انتخاب نوشیدنی های شیرین به جای آب میوه برای کودکان نوپا با خطر چاقی بزرگسالان مرتبط است


انتخاب نوشیدنی های شیرین به جای آب میوه برای کودکان نوپا با خطر چاقی بزرگسالان مرتبط است

کودک خردسالی در حال نوشیدن یک نوشیدنی گازدار و شیرین شده با شکر. اعتبار: دانشگاه سوانسی

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشکده روانشناسی در دانشگاه سوانسی انجام شده است، مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند در چند سال اول کودکی می تواند با الگوهای غذایی نامناسب مرتبط باشد که خطر چاقی را در زندگی بعدی افزایش می دهد.

منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینیاین مطالعه تأثیر رژیم غذایی بر روی 14000 کودک بریتانیایی را از بدو تولد تا بزرگسالی ردیابی کرد و گمان می‌رود طولانی‌ترین رژیم غذایی در نوع خود باشد.

تیم تحقیقاتی با استفاده از مطالعه طولی Avon در مورد والدین و کودکان دریافتند:

  • کودکانی که قبل از دو سالگی نوشیدنی های گازدار مانند کولا یا میوه های شیرین شده با شکر مصرف می کردند، در سن 24 سالگی وزن بیشتری پیدا کردند. دخترانی که آب میوه خالص داشتند وزن کمتری داشتند، در حالی که وزن پسرها ثابت بود.
  • در سه سالگی، کودکان نوپایی که کولا می‌نوشیدند کالری، چربی، پروتئین و قند بیشتری اما فیبر کمتری مصرف می‌کردند. در مقابل، کسانی که آب سیب خالص دریافت کردند، چربی و شکر کمتری مصرف کردند اما مقادیر بیشتری فیبر مصرف کردند.

این مطالعه همچنین تفاوت های مربوطه را در انتخاب مواد غذایی برجسته کرد. کودکانی که آب سیب خالص مصرف می‌کردند، اغلب از رژیم غذایی حاوی ماهی، میوه، سبزیجات سبز و سالاد بیشتری پیروی می‌کردند، در حالی که کسانی که کولا می‌نوشیدند، همبرگر، سوسیس، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ کرده، گوشت، شکلات و شیرینی‌ها را بیشتر می‌خوردند.

علاوه بر این، این تیم ارتباطی بین نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر و محرومیت‌های اجتماعی را کشف کردند، به‌طوری‌که کودکانی که از پیش‌زمینه‌های مرفه هستند بیشتر به آب میوه‌های خالص دسترسی دارند.

پروفسور دیوید بنتون، محقق اصلی، گفت: “رژیم غذایی اولیه یک الگوی غذایی ایجاد می کند که در طول زندگی بر افزایش وزن تاثیر می گذارد. چالش مهم این است که اطمینان حاصل شود که کودک یک عادت غذایی خوب ایجاد می کند: عادتی که چربی و قند کمتری را ارائه می دهد، هرچند خالص باشد. آب میوه، یکی از پنج مورد مصرفی شما در روز، ویتامین C، پتاسیم، فولات و پلی فنول های گیاهی را اضافه می کند.

دکتر هیلی یانگ افزود: “چاقی یک نگرانی جدی برای سلامتی است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد. مطالعه ما نشان می‌دهد که علل رژیم غذایی چاقی بزرگسالان از اوایل کودکی شروع می‌شود و اگر بخواهیم آن را کنترل کنیم، توجه بیشتری نیاز است. در سال های اول زندگی به رژیم غذایی ما داده شود.»

اطلاعات بیشتر:
دیوید بنتون و همکاران، قرار گرفتن زودهنگام با نوشیدنی های شیرین شده با شکر یا آب میوه به طور متفاوتی بر چاقی بزرگسالان تأثیر می گذارد. مجله اروپایی تغذیه بالینی (2024). DOI: 10.1038/s41430-024-01430-y

ارائه شده توسط دانشگاه سوانسی

نقل قول: انتخاب نوشیدنی های شیرین به جای آب میوه برای کودکان نوپا با خطر چاقی بزرگسالان مرتبط است (2024، 12 آوریل) در 13 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-sugary-fruit-juice-toddlers-linked بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.