برنامه غذایی هفتگی رژیم کتوژنیک – فیتولند

از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف هفت کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک 1402 کنید. در این روش مصرف پروتئین 35 درصد، چربی60 درصد و کربوهیدرات 5 درصد می باشد. دقیقاً مانند یک رژیم کتوژنیک سنتی (TKD)، رژیم لیزی کتو یک رژیم کم چربی و کم کربوهیدرات است، اما به طور کلی این رژیم سخت گیری کمتری دارد. به طور کلی کلیه خوراک و غذاهایی که کربوهیدرات بالایی داشته باشن، در این روش حذف و در دسته غذاهای غیر مجاز در این روش قرار میگیرن. کربوهیدرات در روزهای کتو یا لو کرب دایت؛ ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. همچنین تحقیقات نشان داده است که این مواد غذایی به تقویت بافت عضلانی در حین رژیم کم کربوهیدرات کمک می کنند. فشار بر روی کلیه ها: مصرف شایع و زیاد تخم مرغ ، گوشت و پنیر و پروتئین و چربی های حیوانی در رژیم کتو به علت نداشتن کربوهیدرات میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه رابه دلیل اسیدی شدن خون و ادرار و افزایش میزان کلسیم دفعی از طریق ادرار افزایش دهد.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک صبحانه: تخم مرغ های مخلوط شده از 2-3 تخم مرغ با برش های بیکن بدون چربی ، در یک ماهیتابه خشک یا کمی روغن زیتون پخته شده است. محصولات کتوژنیک شامل: نان کتویی، آرد بادام، آرد نارگیل، قند بدون کالری، گز رژیمی، آبنبات رژیمی، شیرینی بدون قند و… بهتر است فیبر را به کفیر، ماست، ماست یا سایر محصولات شیر تخمیر شده اضافه کنید. در بدن همه ما انسولین به صورت طبیعی وجود دارد که باعث می شود قندهای موجود در بدن ذخیره شوند و یا از آن ها به عنوان سوخت استفاده شود؛ زیرا انسولین یک هورمون می باشد. زمانی که شما رژیم کتوژنیک را می گیرد به دلیل کاهش مصرف قند، مولکولی به نام کتون در کبد شما و در اثر مصرف چربی تولید می شود و بدن از این مولکول به عنوان منبع سوخت و تامین انرژی به جای سوزاندن گلوکز استفاده می کند. از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست. هر زمان که هوس خوردن شیرینی جات به سرتان زد، بهتر است میوه هایی مثل تمشک را جایگزین کنید که حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین ها می باشد.

خوب مشخص است که دکمه بنزین را میزنید؛ چون میتوانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد. ماشینی که می تواند از دو منبع، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کند. با توجه به این اصل ، با اضافه کردن یک یا دو هفته ، به مرور زمان (در صورت نیاز به کاهش وزن اضافی) ، روش کتوژنیک می تواند به مدت دو ماه دنبال شود (اما نه بیشتر!). رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است و به همین دلیل شما یک یا دو وعده غذا در طول روز خواهید داشت که این تعداد وعده به مقدار فعالیت شما بستگی دارد.

تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. شیرینی ها و غذاهای شیرین: بستنی ها، آبمیوه، نوشابه، عسل، کیک، آب نبات و شکلات، شکر چای های شیرین و نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های الکلی، آبجو و … همچنین می توانید هر نوع چای ، قهوه سیاه ، آب سبزیجات و میوه ، انواع توت های تازه ، دم کرده ها ، جوشانده های گیاهی ، کمپوت های مایعات را بنوشید. به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن و چربیسوزی هستید حتما در مورد آن تحقیق کرده اید و از افرادی که به دنبال لاغری هستند بارها در مورد این رژیم غذایی خاص شنیده اید.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

اگر شما هم جز آندسته از افراد هستید که رژیم های مختلف را امتحان کرده اید و نتیجه ای را که می خواستید بدست نیاورده اید و از گرفتن رژیم های متعدد خسته شده اید حتما مطلب زیر را در مورد رژیم چربی سوزی کتوژنیک مطالعه کنید. با تشکر از مقدار قابل توجهی از پروتئین غذایی موجود در فهرست ، شما همیشه احساس سیری خواهید کرد. رژیم کتوژنیک باعث میشود چربیها در کبد به «کِتون» تبدیل شوند. اگر نفخ شکم وجود داشته باشد ، یبوست به یک “مهمان” مکرر تبدیل شده است ، هنوز هم بهتر است که در رژیم غذایی هدایای بیشتری از طبیعت (به عنوان مثال کلم و انگور سبز) بگنجانید. برای مثال گل کلم را رنده کنید. میان وعده عصرانه: گلوله های پنیری که از پنیر رنده شده ریز ، ماست طبیعی و پسته خرد شده تهیه می شوند. ماست یونانی و یا پنیر کوتاژ را میتوانید با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویهجات ترکیب کنید تا یک وعده غذایی کتوژنیک داشته باشید. ½ پیمانه توت فرنگی خرد شده، حاوی 4.7 گرم کربوهیدرات خالص و 4.1 گرم قند طبیعی می باشد. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص فاقد کربوهیدرات است. یک تکه نان یا یک وعده کوچک از دانه ها می تواند ۱۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص داشته باشد!

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت

هدف از این رژیم مصرف حدود 20 گرم یا کمتر کربوهیدرات خالص در روز است؛ اما بر خوردن یک مقدار معین پروتئین یا چربی در روز، در مقایسه با TKD، تأکید زیادی ندارد. در یک مطالعه بلند مدتی روی 130 هزار نفر از افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب که بر پایه غذاهای حیوانی می باشد، مشاهده شده که میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری های مزمن در مقایسه با افرادی با رزیم های غذای متعادل بیشتر است . هایپوگلایسمی: رژیم کتو موجب کنترل قند خون در افراد دیابتی می شود و سطح هموگلوبین a1c را کاهش میدهد اما با این حال افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند ممکن است در معرض خطر هایپوگلایسمی که با علایمی همچون لرزش، تعریق و خستگی مشخص میشود روبرو شوند که در صورت عدم درمان منجر به کما رفتن شخص و نهایتا مرگ می شود. اما ازآنجایی که ممکن است مابین وعده ها گرسنه شوید بهتر است یکسری میان وعده سالم در طول روز میل کنید تا گرسنگی شما را کمتر کرده و به رژیمتان پایبند تر باشید. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند.

معرفی رژیم کتوژنیک

غذای کتوژنیک چیست علائم همراه با آن میتواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورهراسی (فوتوفوبیا به معنای افزایش حساسیت به نور) و پرشنوایی (هایپر اکوزیس به معنای افزایش حساسیت به صدا) باشد. صبحانه: املت تهیه شده از یک زرده و سه پروتئین تخم مرغ به همراه اسفناج ، گیاهان ، قارچ ، که با پنیر پاشیده شده است. صبحانه: تخم مرغ آب پز ؛ نصف آووکادو ؛ یک تکه ماهی قزل آلا پخته شده ؛ گوجه فرنگی ، تازه یا پخته شده. شام: سالاد مدیترانه ای متشکل از پنیر فتا ، تخم مرغ آب پز ، چند زیتون ، برگ کاهو (می توانید آن را با چند قطره روغن زیتون پر کنید). شام: استیک ماهی قزل آلا (کبابی یا آب پز) با کلم بروکلی آب پز. رژیم کتوژنیک که خیلی ها آن را با نام رژیم کیتو یا کتون زا می شناسند امروزه مورد استقبال و توجه خیلی از افراد درسرتاسرجهان برای کاهش وزن و یا حتی بهبود برخی بیماری ها قرار گرفته است.

پروتیین و چربی احساس سیری زیادی ایجاد می کنند، بنابراین بسیاری از افراد متوجه می شوند که هنگام حذف کربوهیدرات و شکر از رژیم غذایی خود، کم تر غذا می خورند. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: این نوع رژیم بیشتر مورد توجه ورژشکاران می باشد و در زمان ورزش می توانند کربوهیدرات مصرف کنند. یکی از اشکالات رژیم مذکور، دشواری در حفظ و رعایت میباشد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد رژیم کتوژنیک است با این تفاوت که مصرف پروتئین در این مدل نسبت به مدل استاندارد بیشتر است. هدف از رژیم کتو، وارد کردن و نگه داشتن بدن در حالتی متابولیک است که کتوزیس نامیده می شود. برخی از سلبریتیهای طرفدار کتو، مثل هلی بری، کورتنی کارداشیان، ونسا هاجنز، کیم کارداشیان، جنا جیمسون و آل راکر معتقدند که خلاف تصور منفی مردم نسبت به چربیها، رژیم کتو فوقالعادهاست. برخی مطالعات نشان می دهد که رژیم هایی که به مصرف غذاهای گیاهی تاکید دارند در مقایسه با رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پرچرب مثل کتوژنیک که به مصرف غذاهای جانوری تاکید بیشتری دارد برای سلامتی افراد مفید تر هستند.

لیست خرید کتوژنیک

برخی از افراد در ابتدای رژیم کتو این علایم که بخشی از آن به علت کمبود مایعات و الکترولیت های بدن است تجربه می کنند اما پس از مدتی بهبود می باسند پس اگر تصمیم دارد رژیم کنوژنیک را امتحان کنید حتما به میزان کافی آب بنوشید و جهت دریافت الکترولیت های کافی از مصرف غذاهای پر پتاسیم و پر سدیم و سایر الکترولیت ها قافل نشوید. اگر به آرامی از این روش خارج شوید ، کیلوگرم از دست رفته برای مدت طولانی بر نمی گردد. رعایت قوانین رژیم کتوژنیک بیش از یک هفته توصیه نمی شود. مصرف این مکمل غذایی رژیم کتوژنیک به افرادی که میخوان باعث بالا رفتن میزان کتون بدنشون بشن پیشنهاد میکنیم. از آنجا که هر نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا معمولاً مدت زمان سیری را طولانی تر می کند و منجر به کاهش گرسنگی می شود، در این رژیم های غذایی مصرف کالری کمتر، آسان تر است. این امکان وجود دارد، زیرا حتی یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند باعث کاهش اشتها و در نتیجه دریافت کالری کمتر شود. همچنین مطالعات نشان می دهد که در رژیم کتو میزان سیترات ترشحی به ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از بروز سنگ کلیه در افراد می شود پس در نتیجه با کاهش سیترات ترشحی در افرادی که رژیم کتو دارند امکان ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد. ​This da ta w as g enerat ed by G​SA C onte nt Generator Demoversi on!