مواد شیمیایی ذخیره شده در گاراژهای خانگی با خطر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مرتبط است


محصولات پاک کننده

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

در طول دهه گذشته، محققان دانشگاه میشیگان به این موضوع ادامه داده‌اند که قرار گرفتن در معرض سموم محیطی – از آفت‌کش‌های مورد استفاده در کشاورزی گرفته تا ترکیبات آلی فرار در صنعت تولید – با ایجاد اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS مرتبط است.

تجمع قرار گرفتن در معرض، که محققان آن را اکسپوزوم ALS می نامند، احتمالاً با فعالیت های تفریحی مانند نجاری و باغبانی مرتبط است.

اکنون، یک مطالعه پزشکی میشیگان نشان می‌دهد که نگهداری مواد شیمیایی در گاراژ در خانه ممکن است با افزایش خطر ابتلا به ALS مرتبط باشد.

نتایج در منتشر شده است اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و دژنراسیون فرونتوتمپورال.

نویسنده اول استفان گوتمن، MD، MS، مدیر کلینیک پرانگر ALS و معاون مرکز ALS می گوید: شناسایی قرار گرفتن در معرض بیماری تحریک کننده می تواند مداخلاتی را برای کاهش مواجهه، خطر و در نهایت بار ALS ایجاد کند. تعالی در دانشگاه میشیگان.

قرار گرفتن در معرض در محیط خانه بخش مهمی از اکسپوزوم ALS است، زیرا مکانی است که در آن تغییرات رفتاری ممکن است خطر ALS را کاهش دهد.

ذخیره سازی حاوی مواد شیمیایی فرار در گاراژها بسیار متداول است، چه در ماشین یا موتور سیکلت، تجهیزاتی مانند اره برقی یا حلال ها، پاک کننده ها، رنگ ها و سایر موارد.

محققین از نظرسنجی بیش از 600 شرکت کننده، چه با و چه بدون ALS، مواجهه در محیط مسکونی را ارزیابی کردند. از طریق تجزیه و تحلیل آماری، آنها دریافتند که ذخیره مواد شیمیایی – از جمله بنزین و تجهیزات بنزینی، محصولات مراقبت از چمن، آفت کش ها، رنگ، و لوازم نجاری – به طور قابل توجهی با خطر ALS مرتبط است.

همه مواد شیمیایی گزارش شده مرتبط با توسعه بیماری فرار با اجزای سمی بودند. اکثر شرکت کنندگان گزارش دادند که چندین مورد را در گاراژ متصل خود ذخیره کرده اند.

با این حال، نگهداری مواد شیمیایی در یک گاراژ جدا، ارتباط قوی با خطر را نشان نداد.

محققان می گویند جریان هوا و آلاینده های موجود در هوا از گاراژهای متصل به فضای زندگی ممکن است این یافته را توضیح دهد.

استوارت باترمن، Ph.D، می گوید: «به خصوص در آب و هوای سردتر، هوای گاراژ به هنگام باز شدن درب ورودی به داخل خانه هجوم می آورد و جریان هوا کم و بیش به طور مداوم از طریق شکاف ها و منافذ کوچک در دیوارها و کف ها رخ می دهد. .، نویسنده ارشد و استاد علوم بهداشت محیط در دانشکده بهداشت عمومی UM.

بنابراین، منطقی است که نگهداری مواد شیمیایی فرار در یک گاراژ متصل، تأثیر قوی‌تری را نشان دهد.»

باترمن خاطرنشان می کند که آخرین قوانین ساختمانی با مشخص کردن اقداماتی برای کاهش یا حذف این جریان های هوا، با این مشکل مقابله می کند.

گوتمن گفت: “ما شروع به دیدن عوامل خطر در چندین محیط کرده ایم که ممکن است با خطر بیشتر ALS مرتبط باشد؛ همچنین برخی از روابط را در مطالعات می بینیم، به عنوان مثال، لوازم نجاری و نجاری و باغبانی و لوازم مراقبت از چمن.”

“این سوال پیش می‌آید: آیا این فعالیت‌هایی است که با خطر ALS مرتبط هستند یا قرار گرفتن در معرض محصولات مرتبط؟ این نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.”

در سال 2016، تیم تحقیقاتی دریافت که افراد مبتلا به ALS در مقایسه با افراد بدون این بیماری، غلظت آفت‌کش‌های بیشتری در خون خود داشتند.

مطالعه بعدی که در سال 2019 منتشر شد، آفت‌کش‌های ارگانوکلر و بی‌فنیل‌های پلی‌کلره یا PCB را با بدتر شدن بقای ALS مرتبط دانست.

Eva Feldman، نویسنده ارشد، MD، Ph.D.، مدیر مرکز تعالی ALS در دانشگاه UM و جیمز دبلیو. استاد دانشگاه UM

ما اکنون باید بر اساس این اکتشافات کار کنیم تا بفهمیم چگونه این قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به ALS را افزایش می دهد. به موازات آن، ما باید به دفاع از تبدیل ALS به یک بیماری قابل گزارش ادامه دهیم. تنها در این صورت است که به طور کامل مجموعه مواجهه هایی را که خطر بیماری را افزایش می دهد، درک خواهیم کرد.”

اطلاعات بیشتر:
استفن ا. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و دژنراسیون فرونتوتمپورال (2024). DOI: 10.1080/21678421.2024.2336110

ارائه شده توسط دانشگاه میشیگان

نقل قول: مواد شیمیایی ذخیره شده در گاراژهای خانگی مرتبط با خطر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (2024، 11 آوریل) در 11 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-chemicals-home-garages-linked-amyotrophic.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.