از هر 3 والدین، 2 نفر مطمئن نیستند که می توانند تشخیص دهند که آیا وسایل استفاده شده کودکان ایمن هستند یا خیر


نظرسنجی ملی: از هر 3 والدین 2 نفر مطمئن نیستند که می‌توانند تشخیص دهند که آیا تجهیزات استفاده شده کودکان بی‌خطر است یا خیر

والدینی که در نظرسنجی شرکت کردند کاملاً مطمئن نبودند که می توانند نگرانی های ایمنی مانند فرسودگی ناایمن، یادآوری یا مسائل بهداشتی را شناسایی کنند. اعتبار: نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott Health دانشگاه میشیگان در مورد سلامت کودکان

گهواره، کالسکه و سایر تجهیزات نوزاد و کودک می تواند گران باشد و اکثر خانواده ها در یک نظرسنجی جدید ملی موافقند که خرید این اقلام جدید در زمانی که برای مدت کوتاهی به آنها نیاز است بیهوده است.

اما در حالی که نیمی از والدین می گویند که از تجهیزات از قبل برای نوزادان و کودکان خردسال استفاده کرده اند، بر اساس نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott دانشگاه میشیگان در مورد بی خطر بودن آن، دو نفر از سه نفر اذعان دارند که دشوار است همیشه بدانند که آیا این وسیله برای فرزندشان بی خطر است یا خیر. سلامت کودکان.

سارا کلارک، یکی از مدیران نظرسنجی Mott Poll، گفت: «اقلام ضروری کودک اغلب مقرون به صرفه‌تر، سازگار با محیط زیست و راحت‌تر هستند. با این حال، بسیاری از والدین در نظرسنجی ما کاملاً مطمئن نبودند که می توانند نگرانی های ایمنی را شناسایی کنند، مانند سایش و پارگی ناایمن، یادآوری یا مسائل بهداشتی.

نیمی از والدینی که در نظرسنجی شرکت کردند می گویند که آنها فقط از وسایل استفاده شده برای نوزادان و کودکان خانواده یا دوستان نزدیک خود راحت هستند، در حالی که کمی کمتر از نیمی از آنها با اقلامی که در مغازه های فروش مجدد و فروش حیاط خریداری می شوند مشکلی ندارند.

بر اساس این گزارش نظرسنجی که بر اساس پاسخ‌های 932 والدین با حداقل یک کودک 0 تا 7 ساله در ماه فوریه مورد بررسی قرار گرفته است، والدین بیشتر از تخت‌خواب‌ها و صندلی‌های کودک از قبل استفاده می‌کنند و پس از آن سازه‌های بازی در فضای باز، کالسکه‌ها، زمین‌بازی و صندلی‌های حمام قرار دارند. 2023. والدین کمترین احتمال را دارند که از صندلی ماشین نوزاد یا صندلی کمکی دست دوم استفاده کنند.

کلارک گفت: “صرف نظر از اینکه آنها کالا را از شخصی که به خوبی می شناسند یا از فروش گاراژ دریافت می کنند، والدین باید اقدامات جدی را انجام دهند تا مطمئن شوند که تجهیزات استانداردهای ایمنی فعلی را رعایت کرده و برای فرزندشان ایمن است.”

او افزود: “والدین باید به خاطر داشته باشند که قوانین ایمنی به طور مداوم در حال تغییر هستند، زیرا تحقیقات ویژگی هایی را شناسایی می کند که خطر آسیب را ایجاد می کنند.” این امر به ویژه در مورد گهواره ها، یکی از رایج ترین انواع تجهیزات از قبل، مهم است. این احتمال وجود دارد که برخی از والدین که از تخت های پیش ساخته استفاده می کنند، از چگونگی تغییر استانداردهای ایمنی آگاه نباشند.

اکثر والدین می گویند که هنگام دریافت یا خرید تجهیزات از قبل، به احتمال زیاد آنها را برای علائم آسیب بررسی کرده و ضدعفونی می کنند. اما فقط نیمی از والدین به احتمال زیاد به جستجوی اینترنتی برای دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه راه‌اندازی و استفاده از تجهیزات یا اطلاعات مربوط به فراخوان محصول می‌پردازند.

کلارک گفت: «اگر والدین دستورالعمل‌های مونتاژ را به درستی رعایت نکنند، گهواره‌ها، کالسکه‌ها و ست‌های بازی ممکن است فرو بریزند یا خراب شوند و به طور بالقوه باعث آسیب‌های جدی به کودک شوند.

قبل از اجازه دادن به کودک برای استفاده از کالای متعلق به قبل، بررسی فراخوانی محصول نیز ضروری است، به این معنی که یک تولیدکننده از مشتریان خواسته است که به دلیل خطرات ایمنی کشف شده، آن را برگردانند یا استفاده از آن را متوقف کنند.

چهار درصد از والدینی که در این نظرسنجی شرکت کردند از استفاده از تجهیزات از پیش ساخته شده راحت نیستند و سه چهارم می گویند که ترجیح می دهند تجهیزات جدید بخرند تا مطمئن شوند که برای فرزندشان ایمن است.

اما نگرانی‌های مربوط به بودجه می‌تواند مانعی برای خانواده‌ها باشد، به‌ویژه از آنجایی که خانواده‌ها معمولاً برای حمایت از خواب، حمل‌ونقل و سایر فعالیت‌های روزانه فرزندشان در خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا پرستار بچه‌ها نیاز به تجهیزات تکراری دارند.

والدینی که درآمد خانوارشان کمتر از 100000 دلار است، احتمالاً در مقایسه با والدینی که بیش از 100،000 دلار دارند (58٪ در مقابل 48٪) می گویند که از تجهیزات قبلی استفاده کرده اند.

اکثر والدین همچنین می گویند که خودشان تجهیزات ایمنی و بهداشت کودک را اهدا کرده یا فروخته اند، اغلب به یکی از اعضای خانواده یا دوستان (74٪) یا یک سازمان خیریه (52٪)، و همچنین در فروش گاراژ (35٪) یا به یک مغازه فروش مجدد کودکان (33٪). 19 درصد دیگر می گویند که هرگز تجهیزات قبلی را به اشتراک نگذاشته اند یا فروخته اند.

کلارک گفت: “قبل از اینکه یک کالا را به خانواده دیگری تحویل دهید، والدین باید مطمئن شوند که آن را سالم و سالم است.” در غیر این صورت، والدین باید تجهیزات را دور بریزند تا از آسیب به کودک دیگر جلوگیری کنند.»

ارائه شده توسط دانشگاه میشیگان

نقل قول: نظرسنجی ملی: از هر 3 والدین 2 نفر مطمئن نیستند که می‌توانند تشخیص دهند که آیا تجهیزات استفاده شده کودکان ایمن است (2023، 15 مه) در 15 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-national-poll-parents- بازیابی شده است. confident-children.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.