برنامه مراقبت اولیه ترکیب مجازی با گزینه های حضوری، مردم محلی را به پزشکان خانواده متصل می کند


بیمارستان

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یک برنامه نوآورانه مراقبت های بهداشتی که توسط محققان دانشگاه اتاوا ایجاد شده است، در زمانی که کانادا از کشورهای با درآمد بالا و قابل مقایسه در ارائه دسترسی به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه عقب مانده است، با موفقیت ساکنان را با پزشکان خانواده جفت کرده است.

این انتشار اخیر در مجله پزشکی روستایی کانادا موفقیت مراقبت مجازی یکپارچه (IVC) را نشان می دهد، یک برنامه نوآورانه با هدف افزایش دلبستگی به یک پزشک خانواده و مراقبت های اولیه جامع و مبتنی بر تیم در شهرستان رنفرو، که خارج از اتاوا، انتاریو قرار دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه بیمارانی که قبلاً متصل نشده بودند، با موفقیت به پزشک خانواده متصل شدند تا مراقبت‌های اولیه جامع و مبتنی بر تیم را دریافت کنند.

دکتر جاناتان فیتزسیمون یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: “این یافته ها به وضوح نشان می دهد که ساکنان بدون پزشک خانواده آماده و مایل به پذیرش روش های نوآورانه برای افزایش دسترسی به مراقبت های اولیه هستند. آنها همچنین نشان می دهند که بیماران از روند پیوستن به IVC خوشحال بودند.” ، استادیار گروه پزشکی خانواده در دانشکده پزشکی. Cayden Peixoto از Institut du Savoir Montfort نویسنده اصلی این مطالعه بود.

رفع کمبود روستایی

مانند بسیاری از جوامع روستایی، شهرستان رنفرو به اندازه کافی پزشک خانواده برای رفع نیازهای جمعیت 106365 نفری خود ندارد. تقریباً 20 درصد ساکنان آن پزشک خانواده یا ارائه دهنده مراقبت اولیه جایگزین ندارند.

IVC این مشکلات را با تطبیق 790 بیمار بزرگسال بدون ارائه دهنده مراقبت اولیه با یک پزشک خانواده که عمدتاً خارج از محل کار می کند، برطرف کرد. پزشکان به عنوان بخشی از تیم محلی سلامت خانواده در مرکز سلامت خانواده صدساله پتاواوا (PCFHC) جاسازی شدند.

در طول دوره هفت ماهه مطالعه، بیش از 2800 قرار ملاقات منحصر به فرد بیمار IVC انجام شد که 70 درصد آن به صورت مجازی انجام شد. مزایای همسریابی شامل بررسی تست های غربالگری سرطان انجام شده برای سرطان کولورکتال، سرطان دهانه رحم و سرطان سینه، و ارزیابی مراجعات جدید و ثبت نام های بعدی در برنامه های ترک سیگار در میان سیگاری های فعلی بود.

کمک به اقشار آسیب پذیر

فیتزسیمون، محقق بالینی در موسسه Savoir Montfort، می‌گوید: «وقتی مراقبت‌ها توسط متخصصان بهداشتی، پرستاران، و سایر پزشکان در تیم محلی سلامت خانواده ارائه می‌شود، این تعاملات به طور مؤثر با پزشک بیمار ارتباط برقرار می‌کند. “مشارکت با برنامه پیراپزشکی جامعه موجود، طیف وسیعی از گزینه های مراقبت در منزل را برای بیماران آسیب پذیر و خانه نشین امکان پذیر می کند.”

فیتسسیمون و نویسندگان همکار این مطالعه، که شامل جودی هیل و لیزا هاوکینز از مرکز بهداشت خانواده صدساله پتاواوا نیز می شوند، این نتایج را در جهت هدایت گسترش، توسعه و بهبود کیفیت مفاهیم مشابه ارائه مراقبت های اولیه یکپارچه در جوامع روستایی و محروم تصور می کنند. اغلب بزرگ با امکانات پراکنده هستند و بار سفر برای دسترسی به مراقبت های اولیه را برای اکثر ساکنان روستایی افزایش می دهند.

اطلاعات بیشتر:
Cayden Peixoto و همکاران، ارزیابی دلبستگی بیمار جدید به یک برنامه مراقبت مجازی یکپارچه در مراقبت های اولیه روستایی، مجله پزشکی روستایی کانادا (2024). DOI: 10.4103/cjrm.cjrm_14_23

ارائه شده توسط دانشگاه اتاوا

نقل قول: برنامه مراقبت اولیه ترکیب مجازی با گزینه های حضوری، محلی ها را به پزشکان خانواده متصل می کند (2024، 18 آوریل) بازیابی شده در 18 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-primary-blending-virtual-person-options .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.