برنزه شدن با آب ارائه بهترین راهکارها برای برنزه کردن از طریق آب


برنزه شدن با آب

بسیاری از ما واقعاً از یک روز تابستانی که در استخر می گذرانیم و از اشعه های گرم خورشید خنک می شویم لذت می بریم. این دانش عمومی است که در صورت امکان از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید اجتناب کنید، اما آیا پوست شما در زیر آب برنزه می شود؟ در ادامه این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع برنزه شدن با آب همراه ما باشید.

آیا می توانید از طریق آب برنزه شوید؟ بله، اگر آب شفاف و کم عمق باشد، به راحتی می توانید برنزه کنید. اشعه UVB از چند متری آب عبور نمی کند.

چه به دنبال ادامه برنزه شدن در حین شیرجه زدن در استخر باشید و چه سعی می کنید در زیر آب از نور خورشید سرپناهی پیدا کنید، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد امکان برنزه شدن از طریق آب بدانید وجود دارد.

برنزه کردن از طریق آب

برنزه شدن با آب

نور خورشید نمی تواند به طور کامل از طریق آب نفوذ کند، اما آیا هنوز هم می تواند پوست را زیر آب برنزه کند؟

اشعه ماوراء بنفش که مسئول آفتاب سوختگی است، توسط آب جذب می شود، اما تا چند متر پایین به طور کامل جذب نمی شود. این به این معنی است که پوست شما در هنگام قرار گرفتن در سطح آب ممکن است برنزه شود.

آب حدود ۳۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید را منعکس می کند، اما فقط در سطح، شدت ۷۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش باقی مانده است. نشستن روی سطح آب بدون هیچ گونه محافظی می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود، درست مانند نشستن بیرون از استخر در زیر نور خورشید.

آبی که عمق آن نیم متر است همچنان ۴۰ درصد از اشعه های UV-B را وارد می کند که هنوز هم می تواند باعث برنزه شدن شود. ممکن است از آفتاب‌سوختگی که اتفاق می‌افتد آگاه نباشید، زیرا آب اثر خنک‌کننده‌ای روی پوست شما خواهد داشت و مانند خارج از آب گرم نمی‌شود. 

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای یکدست و جذاب با تناژ شکلاتی طلایی را برای شما خواهد داشت.

برنزه کننده فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

چرا ممکن است در آب سریعتر برنزه شوید؟

گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که شما در آب سریعتر از نشستن در کنار استخر و کاملا خشک برنزه می شوید. ممکن است این یک افسانه به نظر برسد، اما این درست است که گاهی ممکن است در آب سریع‌تر برنزه شوید. دو دلیل برای این وجود دارد – کاهش کارایی ضد آفتاب و انعکاس نور خورشید روی آب.

ضد آفتاب

ضدآفتاب‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند ضدآب هستند ، اما همیشه نمی‌توانید به آن اعتماد کنید. هنگامی که در معرض نور خورشید هستید، بسته به فاکتور ضدآفتاب، باید هر چند ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید تا مطمئن شوید که به طور موثر از پوست شما محافظت می کند.

با این حال، این محافظ ممکن است زمانی که وارد آب می شوید ضعیف شود یا پاک شود. ممکن است به اندازه کافی منتظر نمانده باشید تا کرم ضدآفتاب ببندد، یا ممکن است ضدآفتاب به اندازه کافی ضدآب نباشد.

این می تواند منجر به محافظت کمتر پوست شما در آب شود، به همین دلیل به نظر می رسد که در آب راحت تر می سوزید و برنزه می شوید. این فقط به این بستگی دارد که محافظ شما در هنگام خیس شدن بیشتر از بین می رود یا خیر.

انعکاس

آفتاب سوختگی با انعکاس نور روی آب کاملا امکان پذیر است. پوست شما نه تنها در معرض اشعه های UV مستقیم قرار می گیرد، بلکه اشعه های UV که از سطح آب منعکس می شوند نیز به آن برخورد می کند. این تقریباً مانند آسیب مضاعف به پوست شما است.

به احتمال زیاد قسمت بالایی بدن شما در خارج از آب قرار می گیرد و صورت و شانه های شما به احتمال زیاد تحت تأثیر اشعه های UV بازتابنده از بالای آب قرار می گیرند. این می تواند باعث آفتاب سوختگی جدی برای پوست شما شود، بنابراین سعی کنید در صورت وجود در سایه در آب بمانید.

آیا می توانید در هر آبی برنزه شوید؟

برنزه شدن با آب

برنزه شدن شما از برنزه شدن زیر آب به دلیل نوع آبی که زیر آب برنزه می کنید متفاوت است. آب های تمیز و شفاف و عاری از آلودگی، مانند استخرها، راحت تر برنزه می شوند. این به این دلیل است که مانع از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به زیر سطح آب نمی شود.

توده‌های آبی کثیف مانند دریاچه‌ها یا سدها سخت‌تر باعث برنزه شدن می‌شوند. گل و لای اضافی از نفوذ خورشید به عمق آب جلوگیری می کند، به این معنی که پوست شما در معرض بیش از حد اشعه ماوراء بنفش قرار نمی گیرد که می تواند باعث برنزه شدن شود.

جذب نور آب نقش مهمی در تفاوت برنزه شدن تجربه شده در آب های مختلف دارد. اشعه ماوراء بنفش در آب های شفاف کمتر جذب می شود، در حالی که اشعه ماوراء بنفش در آب های تیره بیشتر جذب می شود.

آب عمیق تر

هر چه عمیق تر در آب باشید، احتمال برنزه شدن شما کمتر می شود. این به دلیل جذب نور آب است، هرچه پایین تر بروید، نور کمتری در دسترس است.

این بدان معنا نیست که می توانید ضد آفتاب را کنار بگذارید. شما همیشه باید در استفاده از مقدار زیادی کرم ضد آفتاب روی پوست خود در طول روز سختگیر باشید، حتی اگر زمانی را در آب می گذرانید. هنوز هم شانس زیادی برای آفتاب سوختگی وجود دارد، چه در اثر اشعه ماوراء بنفش که به داخل آب می رسد یا از انعکاس اشعه ماوراء بنفش در بالای آب. 

اشعه های UVA و UVB هر دو می توانند آسیب های جدی به پوست وارد کنند، به خصوص اگر محافظی روی پوست وجود نداشته باشد.

چگونه از پوست خود در زیر آب محافظت کنیم

فقط به این دلیل که نگران برنزه شدن زیر آب هستید، نیازی به اجتناب از شنا کردن نیست. چند راه واقعا موثر برای محافظت از پوست شما در برابر برنزه شدن زیر آب وجود دارد.

ضد آفتاب

واضح ترین محافظت برای پوست ضد آفتاب است. اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب با SPF بالا و ضد آفتابی که برای استفاده در زیر آب نیز ساخته شده است را انتخاب کنید . ضدآفتاب هایی که مناسب آب نیستند، به محض اینکه پوست شما خیس می شود، شسته می شوند و با آن تمام محافظت از پوست شما را از بین می برند.

لباس های محافظ

شما می توانید لباس محافظ برای شنا بخرید . طیف وسیعی از لباس‌های محافظ در برابر آفتاب در اکثر فروشگاه‌های شنا وجود دارد، مانند جلیقه‌های آستین کامل و شلوار ساق. اینها برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید عالی عمل می کنند، اما مطمئن شوید که لباس از مواد محافظت کننده در برابر آفتاب ساخته شده است.

کلاه لبه پهن

برنزه شدن با آب

مهم است که آسیب پذیرترین قسمت های بدن خود را که احتمالاً می سوزند به خاطر بسپارید – سر، صورت، گردن و شانه ها. به احتمال زیاد بالاتنه شما خیلی زیر آب نخواهد بود، اما در معرض خطر سوختن ناشی از پرتوهای بازتابنده آب است.

یک کلاه لبه پهن سایه و محافظت بسیار مورد نیاز را برای شانه ها و صورت شما ارائه می دهد. یک بار دیگر مطمئن شوید که کلاه از مواد محافظ ساخته شده باشد و سوراخ یا شکافی نداشته باشد. کلاه لبه پهن بسیار بهتر از کلاه اوج است، زیرا از اطراف محافظت می کند.

هیدراته بمانید

هیدراتاسیون زمانی که زیر نور خورشید و در آب هستید بسیار مهم است. نور خورشید در کم آبی پوست و بدن شما عالی است، بنابراین به یاد داشته باشید که مصرف مایعات را در خارج از منزل حفظ کنید. هیدراته نگه داشتن نیز به شما کمک می کند تا پس از آفتاب سوختگی خیلی سریع تر بهبود پیدا کنید.

مرطوب کنید

پس از گذراندن زمان بیرون از استخر و آفتاب، حتما پوست خود را مرطوب کنید. پوست شما که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته است، به رطوبت نیاز دارد و یک لوسیون مغذی روزانه باید مراقبت بیشتری را برای بهبودی پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و به حداقل رساندن آسیب ناشی از آفتاب سوختگی به آن بدهد.

سوالات مرتبط

آیا می توانم در سایه برنزه کنم؟

برنزه کردن در سایه امکان پذیر است . برای برنزه شدن لازم نیست زیر نور مستقیم خورشید باشید. پوست شما همچنان می تواند تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش که از محیط اطراف شما منعکس می شود، باشد.

این تشعشعات ثانویه از محیط اطراف مانند شن یا برف همچنان می تواند به پوست شما آسیب برساند و برنزه شود. حتی می توانید هنگام نشستن زیر چتر برنزه شوید اگر مواد آن پارچه محافظ در برابر آفتاب نباشد.

آیا می توانم هنگام استفاده از ضد آفتاب برنزه کنم؟

بله، هنگام استفاده از ضد آفتاب می توانید برنزه شوید. مقدار برنزه شدن شما به قدرت ضد آفتابی که استفاده می کنید و دفعات استفاده مجدد از ضد آفتاب بستگی دارد.

توجه به این نکته ضروری است که حفاظت SPF به محافظتی اطلاق می شود که برای اشعه های UVA که مسئول سوزاندن پوست هستند و نه اشعه های UVB که باعث پیری پوست با قرار گرفتن در معرض بیش از حد می شوند.

آیا می توانم عصرها برنزه کنم؟

برنزه کردن در عصر بعد از ساعت ۱۶ برای کسانی که مستعد آفتاب سوختگی شدید یا آسیب های پوستی هستند توصیه می شود. البته برنزه شدن در عصر کمی بیشتر طول می کشد، اما احتمال آسیب کمتری به پوست شما هنگام برنزه کردن در این زمان از روز وجود دارد، زیرا پوست شما در برابر اشعه های مستقیم و قوی UV آسیب پذیر نخواهد بود.

برنزه کردن زیر آب

برنزه کردن زیر آب کاملاً امکان پذیر است، به شرطی که خیلی عمیق زیر آب نباشید. اشعه ماوراء بنفش می تواند در فاصله معینی به داخل آب نفوذ کند و هر چه پایین تر می رود ضعیف می شود. با این حال، این اشعه ماوراء بنفش هنوز هم می تواند پوست را برنزه کند و باعث آسیب خورشید شود.

به یاد داشته باشید که از پوست خود محافظت کنید، حتی زمانی که در آب هستید، زیرا آب شفاف می‌تواند باعث برنزه شدن جدی شود. از کرم ضدآفتاب و لباس های ضد آفتاب استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست شما حتی در زیر آب آسیب زیادی نمی بیند.

منبع



Source link