آیا کودکان در چهار سالگی می توانند نقشه بخوانند؟


نقشه ایالات متحده

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

طبق تحقیقات جدید دانشگاه شرق آنگلیا، کودکان از سن چهار سالگی شروع به رشد مهارت‌های اساسی می‌کنند که اساس نقشه‌خوانی است.

مطالعه جدیدی که امروز در روانشناسی رشد نشان می دهد که آنها می توانند از یک مدل مقیاس برای یافتن چیزها در دنیای واقعی استفاده کنند. این مطالعه شامل 175 کودک دو تا پنج ساله بود و بزرگترین در نوع خود است.

تیم تحقیقاتی می‌گوید که این توانایی فضایی به طور بالقوه پایه‌های مهارت‌های ریاضی و علوم را می‌سازد. دکتر مارتین دوهرتی، محقق ارشد، از دانشکده روانشناسی UEA، گفت: “ما می خواستیم بفهمیم که چه زمانی کودکان می توانند از مدل های مقیاس یا نقشه ها برای یادگیری چیزهایی در مورد جهان استفاده کنند. بنابراین ما با 175 کودک بین دو تا پنج سال یک بازی پنهان شدن انجام دادیم. ما به آنها برچسبی را نشان دادیم که در مدلی از یک اتاق پنهان شده بود، و سپس آنها مجبور شدند به دنبال برچسب دیگری در همان مکان در مدل دیگری از اتاق بگردند.

“کودکان دو و سه ساله نمی توانستند تشخیص دهند که ترتیبات فضایی در اتاق های مدل یکسان است. اما از حدود چهار سالگی، آنها توانستند از یک اتاق مدل به عنوان راهنمایی برای یافتن شی در استفاده کنند. این بدان معناست که کودکان از سن چهار سالگی شروع به توسعه مهارت های اساسی می کنند که زمینه ساز نقشه خوانی است.

او افزود: “بر اساس این یافته‌ها، ما پیش‌بینی می‌کنیم که کودکان از حدود سن چهار سالگی می‌توانند نقشه‌های ساده را بخوانند. گسترش روش‌های ما به نقشه‌ها به حل یک سوال بحث‌برانگیز رشد کمک می‌کند.”

این مطالعه بحثی را در مورد اینکه آیا درک مدل ها یک توانایی بازنمایی است یا یک توانایی فضایی حل می کند.

تحقیقات قبلی ادعا کرده بود که مدل‌های درک، درک بازنمایی را نشان می‌دهند. اما تیم UEA متوجه شد که این موضوع در مورد درک چیدمان فضایی است و مفاهیم پیچیده ای مانند بازنمایی در آن دخیل نیستند.

دکتر دوهرتی افزود: “این به ما می گوید که نقشه خوانی ممکن است از نظر شناختی ساده تر از آنچه قبلا تصور می شد باشد.”

اطلاعات بیشتر:
درک تناظر فضایی به درک بازنمایی کمک نمی کند: شواهدی از اتاق مدل و وظیفه باورهای غلط، روانشناسی رشد (2023).

ارائه شده توسط دانشگاه شرق آنگلیا

نقل قول: آیا کودکان در چهار سالگی می توانند نقشه بخوانند؟ (2023، 8 مارس) در 8 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-children-age.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.