امتیاز خطر پروتئین جدید، کاربرد بالینی قوی برای پیش‌بینی مرگ ناشی از نارسایی قلبی را نشان می‌دهد


نارسایی قلبی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک امتیاز خطر پروتئین جدید که برای پیش بینی خطر مرگ در افراد مبتلا به نارسایی قلبی (HF) ایجاد شده است، کالیبراسیون خوبی را نشان داده است و ممکن است به پزشکان در طبقه بندی بهتر خطر مرگ و میر در این بیماران کمک کند. امتیاز در منتشر شده است سالنامه طب داخلی.

نارسایی قلبی یک سندرم بالینی پیچیده با میزان مرگ و میر بالا است. رویکردهای طبقه بندی خطر فعلی که پیچیدگی بیولوژیکی سندرم HF را در بر می گیرد و کاربرد بالینی را نشان می دهد محدود است. پروتئومیکس با کارایی بالا می تواند پیش بینی خطر را بهبود بخشد، اما استفاده از آن در عمل بالینی برای هدایت مدیریت بیماران مبتلا به HF به اعتبار و شواهد سود بالینی بستگی دارد.

محققان مؤسسه ملی سلامت با استفاده از یک گروه مبتنی بر جامعه از 7289 پروتئین پلاسما در 1351 بیمار مبتلا به HF، امتیاز خطر پروتئین را برای طبقه بندی خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد و تأیید کردند.

در گروه توسعه، 38 پروتئین منحصر به فرد برای امتیاز خطر پروتئین انتخاب شدند. امتیاز خطر پروتئین کالیبراسیون خوبی را نشان داد، خطر مرگ و میر را مجدداً طبقه‌بندی کرد، به ویژه در انتهای توزیع خطر، و کاربرد بالینی بیشتری را در مقایسه با مدل بالینی نشان داد.

به گفته محققان، این یافته ها سودمندی بالینی سنجش های پروتئومی در مقیاس بزرگ برای پیش بینی دقیق خطر در HF را نشان می دهد. این ابزار ممکن است به پزشکان کمک کند کاندیدهایی را برای تیتراسیون سریع دارو یا بیماران مبتلا به HF پیشرفته، در معرض خطر بالا برای پیامدهای نامطلوب، که باید برای حمایت مکانیکی گردش خون یا پیوند در نظر گرفته شوند، انتخاب کنند.

اطلاعات بیشتر:
سالنامه طب داخلی (2023). https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M23-2328

ارائه شده توسط کالج پزشکان آمریکا

نقل قول: امتیاز خطر پروتئین جدید سودمندی بالینی قوی برای پیش‌بینی مرگ ناشی از نارسایی قلبی را نشان می‌دهد (2024، 1 ژانویه) در 1 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-protein-score-strong-clinical-death بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.