از هر 10 زن در انگلیس، 9 نفر با حداقل یک شاخص که سلامت نوزاد را به خطر می اندازد، وارد بارداری می شوند


از هر 10 زن، 9 زن با حداقل یک شاخص که سلامت کودک را به خطر می اندازد، وارد بارداری می شوند

از هر 10 زن 9 نفر با حداقل یک شاخص که سلامت کودک را به خطر می اندازد وارد بارداری می شوند. اعتبار: دانشگاه ساوتهمپتون

بر اساس تحقیقات جدید، از هر ده زن در انگلیس 9 نفر با حداقل یک شاخص وارد بارداری می شوند که ممکن است خطرات سلامتی آنها و نوزادشان را افزایش دهد.

شاخص های رایج ترک نکردن سیگار، عدم مصرف اسید فولیک قبل از بارداری و سقط جنین قبلی توسط زنان بود.

محققان مرکز تحقیقات بیومدیکال NIHR Southampton به میزبانی بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون و دانشگاه ساوتهمپتون، داده های بیش از 650000 مادر را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها اولین تصویر ملی از سلامت زنان قبل از بارداری ایجاد کردند. این تیم می‌گوید این یافته‌ها نیاز فوری به سیاست‌های سراسری برای کمک به زنان در بهبود سلامت قبل از بارداری را نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ

زنانی که در دوران بارداری سالم و سرحال هستند کمتر دچار عوارض می شوند. فرزندان آنها نیز تمایل به نتایج بلندمدت رشد و سلامتی بهتری دارند.

این مطالعه از داده‌های 652880 زن باردار در انگلستان استفاده کرد. بین آوریل 2018 و مارس 2019 به طور معمول توسط ماماها در قرار ملاقات جمع آوری می شد. اطلاعات از وضعیت شغلی زنان و حمایت اجتماعی تا تاریخچه عوارض بارداری، رفتارهای بهداشتی و شرایط پزشکی متغیر بود.

محققان طیف وسیعی از رفتارها و شرایطی را در نظر گرفتند که مادر و نوزاد را در معرض خطر قرار می دهد. این موارد شامل سیگار کشیدن، عدم مصرف مکمل های اسید فولیک توصیه شده، چاقی و از دست دادن بارداری قبلی بود.

نتایج، منتشر شده در BJOG: مجله بین المللی مامایی و زنان، برخی رفتارها و شرایط مشترک را پیدا کرد.

از میان 23 درصد زنانی که سیگار می کشیدند، 85 درصد قبل از بارداری سیگار را ترک نکردند. تقریباً سه چهارم مکمل اسید فولیک توصیه شده را مصرف نکردند.

دکتر دانیل شوناکر، نویسنده اصلی و پژوهشگر دانشگاه ساوتهمپتون، گفت: «تحلیل ما نشان می‌دهد که نیاز فوری دولت، NHS و آژانس‌های بهداشت عمومی برای توسعه و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی در سطح جمعیت وجود دارد که از آن حمایت می‌کنند. همه زنان قبل و بین بارداری تا حد امکان سالم باشند.

“چنین سیاست‌هایی ممکن است از آموزش به کودکان در مورد اهمیت سلامتی قبل از تشکیل خانواده، تا بهبود محیط غذا و قیمت مناسب و اجرای موثر غنی‌سازی اجباری آرد با اسید فولیک شروع شود. گفتگوهای معمول و حمایت از آمادگی بارداری نیز می‌تواند توسط خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه ارائه شود. ”

نابرابری های بهداشتی

اینکه شاخص‌های رایج بر اساس سن، قومیت و سطح محرومیت در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کردند، بسیار متفاوت بود.

به عنوان مثال، زنان جوان‌تر در مقایسه با زنان مسن‌تر احتمال کمتری داشتند که از وضعیت سلامت جسمانی در هنگام ورود به بارداری برخوردار باشند، اما بیشتر احتمال دارد که وضعیت سلامت روانی داشته باشند.

زنان با پیشینه قومی سیاه‌پوست بیشتر با چاقی زندگی می‌کنند، اما در مقایسه با زنان سفیدپوست کمتر در زمان بارداری سیگار می‌کشند. به طور کلی، شاخص های خطر سلامت بیشتری در زنان ساکن در مناطق محروم مشاهده شد.

پروفسور نسرین الوان، پروفسور بهداشت عمومی در دانشگاه ساوتهمپتون، گفت: “نابرابری های بهداشتی قبل از بارداری باید با سیاست های سطح جمعیت در بخش های مختلف کاهش یابد تا به عوامل تعیین کننده بیشتر سلامت توجه شود. این به نفع همه والدین آینده است. جامعه و به آنها اجازه می دهد تا سلامت و رفاه خود را در اولویت قرار دهند، به ویژه کسانی که تحت تأثیر مشکلات اجتماعی و اقتصادی قرار دارند.

تصویر ملی سلامت زنان

محققان ساوتهمپتون به کار خود با OHID برای انتشار تصویر سالانه سلامت زنان قبل از بارداری ادامه خواهند داد. این به ارزیابی موثر بودن سیاست‌های فعلی کمک می‌کند و از سیاست‌های جدید برای بهینه‌سازی سلامت قبل از بارداری و کاهش نابرابری‌ها حمایت می‌کند.

ماریا کالفیلد وزیر بهداشت زنان گفت: “همه نوزادان سزاوار بهترین شروع زندگی هستند، به همین دلیل است که ما در حال تلاش برای بهبود مراقبت های قبل از بارداری و اطلاعات برای زنان هستیم. وب سایت NHS مکانی عالی برای دسترسی به کمک های رایگان به روز است. و مشاوره، از جمله حمایت برای ترک سیگار.

“ما در حال مشورت در مورد مقدار اسید فولیک اضافه شده به آرد سفید هستیم – گامی که می تواند به زنان در حمل جنین های سالم و جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک کند. و همچنین در ماه آوریل مجدداً کارگروه نابرابری های مادری را تشکیل خواهیم داد تا به پیشرفت در این زمینه ادامه دهیم. بهبود دسترسی به مراقبت های قبل از بارداری و زایمان برای همه مادران و نوزادان.”

اطلاعات بیشتر:
Danielle AJM Schoenaker و همکاران، سلامت زنان قبل از بارداری در انگلستان: یک کارت گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل مقطعی داده های ملی خدمات زایمان 2018/19، BJOG: مجله بین المللی مامایی و زنان (2023). DOI: 10.1111/1471-0528.17436

ارائه شده توسط دانشگاه ساوتهمپتون

نقل قول: از هر 10 زن در انگلستان، 9 نفر با حداقل یک شاخص که سلامت کودک را به خطر می اندازد، وارد بارداری شده اند (22 مارس 2023) در 22 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-women-england-pregnancy بازیابی شده است. -indicator-baby.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.