدود ۳۳ درصد از زنان بالای ۱۸ سال و بیش از ۱۰ درصد از مردان بالای ۴۰ سال در اروپا و ایالات متحده موهای خود را رنگ می کنند. یک مطالعه مبتنی بر جمعیت در ایالات متحده که شامل ۳۶۳ زن غیر آسیایی بود، افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه را که منحصراً از رنگ موی دائمی استفاده می کردند، نشان داد. خطر درگیر با مدت زمان طولانی تر و افزایش دفعات استفاده بیشتر بود.

Rachwat، یک وبلاگ نویس زیبایی، به اشتراک گذاشت که چقدر رنگ کردن موهایش به موهایش آسیب می رساند: «اگرچه موهایم قرمز شد، اما این بار به دلیل رنگ بنفش رنگ عمیق تر، من واقعاً به موهایم آسیب رسانده بودم. یک تکه در بالای لایه های من در سمت راست سرم در واقع سفید شده بود، الاستیک شده و جدا شده بود.

رنگ روشن در مقابل رنگ موهای تیره: کدامیک بیشتر آسیب می رساند؟

آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده
آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده

هر دو رنگ مو روشن و تیره از پراکسید هیدروژن استفاده می کنند که رنگ طبیعی موهای شما را اکسید می کند و خطر آسیب مو را افزایش می دهد. سازنده (پراکسید هیدروژن) کوتیکول را باز می کند و رنگدانه های طبیعی موهای شما را به اندازه لازم برای رنگ کردن دائمی آن از بین می برد. اگرچه باید ملانین را هدف قرار دهد، توسعه دهنده همچنین با مولکول های کراتین تعامل دارد و موهای شما را ضعیف و مستعد آسیب می کند.

هنگامی که رنگ را رسوب می دهید، رنگ را به رشته مو وارد می کنید، جایی که مولکول های رنگ مصنوعی به مولکول های رنگ اصلی می چسبند. هنگام روشن کردن مو، پراکسید هیدروژن کوتیکول را بلند می کند و رنگدانه رنگ اصلی را از مو بیرون می کشد به جای اینکه رنگ را برای چسبیدن به آن رسوب کند. هنگامی که این رنگدانه ها از یک رشته مو برداشته شدند، نمی توانید آنها را برگردانید.

بنابراین، در حالی که به طور دائم آن را رنگ می کنید، سایه ای نزدیک به رنگ موی اصلی خود انتخاب کنید. این می تواند آسیب کمتری نسبت به تیره یا روشن کردن موهای شما فراتر از محدوده سایه های طبیعی آن داشته باشد.

آیا رنگ نیمه دائمی به موهای شما آسیب می رساند؟

خیر، رنگ نیمه دائمی به اندازه رنگ موی دائمی مضر نیست زیرا فقط موها را با رنگ می پوشاند. عاری از پراکسید و آمونیاک است و رنگدانه های طبیعی موهای شما را سفید نمی کند.

با این حال، رنگ موی نیمه دائمی معایب خود را دارد. شما فقط می توانید رنگ مو را تیره کنید و آن را با رنگ موی نیمه دائمی روشن نکنید . رنگ پس از چند بار شستشو با شامپو محو می شود و نیاز به استفاده مجدد مکرر دارد.

آب هویج، آب چغندر، حنا و قهوه برخی از رنگ‌های طبیعی نیمه دائمی هستند که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند.
رنگ کردن موهای شما ساختار آن را تغییر می دهد، به خصوص اگر از رنگ موی دائمی استفاده می کنید. اما آیا وضعیت موهای شما می تواند شدت آسیب رنگ مو را تعیین کند؟ اجازه دهید در بخش بعدی بدانیم.

آسیب رنگ مو، وضعیت موهای شما چگونه متفاوت است؟

بعد از رنگ کردن، احساس و رفتار موهای شما تغییر می کند. اما وضعیت موهای شما در زمان رنگ کردن نیز تفاوت هایی ایجاد می کند.

موهای ضعیف و شکننده (به این معنی است که کوتیکول های شما آسیب دیده است) ممکن است نتوانند رنگ را حفظ کنند. همچنین رنگ کردن موهای ضعیف می تواند منجر به شکستگی، ریزش مو، موخوره و شکستگی کوتیکول شود. در حالت ایده آل، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، باید رنگ کردن موهای خود را در صورتی که از قبل شکننده هستند، متوقف کنید.

شما نمی توانید هر زمانی فقط رنگ مو بزنید. موهای شما باید تمیز و عاری از هرگونه تجمعی باشد تا رنگ به موهای شما بچسبد. بنابراین، موهای خود را ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن بشویید تا نتایج موثری داشته باشید.

اگر می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، ابتدا وضعیت آن‌ها را تست کنید، چقدر سالم یا آسیب دیده است. تاثیر رنگ مو بر موهایتان را بدانید و گزینه های خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

protip_iconبرای بررسی سلامت موهای خود می توانید تست کشش را انجام دهید. یک تار مو را بیرون بیاورید و آن را با هر دو دست بگیرید، یکی نزدیک ریشه و یکی نزدیک انتها و آن را بکشید. اگر بدون شکستگی به عقب برگردد، موهای شما سالم است. اگر جایی از وسط بشکند، موهای شما ضعیف است.

ماسک ضد ریزش مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک، خشکی مو را درمان کرده و طراوت و شادابی موها را احیاء می کند.

ماسک مو ضد ریزش و رشد مجدد ایج دیفنس بایوفول کانادا

ماسک مو بایوفول کانادا ، ماسکی درمان کننده و دو منظوره جهت ترمیم و بازسازی فولیکول (ریشه) مو و کوتیکول (ساقه) مو می باشد.

این ماسک ضد ریزش مو بایوفول جهت قطع کامل ریزش مو قابل استفاده به کف سر بوده و جهت درمان نازکی و ضعیفی تارهای مو قابل استفاده بر روی ساقه مو نیز می باشد.

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفول کانادا خشکی مو را از بین می برد. لطافت و طراوت مو را احیاء می کند.

با استفاده از ماسک مو، کمک به درمان ریزش مو و رشد مجدد مو نهایتا کمک به بازسازی و رشد مجدد تارهای ریخته مو می شود.

نتیجه درمان موهای آسیب دیده و نازک ، با این ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو از ایج دیفنس بایوفول کانادا دائمی و بدون بازگشت بوده

و با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نخواهد بود.

در اینجا چند ترفند برای ترمیم موهای آسیب دیده پس از رنگ کردن آورده شده است. 

برای ترمیم آسیب رنگ مو چه کاری می توانید انجام دهید؟

آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده
آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده

از محصولات مرطوب کننده عمیق استفاده کنید

رنگ مو می تواند سطح رطوبت طبیعی موهای شما را کاهش دهد. محصولات مرطوب کننده عمیق مانند نرم کننده ها و ماسک های مو را انتخاب کنید که رطوبت طبیعی مو را می پوشانند و به مبارزه با آسیب رنگ مو کمک می کنند. موهای مرطوب شده بهتر می توانند رنگ را حفظ کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند. همچنین، یک درمان اسپا مو هر ۱۵ روز یکبار می تواند موهای رنگ شده شما را قوی و سالم نگه دارد.مطالب مرتبط: 

محصولات ایمن رنگ را انتخاب کنید

محصولات مراقبت از مو که مخصوص موهای رنگ شده هستند از محو شدن رنگ مو جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر آن کمک می کند. آنها معمولاً بدون سولفات هستند و رطوبت ضروری را از موهای شما نمی گیرند. شامپوها، نرم‌کننده‌ها، سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص مو برای انواع رنگ‌ها و رنگ‌های مو در بازار موجود است . برای بهترین نتیجه، یکی را انتخاب کنید که با نوع و رنگ موی شما مطابقت داشته باشد.

برای درمان براقیت مو بروید

درمان های براق کننده مو به افزایش طول عمر موهای رنگ شده شما کمک می کند. آنها قفل های شما را مرطوب و صاف می کنند و موخوره را کاهش می دهند. این درمان ها از تیرگی جلوگیری می کند و به موهای رنگ شده شما درخشندگی می بخشد.

اگر در بین جلسات رنگ آمیزی هستید و می خواهید ظاهر خود را تازه کنید، درمان های براق کننده مو می توانند به کمک شما بیایند. اگر می خواهید رنگ موهای خود را خوش رنگ کنید و از شر برنجی های ناخواسته خلاص شوید، از این درمان مو استفاده کنید.

از محافظ های حرارتی استفاده کنید

حالت دادن حرارتی می تواند موهای شما را به شدت خشک کند، به خصوص اگر موهایتان را رنگ کرده باشید. هر بار که ابزار حالت دهنده مو را در دست می گیرید از محافظ های حرارتی استفاده کنید. این کار از هرگونه آسیب حرارتی جلوگیری می کند و  موهای رنگ شده شما را نرم و سالم نگه می دارد.

اکنون، بیایید چند جایگزین طبیعی برای دستیابی به رنگ های مختلف مو را بررسی کنیم.

جایگزین های طبیعی برای رنگ مو

آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده
آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده

۱٫ قهوه: قهوه اغلب با رنگ های طبیعی برای رسیدن به رنگ موی قهوه ای تزریق می شود. می‌تواند سایه‌هایی از قهوه‌ای مایل به قرمز تا قهوه‌ای سیاه ایجاد کند و ظاهری همه‌کاره ارائه دهد.

۲٫ حنا: حنا جزء رایج در رنگ موهای گیاهی است . دارای رنگدانه ای غیر اکسید کننده به نام لاوسون است که رنگ نارنجی مایل به قرمز را به مو می بخشد. این اغلب با اجزای اضافی ترکیب می شود تا به رنگ موهای عمیق تر مانند قهوه ای یا مشکی برسد.

۳٫ چای: چای از زمان های قدیم به عنوان رنگ کننده مو سنتی در آیورودا استفاده می شده است. می توانید موهای خود را با چای روشن یا تیره کنید.

۴٫ آب لیمو: آب لیمو حاوی ویتامین C است که با کاهش رنگدانه ملانین به عنوان یک روشن کننده طبیعی مو عمل می کند. برای تسریع روند روشن شدن موها در حالی که در آفتاب هستید، آب لیمو را به موهای خود بمالید.

آسیب رنگ مو به موها و بهترین جایگزین های طبیعی برای رنگ کردن مو و ترمیم موهای رنگ شده

رنگ مو روشی آسان و سرگرم کننده برای آزمایش ظاهرهای مختلف است. متأسفانه، حقیقت تلخ این است که آنها می توانند باعث خشکی و آسیب مو شوند. در حالی که رعایت نکات ساده می تواند آسیب های ناشی از رنگ مو را ترمیم کند، مهم است که این اقدامات احتیاطی را در هنگام استفاده از آنها در نظر داشته باشید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و درمان کننده خشکی مو، وزی و آسیب دیدگی موها می باشد.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

نتیجه گیری

رنگ کردن موهایتان ظاهر زیبای جدیدی به شما می دهد. در حالی که رنگ مو به موهای شما آسیب می رساند، اگر توصیه های بالا را دنبال کنید جای نگرانی نیست. مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای شما ممکن است منجر به شکستگی و آسیب مو شود. بنابراین، شما باید با استفاده از ترکیب مناسبی از محصولات مراقبت از مو، با این آسیب مبارزه کنید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی مراقبت بیشتر و مراقبت دقیق از مو است و می توانید به موهایی با رنگ و بی عیب و نقص برسید. اطمینان حاصل کنید که زیاده روی در رنگ موهای دائمی خود را محدود کرده و موهای خود را به اندازه کافی تغذیه می کنید.

پاسخ به سوالات متداول

اگر رنگ کردن موهایم را قطع کنم، ضخیم تر می شود؟

خیر، رنگ مو باعث نازک شدن موهای شما نمی شود، بنابراین اگر رنگ کردن را متوقف کنید، موهای شما ضخیم نمی شود.

آیا می توانید موها را بدون آسیب رنگ کنید؟

بله، می‌توانید از رنگ‌های نیمه‌دائمی یا موقت برای رنگ کردن موها بدون آسیب‌دیدگی استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها به موهای شما نفوذ نمی‌کنند. فقط آن را با رنگ می پوشانند.

آیا موهای سفید سالم تر از موهای رنگ شده است؟

بله، موهای سفید سالم تر از موهای رنگ شده هستند زیرا طبیعی هستند، در حالی که موهای رنگ شده از رنگدانه های طبیعی در ساقه مو پاک می شوند.

آیا موهای رنگ شده کندتر رشد می کنند؟

خیر، رنگ مو هیچ نقشی در رشد مو ندارد.

سخن پایانی
  • رنگ‌های مو ممکن است به موهای شما آسیب برساند زیرا مواد شیمیایی موجود در آنها کوتیکول‌های مو را باز می‌کنند و رنگدانه‌های طبیعی موهای شما را از بین می‌برند.
  • آسیب ناشی از رنگ موی نیمه دائمی در مقایسه با رنگ موی دائمی کمتر است.
  • آسیب ناشی از رنگ کردن را می توان با استفاده از محافظ های حرارتی و محصولات موی ایمن و مرطوب کننده مو کنترل کرد.

منبع



Source link