نسبت برد بهتر برای تیم های خانگی منطقه زمانی غرب NBA (PDT) هنگام بازی با تیم های EDT، در مقایسه با بالعکس


مطالعه 25000 مسابقه نشان می دهد که مناطق زمانی و خستگی به شدت بر نتایج NBA تأثیر می گذارد

کلیولند کاوالیرز (EDT، GMT-4) در مقابل پورتلند تریل بلیزرز (PDT، GMT-7). اعتبار: اریک دراس

بر اساس مطالعه منتشر شده در NBA، ساعت بدن تاثیر قابل توجهی بر عملکرد بازیکنان NBA دارد Chronobiology International.

نویسندگان می‌گویند که یافته‌های آنها، از بیش از 25000 مسابقه، نشان می‌دهد که مربیان و تیم‌های نخبه بسکتبال باید هنگام برنامه‌ریزی بازی‌ها و آماده شدن برای بازی‌ها، تأثیرات فیزیکی و ذهنی سفر منطقه زمانی را در نظر بگیرند.

این تحقیق برای اولین بار در نوع خود، بر اساس دستاوردهای داخلی و خارج از خانه بازیکنان لیگ NBA (انجمن ملی بسکتبال) در 21 فصل متوالی است. ورزشکاران NBA که رقابتی ترین ورزشکاران جهان در نظر گرفته می شوند، اغلب به مسابقات در پنج منطقه زمانی ایالات متحده که توسط تیم های NBA استفاده می شود، سفر می کنند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که در مقایسه با زمانی که یک تیم EDT میزبان یک تیم PDT است، تقریباً 10٪ اختلاف نسبت برد بهتری برای تیم‌های میزبان از منطقه زمانی غرب (PDT) هنگام بازی با تیمی از منطقه زمانی EDT شرقی وجود دارد.

  • هنگامی که تیم های PDT در خانه مقابل تیم های EDT بازی می کنند، درصد برد 63.5٪ است.
  • هنگامی که تیم های EDT میزبان یک تیم PDT هستند، درصد برنده شدن به 55.0٪ کاهش می یابد.

علاوه بر این، یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که تیم‌ها در بازی‌های خانگی بیشتری برنده می‌شوند که چرخه خواب و بیداری بازیکنان – مرتبط با ریتم شبانه‌روزی (CR) آنها – از زمان محلی «پیش‌تر» باشد. این پس از آن است که آنها از رقابت در شهری در شرق تر که زمان محلی آن زودتر است، به غرب بازگشتند.

به عنوان مثال، اگر لس آنجلس لیکرز یک مسابقه خارج از خانه در میامی (EDT) انجام دهد و سپس به لس آنجلس (PDT) بازگردد تا یک بازی خانگی را بدون زمان انطباق زیاد با CR انجام دهد (CR جلوتر از زمان محلی است)، لیکرز بازی بعدی را انجام خواهد داد. بازی خانگی با برتری CR در برابر حریفانشان.

بر اساس نتایج، تیم‌ها زمانی که ساعت‌های داخلی بدن بازیکنان یا عقب است یا با زمان محلی که محل استقرار ورزشگاه یا ورزشگاه آنها است، موفقیت یکسانی ندارند.

کارشناسان دانشگاه Dokuz Eylül و دانشگاه فنی Yildiz در ترکیه این مطالعه را رهبری کردند. دکتر Firat Özdalyan، کارشناس فیزیولوژی ورزشی از Dokuz Eylül، توضیح می دهد که آنها دریافتند که تیم های NBA برای عملکرد خوب باید به زمان محلی زمانی که بازی های خارج از خانه انجام می دهند عادت کنند.

وی بیان می کند: یکی از مهم ترین نتایج این تحقیق برای بازی های خانگی تیم های NBA این است که در حالی که سفر به غرب باعث افزایش عملکرد می شود، سفر به شرق باعث کاهش عملکرد می شود. یکی دیگر از یافته‌های قابل توجه این است که موفقیت تیم‌های NBA زمانی افزایش می‌یابد که به طور کامل با زمان محلی برای بازی‌های خارج از خانه سازگار شوند. تیم‌های میزبانی که در معرض چنین تغییر فاز CR (سفر از غرب به شرق) هستند، باید به این پتانسیل توجه داشته باشند. آسیب های عملکردی در هنگام ساخت برنامه های بازی.

می توان پیشنهاد کرد که مربیان (تیم های خارج از خانه) باید این (موفقیت کم در تیراندازی) را در طول دوره آماده سازی بازی در نظر داشته باشند.”

ریتم شبانه روزی (CR) الگوی خواب و بیداری بدن در یک روز 24 ساعته است. تغییر فاز CR به این معنی است که زمان خواب و بیداری زودتر یا دیرتر در روز تغییر می کند. این بدان معناست که ساعت بدن با محیط هماهنگ نمی شود که می تواند منجر به بی خوابی، خستگی در طول روز و سایر مسائل شود. ساعت بدن به 24 ساعت نیاز دارد تا با هر تغییر منطقه زمانی یک ساعته سازگار شود.

این مطالعه تأثیر تغییر CR بر عملکرد ورزشکاران حرفه ای NBA را بررسی کرد.

داده‌های 25016 بازی معمولی در 21 فصل متوالی بین سال‌های 2000 تا 2021 تجزیه و تحلیل شد. اطلاعات شامل تاریخ، مکان، نتیجه بازی و تیم میزبان یا خارج از خانه بود. مناطق زمانی شهرهایی که همه بازی‌ها در آن‌ها برگزار می‌شد برای محاسبه شیفت‌های فاز CR تیم‌ها مشخص شد.

تیم متخصص می‌گوید تیم‌های منطقه زمانی اقیانوس آرام ممکن است در بازی‌های خانگی فصل عادی مانند لس آنجلس لیکرز، پورتلند تریل بلیزرز و سیاتل سوپرسونیکس برتری داشته باشند.

به گفته نویسندگان، عملکرد بی هوازی می تواند توضیح دهد که چرا تیم های خانگی که از شرق به غرب سفر می کنند بهتر عمل می کنند. این نوع فعالیت که برای گلزنی، دفاع و سایر شاهکارها حیاتی است بعداً در روز به اوج خود می رسد.

نویسندگان اضافه می‌کنند که ساعت بدن راحت‌تر با یک روز طولانی و نه کوتاه سازگار می‌شود. با سفر از شرق به غرب، روز طولانی‌تر می‌شود و ریتم شبانه‌روزی طبیعی کمی بیشتر از 24 ساعت است. بنابراین این بدان معناست که بازیکنان بسکتبال در مسیری حرکت می کنند که بدن آنها می خواهد.

در مورد تیم های خارج از خانه، نویسندگان می گویند که خستگی در سفر بیشتر از تغییر فاز در CR عامل عملکرد ضعیف است.

بازیکنانی که بین بازی ها زمان استراحت دارند یا برای یک مسابقه خارج از خانه در مناطق زمانی سفر نکرده اند، بیشتر می توانند بدن خود را با زمان محلی هماهنگ کنند. به این ترتیب، آنها چندان خسته نیستند و بهتر بازی می کنند.

از محدودیت های این تحقیق این است که برنامه سفر تیم ها مشخص نیست. از آنجایی که این اطلاعات در دسترس نبود، تعیین مدت اقامت تیم ها در کدام شهر/منطقه زمانی ممکن نبود. چقدر آنها با UTC محلی سازگار شدند. و تا چه حد آنها در معرض تغییر فاز CR با داده های واقعی قرار گرفتند.

بنابراین، تیم با پیروی از قوانین تعیین شده توسط تحقیقات قبلی، از یک مدل پیش‌بینی برای برنامه‌های سفر و سازگاری CR تیم‌ها استفاده کرد.

محدودیت دیگر این است که بازی ها بر اساس تفاوت توانایی تیم ها از هم جدا نشدند.

اطلاعات بیشتر:
بررسی تاثیر ریتم شبانه روزی بر عملکرد تیم های NBA Chronobiology International (2024). DOI: 10.1080/07420528.2024.2325641. www.tandfonline.com/10.1080/07420528.2024.2325641

ارائه شده توسط Taylor & Francis

نقل قول: مطالعه: نسبت برد بهتر برای تیم های خانگی منطقه زمانی غرب NBA (PDT) هنگام بازی با تیم های EDT، در مقایسه با بالعکس (2024، 1 مه) بازیابی شده در 1 مه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04 -ratio-nba-western-zone-area.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.