آفات گل اطلسی و نحوه مبارزه و پیشگیری از آفات این گیاه


اطلسی یک نوع گیاه زینتی بوده که اغلب در خانه ها نیز نگهداری می شود. این گیاه را از خانواده سیب زمینی می دانند و به همین در این بخش نکاتی درباره آفات گل اطلسی و نحوه نگهداری آن را ذکر خواهیم کرد.

پیشگیری از آفت اطلسی

آفات گل اطلسی:

این گیاه اغلب در مناطق قاره برزیل و آمریکا قابل رشد. است. این گیاه که یکی از قدیمی ترین گونه های گیاهان برای کشت می باشد از محبوبیت زیادی برخوردار است. شما می توانید این گیاه را برای زیبایی منزل و محل کار خود استفاده کنید.

چند آفت اطلسی

شکوفه های استثنایی این نوع گیاه موجب شده تا زیبایی آن دو چندان شود. همچنین این نوع گیاه به دلیل گلدهی فراوان و طولانی مدت یکی از انواع گیاهان محبوب برای نگهداری به شمار می آید. اما این گیاه هم می تواند در معرض آفت هایی قرار بگیرد که بهتر است این نکات را درباره رشد این گیاه بدانید.

آشنایی با آفات گل:

ابتدا بهتر است تا با انواع حشرات و آفاتی که می تواند این نوع گل را درگیر کند، آشنا شوید. این گیاه به شدت تحت تاثیر حشرات ریزی قرار می گیرد که می تواند از این گیاه تغذیه کنند. در صورتی که از ابزارهای نادرست و دارای آلودگی برای هرس کردن و قلمه زدن این گیاهان استفاده نماییدف ممکن است به زودی و به شدت دچار اینگونه آفت ها شوند.

آفت های گل اطلسی

اغلب در اطراف گل حشرات ریزی دیده می شود که این ها از منبع گل تغذیه می کننند و به مرو زمان نیز مانع رشد گل ها خواهند شد. توجه داشته باشید که در زمان هرس کردن این نوع از گیاهان و یا هر گیاه دیگری ابتدا ابزار را با استفاده از الک خوب ضد عفونی کرده و بعد فرایند را انجام دهید.

شته نیز یکی دیگر از انواع آفات گل اطلسی بوده که می تواند به نوع خود آسیب هایی را به این گیاه وارد کند. رنگ بدن شته ها نسبتا متفاوت بوده و به رنگ، سیاه، سبز و خاکستری هستند. محل عمده رشد این نوع شته ها و آفات در زیر برگ ها می باشد. این نوع آفت از طریق گل ها از منابع اصلی گل تغذیه کرده و گاهی به ریشه نیز سرایت می کند.

این گل اگر در مقابل آفات نگهداری و درمان نشود، به مرور زمان خشک شده و می پوسد. از دیگر انواع آفات نیز می توان به کنه های عنکبوتی اشاره کرد. اگر رنگ گیاه شما به نارنجی مایل شود، نشان دهنده درگیری آن با عنکبوت ها می باشد.

آفات گل اطلسی

پیشگیری از آفات گیاهان:

برای پیشگیری و درمان اینگونه از مشکلات گیاهان می توانید به گل فروشی های سزح شهر مراجعه و داروهای درمانی لازم و مواد تقویتی را خریداری کرده و طبق دستور استفاده کنید. مهم ترین نکات برای پیشگیری از این مورد عدم استفاده از ابزارهای آلوده برای گیاهان است.

سعی کنید تا گیاه را از گل فروشی های شناخته شده خریداری کرده در این صورت ریشه گیاه شما سالم بوده و کمتر با آفات رو به رو می شوید. انجام آبیاری های منظم و متناسب با نوع گیاه نیز بسیار ضوروی است. اگر آبیاری گیاه به حد زیاد باشد زودتر در معرض آفات است.

منبع :

برچسب :



Source link