تحقیقات نشان می‌دهد که محیط ساخته شده قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده چاقی نوجوانان، رفتارهای بهداشتی مرتبط است


نوجوان

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

بر اساس یک مطالعه جدید، تحقیقات جدید نشان می دهد که محیط ساخته شده، نه محیط های اجتماعی و اقتصادی، پیش بینی کننده قوی شاخص توده بدنی (BMI)، وضعیت اضافه وزن و چاقی و رفتارهای غذایی در نوجوانان است. چاقی. این مطالعه اولین شواهد تجربی شبه تجربی از این محیط ها را بر روی BMI، اضافه وزن، چاقی و رفتارهای مرتبط با نوجوانان ارائه می دهد.

ماریا جی پرادوس، دکترای مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی کالج هنر، دورنسایف، گفت: «تحقیق ما نشان می‌دهد که استراتژی‌های مقابله با چاقی کودکان و نوجوانان باید بر بهبود محیط‌های ساخته‌شده به‌طور جامع‌تر تمرکز کنند». and Sciences، لس آنجلس، کالیفرنیا پرادوس نویسنده مسئول این مطالعه است.

چاقی دوران کودکی و نوجوانی به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات سلامت قرن بیست و یکم شناخته شده است. پرادوس توضیح داد: «نوجوانان هدف مهمی برای مداخلات بالقوه سیاست سلامت هستند، زیرا آنها در سنی هستند که رفتارهای بهداشتی، ترجیحات و تعاملات آنها با محیط در حال تغییر است.

بررسی‌های ادبیاتی که تأثیر محیط‌ها را بر چاقی دوران کودکی ارزیابی می‌کند، نشان می‌دهد که اکثر شواهد موجود از مطالعات مشاهده‌ای به دست آمده‌اند. این مطالعات اغلب نتایج تا حدودی متفاوتی را در رابطه با اینکه آیا محیط ها و برای چه کسانی اهمیت دارند، یافته اند.

مطالعاتی که برای پرداختن به علیت مناسب هستند، مانند آزمایش مسکن به سوی فرصت و سایر مطالعات تجربی شبه و طبیعی، به طور مستقیم یا همزمان نقش مستقل محیط های ساخته شده، اجتماعی و اقتصادی را بر چاقی ارزیابی نکرده اند. در عوض، آنها یا فقط بر مجموعه محدودی از ویژگی های محیطی مانند سوپرمارکت ها، رستوران ها و همتایان تمرکز کرده اند یا تأثیرات مکان را به عنوان یک کل بررسی کرده اند. علاوه بر این، این مطالعات به خوبی طراحی شده در درجه اول در میان بزرگسالان بوده است.

پرادوس گفت، این یافته های جدید “بعد جدیدی به شواهد رو به رشدی که موضوعات را با به کارگیری یک رویکرد جامع تر برای توصیف محیط ها نشان می دهد، اضافه می کند.”

تحقیقات قبلی توسط نویسندگان این مطالعه از یک آزمایش طبیعی استفاده می‌کرد، یعنی تخصیص برون‌زای قابل قبولی از اعضای خدمت سربازی و نوجوانان در خانواده‌هایشان به مکان‌های مختلف برای ارزیابی تأثیرات مکان بر چاقی و رفتارهای مرتبط با چاقی. این کار نقش مجموعه محدودی از عوامل محیطی مانند فرصت‌های فعالیت بدنی محله یا محیط غذا را ارزیابی کرد یا تأثیر ترکیبی محیط را به‌طور کلی ارزیابی کرد که نشان می‌دهد نوجوانانی که والدین نظامی آنها در شهرستان‌هایی با نرخ چاقی بالاتر گماشته شده‌اند، احتمال بیشتری دارد که همراه با اضافه وزن یا چاقی

مطالعه حاضر بر اساس کار قبلی با استفاده از همان آزمایش طبیعی برای ارزیابی همزمان نقش محیط‌های ساخته شده، اجتماعی و اقتصادی در چاقی نوجوانان و رفتارهای مرتبط است. این آزمایش بر اساس انتساب معمول پرسنل نظامی (و خانواده های آنها) به تأسیسات مختلف بر اساس نیازهای ارتش است.

محققان داده‌های حاصل از مطالعه محیط‌های نوجوانان نظامی، ورزش و تغذیه، یک مطالعه کوهورت روی نوجوانان خانواده‌های نظامی را تجزیه و تحلیل کردند. داده ها در مورد BMI، اضافه وزن، چاقی و رژیم غذایی و ورزش خود گزارش شده نوجوانان جمع آوری شد. چهل و هشت درصد از نمونه تجزیه و تحلیل (1111 نوجوان) زن بودند، با محدوده سنی 12 تا 14 سال و 41 درصد از شرکت کنندگان سفیدپوست غیر اسپانیایی، 22 درصد غیراسپانیایی سیاه پوست، 23 درصد اسپانیایی تبار و 14 درصد دیگر بودند. .

سه شاخص برای محیط های ساخته شده، اجتماعی و اقتصادی 35 محیط در سطح شهرستان را بر اساس 19 شاخص مشخص کردند. ناهمگونی قابل توجهی در دو معیار قرار گرفتن در معرض محیط غیرنظامی وجود داشت: 61 درصد از خانواده ها بیش از 2 سال در تأسیسات نظامی منصوب شده بودند و 54 درصد در پایگاه های نظامی زندگی نمی کردند، بلکه در جامعه اطراف زندگی می کردند.

نتایج نشان داد که قرار گرفتن در معرض نمرات شاخص محیط ساختمانی بالاتر (یعنی سالم تر) برای بیش از 2 سال با احتمال کمتر چاقی و اضافه وزن یا وضعیت چاقی کمتر همراه بود، اما با نمرات z BMI ارتباط نداشت. به طور مشابه، پس از بیش از 2 سال قرار گرفتن در معرض، احتمال چاقی نوجوانان در شهرستانی با شاخص محیط ساخته شده در صدک 25 نسبت به شهرستانی در صدک 75 توزیع محیط ساخته شده 3.6 واحد درصد بیشتر برآورد می شود. .

نتایج برای نوجوانانی که در پایگاه های نظامی زندگی نمی کردند مشابه بود. محیط‌های ساخته‌شده سودمندتر نیز با مصرف کمتر غذاهای ناسالم همراه بود، اما با فعالیت بدنی همراه نبود. محیط های اجتماعی و اقتصادی با هیچ پیامدی مرتبط نبودند.

“یک یافته جالب این است که به طور خاص محیط ساخته شده بود که اهمیت داشت – ویژگی هایی مانند نزدیکی زندگی نوجوانان به رستوران های فست فود در مقابل پارک ها و امکانات تفریحی. عوامل محیطی اجتماعی و اقتصادی مانند جرم و جنایت، حمایت اجتماعی، درآمد خانوار کمتر مهم بودند. ، آموزش خانواده – و اگرچه برای سلامت نوجوانان بسیار مهم است، اما این عوامل در این مطالعه مستقیماً با خطر چاقی یا رفتارهای غذایی مرتبط نبودند و اصلاح این عوامل نیز دشوارتر است. از طرف دیگر، محیط ساخته شده را می توان بهبود بخشید. با تغییر سیاست و سرمایه گذاری اقتصادی مانند تشویق فروشگاه های مواد غذایی برای ورود به صحراهای غذا، محدود کردن فروشگاه های فست فود در نزدیکی مناطق مدرسه، اعمال سیاست های کامل خیابانی برای اطمینان از ایمن بودن عابران پیاده و دوچرخه سواران در جاده ها، حمایت از شهرداری ها برای ساخت زمین های بازی و پارک های امن تر، و تصویب قراردادهای استفاده مشترک به طوری که خانواده ها بتوانند در تعطیلات آخر هفته به امکانات عمومی مانند زمین های مدرسه و دادگاه ها دسترسی داشته باشند.” به آماندا استایانو، دکترا، دانشیار مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون دانشگاه ایالتی لوئیزیانا کمک کنید. استیانو با این تحقیق مرتبط نبود.

استیانو افزود: «در حالی که انتشار اخیر دستورالعمل‌های عمل بالینی آکادمی اطفال آمریکا به ما یادآوری می‌کند که درمان مبتنی بر شواهد ابزاری حیاتی در مبارزه با چاقی کودکان است، تلاش هماهنگ برای بهبود محیط ساخته‌شده نیز برای پیشگیری از چاقی ضروری است. و برای کمک به خانواده‌هایی که چاقی دارند و سعی در ایجاد عادات سالم‌تری دارند. بهبود محیط ساخته‌شده مستلزم مشارکت و اقدام بسیاری از ذینفعان – برنامه‌ریزان شهری، مقامات منتخب، دانشمندان پژوهشی، اعضای مرتبط جامعه – برای ایجاد فضاهای سالم‌تر برای فرزندانمان است. بازی کن، یاد بگیر و زندگی کن.”

نویسندگان این مطالعه اضافه می‌کنند که برای درک اینکه آیا محیط‌های اجتماعی و اقتصادی ممکن است در میان نوجوانان و بزرگسالان در جمعیت غیرنظامی تأثیر بیشتری داشته باشد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

سایر نویسندگان این مطالعه عبارتند از Ashlesha Datar، مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی Dornsife کالج ادبیات، هنر و علوم، لس آنجلس، کالیفرنیا، و نانسی نیکوزیا، Rand Corp.، بوستون، ماساچوست.

اطلاعات بیشتر:
تأثیر محیط های ساخته شده، اجتماعی و اقتصادی بر چاقی نوجوانان و رفتارهای بهداشتی مرتبط، چاقی (2023). DOI: 10.1002/ob.23682. onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/oby.23682

ارائه شده توسط The Obesity Society

نقل قول: تحقیقات نشان می دهد که محیط ساخته شده قوی ترین پیش بینی کننده چاقی نوجوانان است، رفتارهای بهداشتی مرتبط (2023، 21 مارس) در 21 مارس 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-03-built-environment-strongest-predictor- بازیابی شده است. نوجوان.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.