رژیم غذایی کتوژنیک؛ فهرست کامل مواد غذایی و منو نمونه رژیم 7 روزه

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن هرم کتوژنیک حاوی هفت کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک 1402

چه ترکیباتی است؟ حتی هویج و پیاز، چون شاخص گلیسمی بالایی دارند و این با رژیم در تضاد است. همچنین میوه های خشک مقدار بیشتری کربوهیدرات دارند. اما به یاد داشته باشید، میوه ها هم ممنوع خواهند شد. خواب به دلایل زیادی مهم است و کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر برای افزایش وزن است. لیستی از غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک را برای شما بیان کردیم. پنیر فتا به طور کلی کالری کمی دارد و تنها حدود 75 در هر 28 گرم است و سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین B12 است. در هر وعده چیزی حدود 6.4 گرم فیبر دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشین که شما میتونین شکلات تلخ رو به عنوان یک میان وعده عالی در رژیم کتو جای بدید. زرده تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدانهای لوتئین و زآگزانتین است که به سلامت چشم کمک میکنند. اما نکته مهم اینجاست، چه برای بدنسازان و چه برای افرادی که به دنبال لاغری هستند، داشتن یک برنامه غذایی کتوژنیک اصولی و یک برنامه مکملی مناسب قطعا ضروری است.

محصولات کتوژنیک در تهران

مغز تنها میتواند گلوکز (کربوهیدرات تجزیهشده) یا کتون را برای تأمین انرژی مورد نیاز خود بسوزاند. حالت کتوز همان وضعیتی است که بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای تأمین انرژی استفاده میکند. در اینجا ما لیستی از مواد غذایی مختص رژیم غذایی کتو را برای شما آماده کرده ایم. هندوانه که یکی از میوه های محبوب تابستانی می باشد، از کربوهیدرات پایینی برخوردار است که آن را به مجموعه میوه های رژیم کتوژنیک وارد می کند. با این حال با استفاده از این رژیم می توان به کاهش وزن، کنترل قند خون و سایر اهداف سلامتی کمک کرد. هنگامی که سطح کتون در خون به یک نقطه خاص افزایش می یابد ، شما به یک حالت کتوز وارد می شوید. نکته جالب دیگری که باید بدانید که این است که تنها روزه گرفتن میتواند بدن را به حالت کتوز در بیاورد. اما باید بدانید که شما در یک مسیر عالی تا به اینجا حرکت کردهاید و نیاز است که برنامه رژیمی خودتان را حفظ کنید. ماهی سالمون منبع عالی پروتئین و چربی غیراشباع است که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید.

کتوژنیک در بارداری

این موضوع باعث چربی سوزی بیشتر میشود و حس سیری را به شما القا میکند. از عارضه های آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. پیروی از یک رژیم کتوژنیک بدن شما را در یک حالت “کتوز” قرار می دهد ، که یک حالت متابولیکی است که وقتی بیشتر انرژی بدن از بدن کتون در خون است ، به جای گلوکز از غذاهای کربوهیدرات (مانند غلات ، همه منابع به عنوان مثال شکر یا میوه). به یاد داشته باشید این محصولات، سرشار از شکر هستند و مصرفشان باعث شروع چاقی است. به نظر میرسد فواید رژیم کتوژنیک از معایب آن بیشتر باشد. این حالت منجر به کاهش مداوم و نسبتاً سریع وزن می شود تا زمانی که بدن به وزن سالم و پایداری برسد. این بدن شما را مجبور می کند یک منبع سوخت جایگزین پیدا کند: چربی (فکر کنید آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی قزل آلا). چون در رژیم کم کربوهیدرات شما فقط خوردن نشاسته و قند را محدود میکنید و چربی را جایگزین میکنید میتوانید همزمان با خوردن غذاهای چرب و خیلی خوشمزه هم وزن کم کنید. C on te nt was c᠎re᠎at᠎ed ​wi th the  help of G SA Content Gener ator D​emoversion!

کدام اسید امینه فقط کتوژنیک است

همچنین از خوردن محصولات لبنی طعم دار، شکردار یا کم چرب در این رژیم غذایی خوداری کنید. 40./.چربی(، خامه ترش و پنیرهای پر چرب هستند. تشکیل شدن کیسه هایی که پر از مایعات هستند نشان دهنده انسولین بالا در بدن بیماران است. آجیل و خانواده بریها خوردن آجیل های کم کربوهیدرات مثل بادام برزیلی، فندق استرالیایی یا ماکادمیا و بادام میتواند لذت شما را از رژیمی که گرفته اید بالا ببرد. مغز عضوی دائماً گرسنه است که هر روز انرژی زیادی مصرف میکند؛ اما نمیتواند به طور مستقیم از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. همچنین به علت پایین آمدن سطح انسولین و خوردن شکر کمتر و عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده در رژیم کتوژنیک، بیماری آکنه نیز بهبود مییابد. شما همچنین میتوانید میوه هایی از خانواده بریها مثل تمشک، توت فرنگی و بلوبری را در لیست خوراکیهای خود داشته باشید. انواع مختلف توت به خصوص رزبری و توت فرنگی کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند و در رژیم کتو بسیار استفاده می­شوند. توت سیاه: نصف فنجان آن 4 گرم کربوهیدرات دارد.

᠎This h as be​en g᠎enerated by G SA Conte​nt Generator DE MO.

هر فنجان (خردشده) معادل 5 کالری، یک گرم کربوهیدرات خالص، صفر گرم پروتئین و صفر گرم چربی میباشد. البته شما میتوانید از چربی های غیر اشباع مفید هم استفاده کنید. چربی برای بدن مفید است. همچنین این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور نیز مفید واقع میشود. در نتیجه، بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به طور 24 ساعته در حال چربیسوزی و تولید کتون خواهد بود. این در تضاد با حالت گلیکولیتیک است ، جایی که گلوکز خون (قند) بیشتر سوخت (یا انرژی) بدن را تأمین می کند. هنگامی که سطح خون کتونها به یک نقطه خاص افزایش می یابد ، شما رسماً به کتوز می رسید. به دلیل وجود مقادیر بالای چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک، بالا رفتن چربی خون یکی دیگر از دغدغه ها به شمار میرود. پس از شروع این رژیم غذایی، الزم است به صورت منظم قند خون خود را اندازه بگیرید و میزان داروهایتان را تطبیق دهیدکم کنید.توصیه میشود این کار تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. در مورد دیابت تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک ، کنترل قند خون را بهبود میبخشد. مهم ترین عامل در کنترل اعصاب شما مصرف کربوهیدرات است. هیدراته کردن بدن و نوشیدن آب فراوان یکی دیگر از عواملی است که در این دوره تغییر میتواند به شما کمک کند.

بله ، البته ، اما فقط در صورتی که بتوانید بدن خود را به کتوز مبتلا کنید. اما همانطور که گفتیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است و همچنین غذاهای کم کربوهیدرات و پروتئین متوسطی که در رژیم کتوژنیک استفاده میشود را در لیست بالا قرار دادهایم. رژیم کتو خطر عوامل بروز بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا و تری گلیسرید را کاهش می دهد. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. امگا 3 همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند. در چند هفته اول رژیم کتوژنیک بدن شما باید تغییرات متابولیکی را طی کند. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. ᠎This content was gener᠎ated with t​he help of G᠎SA᠎ C ontent  Generator Dem over sion.

انواع نان کتوژنیک

این فرایند میتواند چربیسوزی در بدن را به طور چشمگیری افزایش دهد. در نتیجه بدن از چربی ها برای تامین انرژی سوخت و ساز استفاده کرده و شما وارد فاز چربیسوزی میشوید و کاهش وزن به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد. امروزه بیش از یک راه برای کاهش یا افزایش وزن وجود دارد. مصرف گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار – غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره – کاهش می یابد. مختصر بگوییم، شما باید در یک رژیم کتوژنیک مواد غذایی سالم و واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات بعضی از میوه ها) را بخورید. سپس با استفاده از مخلوطکن مواد را یکدست کنید. در حالی که آنها حاوی مقداری کربوهیدرات هستند، می توانید آنها را در حد اعتدال روی کتو مصرف کنید. روش تهیه: ابتدا بادمجانها را کبابی میکنیم و بعد آنها را در ظرف درب بسته به مدت چند دقیقه میگذاریم تا به راحتی پوست آنها جدا شود.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

بعد از وارد شدن به فاز کتوز، میزان چربی کاهش یافته و از طرف دیگر میزان پروتئین افزایش خواهد یافت. در قسمت دوم این مقاله به ارائه یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک پرداخته ایم. در شیرهایی که چربی کمتری دارند، میزان زیادی شکر وجود دارد. وقتی بدن شما سوخت کافی نداشته باشد( چربی و کربوهیدرات) برای تامین انرژی از پروتئین ها یعنی بافت ماهیچه ها استفاده میکند. برای جلوگیری از فقر ویتامین در هنگام رعایت رژیم کتوژنیک، حتما یک مولتی ویتامین با کیفیت مصرف کنید. در حقیقت، از روغن نارگیل برای افزایش سطح کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغز و سیستم عصبی استفاده شده است. این یک خطر جدی برای افراد دیابتی است. طی یک تحقیق علمی مشخص شد، مصرف روزانه یک آووکادو فاکتورهای خطر قلبی/متابولیکی آنها از جمله LDL (کلسترول بد) را کاهش میدهد. افراد غیر دیابتی در معرض این خطر قرار ندارند.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم نی نی سایت برخی افراد گوجه فرنگی را در گروه سبزیجات قرار می دهند و آن را به عنوان میوه مصرف نمی کنند. با این حال تمام رژیمهای غذایی اینگونه نیستند؛ بطور مثال رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کالری برای کاهش وزن موثر هستند و ممکن است راحتتر از سایر رژیمهای غذایی بتوانید به آنها پایبند باشید. کافیست یک جستجوی ساده اینترنتی داشته باشد تا به لیستی نامحدود از انواع رژیمهای لاغری استاندارد و غیراستاندارد دسترسی پیدا کنید. درباره فواید و مزایای رژیم غذایی کتوژنیک در بخشهای بعدی به طور مفصل توضیح خواهیم داد. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود. رژیم کتو مزایای دیگری از جمله گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم بدون نیاز به مصرف قند را در پی خواهد داشت. این مولکولها نوعی سوخت محسوب میشوند که برای تأمین انرژی بدن به خصوص مغز مورد استفاده قرار میگیرند. در این وضعیت مغز نیز پروتئین ها را به عنوان انرژی برای ایجاد گلوکز بیشتر بازخوانی میکند.