تحمل شرایط سخت با این توصیه های طلایی


تحمل شرایط سخت یکی از سخت ترین کار هایی می باشد که ممکن است نیاز باشد تا ان را انجام دهید. در واقع داشتن گذشته ای بسیار پر ماجرا برای همه انسان ها وجود دارد و شما نیز می توانید مشکلات مخصوص خود را داشته باشید. در ادامه روش هایی را برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از این روش ها به راحتی از پس این مشکل بر آمده و زندگی بهتری برای خودتان بسازید.

    زندگی در سخت ترین شرایط

آشنایی با تحمل شرایط سخت

اگر بتوانید بر تجربه های تلخ خودتان غلبه کنید می توانید زندگی شاد تری را داشته باشید و در این صورت شما نه تنها می توانید دیگران را شاد کنید بلکه می توانید زندگی ان ها را نیز بهبود بخشید. این موضوع را نیز باید بدانید که این شما تنها نیستید که دچار مشکلات شده اید بلکه امکان دارد هزاران انسان دیگر نیز مشکلی مشابه با شما داشته باشند و با دانستن این موضوع می توانید ۱۰ الی ۱۵ درصد مسئله را برای خودتان حل نمایید.

انکار نکردن احساسات

این موضوع را بدانید که احساسات شما هر چند منفی و بد باشند نباید انکار شده و سرکوب شوند در غیر این صورت امکان دارد مشکلات بد تری با این کار برایتان ایجاد شود. در نظر داشته باشید که انکار کردن احساسات منفی یکی از روش های موقتی برای از بین بردن احساسات می باشد و بعد از مدتی امکان دارد طغیان احساسات رخ داده و در نهایت شما با آزاد شدن این احساس ها مشکلات جدی تری پیدا کنید.

یکی از روانشناس های مطرح راهی را پیدا کرده است که با استفاده از ان شما می توانید به راحتی با احساسات خود کنار بیایید و این روش شامل چنج مولفه می باشد و این مولفه ها عبارت اند از صحبت کردن در مورد احساس، ورزش کردن، بیان هنری، ضبط شفاهی و مکتوب تجربه ها و گریه می باشد. این روانشناس حتی بیان کرد که به مراجعان خود توصیه می کند تا روزانه ۱۵ دقیقه زمان بگذارند و احساس هایی که دارند را پردازش نمایند.

یکی دیگر از روانشناس ها در این زمینه بیان کرده است که بهتر است احساسات خود را به عنوان بخشی از سفر خود و بخشی از مسیر بدانید و آن ها را قضاوت و یا توجیه نکنید. این روانشناس جویس مارتر می باشد و در ولاگ خود  مطالب بسیار زیادی در مورد روانشناسی موفقیت دارد.

شرایط سخت و راه های رهایی از آن

حرف زدن با دیگران

سعی کنید در مورد احساسات بدی که دارید با فردی حرف بزنید. در واقع به گفته رایان هاوز اگر مشکلات خود را به درون خودتان بریزید امکان این که مشکلات شما بیش تر شود وجود دارد. اضطراب ها و نگرانی های وحشتناکی که در این زمینه ایجاد می شود می تواند زندگی و سلامتی شما را نیز به خطر بیندازد از این رو نیاز است تا با دیگران حرف بزنید و از آن ها نیز راهنمایی بخواهید تا کمی دلتان آرام بگیرد. در واقع دیدگاه های متفاوتی که دیگران دارند باعث می شود تا دور نمایی که نیاز دارید را بدست آورید.

دیدن گذشته و سختی هایش

اگر الان در موقعیتی سخت هستید بهترین راه برای شما این است که چشم اندازی دور تر بیابید و برای این که بتوانید آرام شوید از گذشته خود یاد کنید و یادتان بیاورید که قبلا در شرایط بد تری بوده اید و این مشکلات شما غیر قابل حل نمی باشند و شما نیز می توایند به راحتی با داشتن امید بیش تر و تلاش برای از بین بردن این مشکل می توانید از پس سختی ها بر بیایید و یادتان نرود که ممکن است هزاران نفر در زندگی شان  دارای مشکل شما باشند و این مشکل را منحصر به فرد خودتان نبینید.

خود مراقبتی کردن

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک خواهد کرد تا تحمل شرایط سخت برای شما آسان تر شود همین خود مراقبتی ها می باشد. در واقع خود مراقبتی کردن می تواند یکی از راه های ضروری در این زمینه باشد. ۱۰ دقیقه مراقبه کردن در روز می تواند به شما کمک کند تا بتوانید جسم خود را احیا کرده و زندگی بهتری برای خودتان بسازید.

تحمل شرایط سخت

بررسی مشکل

بسیاری از افراد عادت دارند در برخوردن به مشکلات آن ها را فاجعه می بینند و اگر بخواهید به صورت درست آن ها را بررسی کنید باید ببینید که مشکل شما واقعا فاجعه است و یا شما با یک مشکل کوچک رو به رو شده اید.

پذیرش موضوعات

این موضوع را بپذیرید که شما نمی توانید روی همه چیز تسلط داشته باشید و برای این که بتوانید موضوعات را در محدوده کنترل خودتان داشته باشید با مشکلات و ضرر های زیادی رو به رو خواهید شد. یادتان باشد که زندگی همیشه همانطور که شما می خواهید پیش نمی رود و اگر نتوانید آن ها را به درستی رها کنید و درگیری های شدیدی را برای خودتان داشته باشید امکان دارد که اعصاب خوردی های زیادی برای شما عزیزان ایجاد شود.

کمک گرفتن

این که بتوانید به راحتی از یک فرد آگاه و یا مشاور و روانشناس کمک بگیرید بسیار خوب خواهد بود و این افراد می توانند به شما کمک کنند تا دید باز تری داشته باشید و موضوع ایجاد شده را می توانید از دید دیگران ببینید و یادتان باشد که این روش به شما بسیار کمک خواهد کرد. این کمک گرفتن ها به نفع شما می باشد زیرا واکنش های هیجانی که در برخوردن به موضوعات ممکن است هر فردی از خود نشان دهد بسیار بد هستند و ممکن است باعث خراب شدن زندگی شان شود.

وقت نداشتن برای افراد سمی

افراد سمی یک سری از افرادی هستند که می توانند باعث شوند تا شما از خودتان و عملکردی که دارید رضایت نداشته باشید و در نهایت زندگی برایتان بسیار بیهوده خواهد شد از این رو اگر بتوانید برای این افراد زمان نگذارید به راحتی می توانید از مشکلی که برایتان ایجاد شده است گذر کرده و در نهایت تحمل شرایط سخت برایتان راحت تر خواهد شد.

تغییر شرایط سخت در زندگی

زندگی در زمان حال

یکی دیگر از روش هایی که خیلی در این زمینه به شما کمک می کند این است که در زمان حال زندگی کنید تا تحمل شرایط سخت برایتان راحت تر شود. مرور خاطرات گذشته می تواند بر اعصاب شما تاثیرات بدی داشته باشد و در نهایت می تواند منجر به آشفتگی و ناراحتی های شدید در شما شود از این رو سعی کنید در حال حاضر زندگی کرده و در نهایت برای این کار کافی است مراقبه کنید و به خودتان بیش تر از قبل اهمیت بدهید.

تغییر دادن موقعیت ها

از دیگر راه ها برای تحمل شرایط سخت این است که موقعیت را تغییر دهید زیرا به گفته بسیاری از محققان انسان ها اجازه می دهند که تا مدت های زیادی زندگی و طرز فکرشان بر اساس موقعیت های ایجاد شده باشد. اضطراب ها و افسردگی ها ناشی از همین موارد می باشد و این در حالی است که اگر شما بتوانید روی موقعیت های ایجاد تمرکز نکرده و سعی کنید آن را تغییر دهید راحت تر می توانید ذهنتان را روی راه حل ها متمرکز کنید و در این حالت به احتمال بسیار زیاد راه حل های مفید تری به ذهن شما خواهد رسید.

شروع کردن

بهتر است فهرستی از کار هایی که می توانید در این زمینه انجام دهید تهیه کنید. با این حال باید بدانید که با یک جا نشستن مشکلات شما حل نخواهد شد و همین مورد که دست به کار می شوید می تواند تا حدودی از مشکلاتی که در اثر نشستن و فکر کردن برایتان ایجاد می شود را کاهش داده و با کاهش اضطراب و استرس های ناشی از بروز مشکل شما می توانید راحت تر از پس شرایط سخت بر بیایید.

تعریف نکردن خود با مشکلات

یادتان نرود که زندگی شما محدود با شرایط سختی که ایجاد شده است نمی باشد و شما می توانید مشکلات و بحران هایتان را به مرور زمان پشت سر بگذارید. همچنین سعی کنید خودتان را با استفاده از بحران ها تعریف نکنید.

تحمل شرایط سخت

این مورد را یادتان نرود که هر فردی روش درمان متفاوتی دارد و هر فردی می تواند واکنش های مختلفی به شرایط از خودش نشان دهد از این رو نیاز است تا با توجه به روش درمانی خودتان عمل کنید و سعی کنید زندگی بهتری برای خودتان بسازید و با استفاده از روش های گفته شده تحمل شرایط سخت را برای خودتان راحت تر نمایید. در ادامه شما می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد رفتار عاشقانه با همسر و عادات صبحگاهی افراد موفق نیز کسب کنید و آگاهی خود را در این زمینه های روانشناسی نیز گسترش دهید.

منبع :

برچسب :



Source link