درمان خانگی بوی بد پا پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن


درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن

بوی پا شایع است زیرا حدود ۱۶٪ از بزرگسالان این موضوع را در ارزیابی سلامت پا گزارش کرده اند. برای اینکه بدانید نه تنها چگونه از شر بوی بد پا خلاص شوید، بلکه با روش های پیشگیری از بوی بد پا و اینکه چگونه از این وضعیت جلوگیری کنید، در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن همراه ما باشید.

بوی بد پا یا برومودوز، اگرچه یک بیماری جدی نیست، ممکن است خجالت آور به نظر برسد. تجمع بیش از حد عرق، رطوبت و باکتری ممکن است منجر به بوی معمولی پا شود که ممکن است باعث ناراحتی شما شود، به خصوص در اجتماعات عمومی یا مهمانی های خصوصی. حمام نمک اپسوم، چای، سرکه، جوش شیرین، نشاسته ذرت و اسپری دئودورانت همگی می توانند در کاهش بوی پا مفید باشند. انتخاب جوراب‌های پنبه‌ای تنفس‌پذیر و تعویض آن‌ها در هر بار پوشیدن، تمیز کردن و خشک کردن صحیح پاها، برخی از راه‌های ممکن برای کاهش احتمال بدبو شدن پا هستند.

برومدوز یا بدبو شدن پاها با رعایت بهداشت و مراقبت خوب پا قابل پیشگیری است. نکته کلیدی این است که از تجمع رطوبت در کفش و جوراب خود جلوگیری کنید. رطوبت، تاریکی و گرما برای رشد باکتری ها و بو مفید هستند.

می توانید بوی بد پا را با جوش شیرین، سرکه یا چای از بین ببرید. همچنین می توانید با خشک نگه داشتن پاها، جوراب ها و کفش های خود و انتخاب کفش هایی که از مواد مناسب ساخته شده اند، از ایجاد بوی بد جلوگیری کنید.

ژل لاغری هات چیلی با ترکیباتی خاص علاوه بر کاهش وزن فوری، بدن را خوش فرم و جذاب کنید.

خرید بهترین ژل لاغری بدن برای کاهش وزن و تناسب اندام

کرم لاغری شکم و پهلو هات چیلی، با تولید گرما، متابولیسم را فعال کرده و گردش خون را در بدن افزایش می دهد.

این ژل لاغری می تواند به مناطقی از بدن که در آن رسوب بیشتری از چربی و سلولیت وجود دارد کمک کند.

چه چیزی باعث بوی بد پا می شود؟

درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آندرمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن
درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن

برومودوز اصطلاح پزشکی برای بوی بد پا است. اگرچه یک وضعیت پزشکی جدی نیست، اما می تواند شما را با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین بیاورد.

دو عامل اصلی باعث بوی بد پا می شوند: عرق و باکتری. پاهای شما غدد عرق زیادی دارند که برای تنظیم دمای بدن، عرق تولید می کنند. پاهای شما همچنین حاوی باکتری هایی هستند که به تجزیه عرق کمک می کنند. بوی بد زمانی ایجاد می شود که عرق و باکتری همراه با مواد زائدی که آزاد می کنند جمع شوند. Brevibacterium ، Propionibacteria ، و Staphylococcus epidermidis سه باکتری معمولی هستند که مسئول بدبو کردن پا هستند

. در صورتی که:

  • یک نوجوان باشید
  • حامله باشید
  • در طول روز روی پاهای خود باشید
  • استرس داشته باشید
  • مقابله با هر بیماری پزشکی که باعث می شود بیشتر عرق کنید
  • ناتوانی در رعایت بهداشت پا داشته باشید

پاها عرق می کنند و باکتری ها از قبل روی (و زیر) پای شما زندگی می کنند. از این رو، برای از بین بردن بوی پا باید با رطوبت اضافی و رشد بیش از حد باکتری ها مبارزه کنید.

 برای توضیح بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

۸ درمان خانگی برای بوی بد پا

درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آندرمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن
درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن

۱٫ خیساندن نمک اپسوم

نمک اپسوم یا سولفات منیزیم به دلیل خاصیت خشک کنندگی معروف است. می توانید از آن برای از بین بردن رطوبت اضافی از پای خود استفاده کنید. از آنجایی که باکتری ها در مکان های مرطوب و گرم رشد می کنند، کاهش رطوبت اضافی راه خوبی برای از بین بردن آنها است.

یک فنجان نمک اپسوم را به یک کاسه بزرگ آب گرم اضافه کنید. هم بزنید تا نمک حل شود و پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در مخلوط خیس کنید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. از مصرف بیش از حد نمک اپسوم یا اگر ترک‌ها یا زخم‌های باز دارید، خودداری کنید.

۲٫ خیس کردن سرکه

اسید استیک موجود در سرکه سفید یا سرکه سیب می تواند به کاهش بوی بد پا کمک کند. خواص ضد میکروبی این اسید می تواند از پوست شما در برابر باکتری ها محافظت کند.

سرکه و آب را به نسبت ۱:۲ مخلوط کنید و آن را به یک وان/کاسه آب گرم اضافه کنید. پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید. می توانید این کار را یک بار در هفته انجام دهید. اگر بریدگی، زخم باز یا ترک در پاهای خود دارید از این درمان خودداری کنید.

درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن

۳٫ خیساندن چای

اسید تانیک موجود در چای یک قابض است که می تواند باکتری ها را بکشد، منافذ پوست را سفت کند و تعریق را کاهش دهد.

۳ تا ۴ کیسه چای را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید. کیسه ها را بردارید و چای دم کرده را به ۲ فنجان آب خنک اضافه کنید. به مدت یک هفته هر روز ۳۰ دقیقه پاهای خود را خیس کنید.

۴٫ جوش شیرین و آب

عدم تعادل در سطوح pH پاهای شما می تواند منجر به رشد بیش از حد باکتری ها شود. استفاده از جوش شیرین و خیساندن آب ممکن است این تعادل را بازگرداند.

برای تهیه این حمام پا، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به دو پیمانه آب اضافه کنید. پاهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه، ۲ تا ۳ بار در هفته خیس کنید.

۵٫ از یک ضد عفونی کننده روی کفش های خود استفاده کنید

حتی اگر پاهای شما تمیز باشد، اگر کفش شما کثیف باشد، ممکن است باز هم بو بدهد. از اسپری ضد عفونی کننده برای از بین بردن باکتری های زیر کف کفش خود استفاده کنید. همچنین می توانید روی کفی ها اسپری کنید. قبل از استفاده مجدد، بگذارید کفش ها یک شب خشک شوند.

protip_iconprotip_iconکفش های خود را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و یک شب آن ها را فریز کنید تا از شر باکتری های ایجاد کننده بو خلاص شوید.

۶٫ از نشاسته ذرت یا پودر ضد تعریق استفاده کنید

می توانید از یک پودر ضد تعریق معمولی یا حتی نشاسته ذرت برای درمان کفش خود استفاده کنید. این روش رطوبت انباشته شده در داخل کفش شما را خشک می کند. همچنین می توانید به دنبال ضد تعریق های بدون نسخه مخصوص پا باشید.

۷٫ از اسپری دئودورانت استفاده کنید

یکی از سریع‌ترین درمان‌ها برای رفع بوی بد پا، دئودورانت معمولی بدن شما است. زمانی که تحت فشار هستید می توانید از اسپری دئودورانت استفاده کنید. با این حال، این یک راه حل بلند مدت نیست. همچنین اگر بریدگی یا زخم روی پاهای خود دارید از این روش خودداری کنید.

۸٫ پاهای خود را خشک کنید و جوراب خود را عوض کنید

اگر مستعد بوی بد پا هستید، یک جفت جوراب اضافی همراه خود داشته باشید. به این ترتیب، به محض اینکه احساس کردید جوراب‌هایتان شروع به پر شدن از رطوبت می‌کند، می‌توانید جفت تازه را بپوشید. قبل از پوشیدن یک جفت جوراب تمیز، اجازه دهید پاهایتان به درستی خشک شوند. این ترفند مخصوصاً می تواند مفید باشد اگر کار شما مستلزم این باشد که دائما در حال حرکت باشید.

با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، می توانید در کمتر از یک هفته سینه هایی خوش فرم و لیفت شده داشته باشید.

خرید بهترین حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن و لیفت بافت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلینکرم حجم دهنده سینه میبلین

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، راهکاری ایمن، مؤثر و بدون عوارض برای بزرگ کردن سینه میباشد.

کرم‌ بزرگ کننده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

هنگامی که توانستید بوی پا را از بین ببرید، می توانید اقدامات ساده و موثری را برای جلوگیری از آن انجام دهید. 

چگونه پاهای خود را از بوییدن در امان نگه دارید؟ ۷ نکته پیشگیری

درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آندرمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن
درمان خانگی بوی بد پا یا برومودوز، علل بوی بد پا و روش های پیشگیری از آن

۱٫ جوراب های تهیه شده از پارچه های طبیعی بپوشید

پوشیدن جوراب می تواند به جلوگیری از بوی بد پا کمک کند، زیرا رطوبت را جذب کرده و از تجمع آن در داخل کفش جلوگیری می کند. با این حال، انتخاب جوراب های نخی یا جوراب هایی با خاصیت عرق گیری (ساخته شده از پارچه های طبیعی) مهم است. پارچه های مصنوعی مانند نایلون رطوبت را به دام می اندازند و ضرر بیشتری نسبت به فایده دارند.

protip_iconprotip_iconهمچنین می‌توانید جوراب‌های ضد رطوبت را انتخاب کنید که با پشم مرینوس ساخته شده‌اند که به‌خاطر خواص رطوبت‌گیر طبیعی‌اش معروف است.

۲٫ کفش های مناسب را انتخاب کنید و آنها را به صورت چرخشی بپوشید

تا جایی که ممکن است کفش های رو باز را انتخاب کنید، به خصوص در تابستان. اگر کفش های بسته می پوشید، حداقل دو جفت آن را در دسترس داشته باشید و به طور متناوب بین آنها تغییر دهید. همچنین مهم است که مواد مناسب را انتخاب کنید. کفش های مصنوعی رطوبت بیشتری را به دام می اندازند، در حالی که پارچه های پنبه ای یا چرمی امکان تنفس بیشتر را فراهم می کنند.

۳٫ با کفش های خود درست رفتار کنید

در حالی که شستن کفش‌هایتان همیشه امکان‌پذیر نیست، اما مهم است که از آن‌ها با اسپری کردن با مواد ضدعفونی‌کننده یا اجازه دادن به آن‌ها در زیر نور خورشید مراقبت کنید.

۴٫ پاهای خود را به درستی تمیز و خشک کنید

هر روز پاهای خود را با دستمال شستشو به خوبی تمیز کنید. مراقب باشید که فضاهای بین انگشتان پا را تمیز کنید. ناخن های پای خود را کوتاه و تمیز نگه دارید تا آلودگی و باکتری ها تجمع نکنند. قبل از پوشیدن کفش، پاهای خود را به آرامی خشک کنید.

۵٫ کفش های تنگ نپوشید

کفش های تنگ نه تنها احساس ناراحتی ایجاد می کنند، بلکه مستعد به دام انداختن رطوبت و جذب باکتری هستند. کفشی بپوشید که مناسب شما باشد و به پاهایتان فضا بدهد.

مقاله درمان بوی عرق بدن را اینجا بخوانید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا لیسترین بوی بد پا را از بین می برد؟

بله. لیسترین نه تنها باکتری های روی پا را از بین می برد، بلکه می تواند برای درمان بیماری پای ورزشکاران و سایر عفونت های قارچی نیز استفاده شود. این دهانشویه با ویژگی های ضد باکتریایی خود به رفع بو و کاهش میزان عرق تولید شده توسط پاهای شما کمک می کند.

آیا پراکسید هیدروژن بوی بد پا را از بین می برد؟

بله. اگر پای ورزشکار یا پاهای بدبو دارید، خیساندن آنها در پراکسید هیدروژن ۳ درصد برای چند دقیقه یک یا دو بار در روز می تواند به خلاص شدن از شر بوی آنها کمک کند.

آیا لیمو بوی بد پا را از بین می برد؟

بله. آب لیمو دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که به کشتن باکتری ها کمک می کند و به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل می کند. همچنین با بستن منافذ روی پوست باعث کاهش تعریق می شود.

برنزه کردن بدن با بهترین برنزه کننده باعث داشتن برنزه ای خاص و متفاوت خواهد بود.

خرید بهترین کرم برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده فلورسان، محصولی خاص و متفاوت میباشد.

این اسپری برنزه کننده فاقد هر گونه مواد شیمیایی بوده و از ایجاد حساسیت پوستی و خشک شدن پوست پیشگیری می کند.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان برنزه ای یکدست با تناژ شکلاتی طلایی بر روی بدن دارد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

سخن پایانی
  • برومودوز (بوی پا) یک بیماری جدی پزشکی نیست، اما ممکن است اعتماد به نفس شما را کاهش دهد.
  • رطوبت بیش از حد و رشد بیش از حد باکتری ها مسئول بوی بد پا است.
  • نمک اپسوم، سرکه، خیساندن چای، جوش شیرین و استفاده از دئودورانت می تواند به از بین بردن بوی بد پا کمک کند.
  • پوشیدن جوراب های ساخته شده از پارچه های طبیعی و تمیز کردن و خشک کردن صحیح پاها می تواند به جلوگیری از بوی بد پا کمک کند.

منبع



Source link