تست‌های بینایی خانگی دقت تشخیصی محدودی را برای AMD نئوواسکولار ارائه می‌دهند


تست‌های بینایی خانگی دقت تشخیصی محدودی را برای AMD نئوواسکولار ارائه می‌دهند

طبق مطالعه‌ای که در 25 آوریل به صورت آنلاین منتشر شد، هیچ تست بینایی مانیتورینگ خانگی دقت تشخیصی کلینیک‌های پیگیری خدمات چشمی بیمارستان را برای شناسایی دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (nAMD) فعال ندارد. چشم پزشکی جاما.

دکتر روث ای. هاگ از دانشگاه کوئینز بلفاست در بریتانیا و همکارانش سه تست پایش خانگی بینایی را برای بیماران ارزیابی کردند تا از آن برای تشخیص nAMD فعال در مقابل تشخیص nAMD فعال در پیگیری بیمارستان در طول درمان استفاده کنند. مرحله نظارت تجزیه و تحلیل شامل 259 بیمار (312 چشم؛ 50 سال یا بیشتر) با حداقل یک چشم بود که برای اولین بار برای nAMD فعال به مدت شش ماه تا 42 ماه قبل از نزدیک شدن درمان شده بودند.

محققان دریافتند که میانگین فرکانس آزمایش پایش خانگی سه بار در ماه (محدوده، یک تا چهار) است. مساحت تخمین زده شده زیر منحنی مشخصه عملکرد گیرنده برای همه آزمایش‌های مانیتورینگ خانگی (ژورنال KeepSight، برنامه تلفن همراه MyVisionTrack و برنامه MultiBit) <0.6 بود. فقط امتیاز خلاصه KeepSight Journal با فعالیت ضایعه مرتبط بود (نسبت شانس، 3.48).

نویسندگان می نویسند: “نتایج نشان می دهد که هیچ تست بینایی مانیتورینگ در خانه ارزیابی شده دقت تشخیصی رضایت بخشی را برای شناسایی nAMD فعال تشخیص داده شده در کلینیک های پیگیری خدمات چشم بیمارستان ارائه نمی دهد.” «اجرای هر یک از این آزمایش‌های ارزیابی‌شده، با چشم‌پزشکی که فقط آزمایش‌های مثبت را بررسی می‌کنند، به این معنی است که اکثر ضایعات فعال از دست رفته‌اند و خطر از دست دادن بینایی غیرضروری را به دنبال دارد.»

چندین نویسنده روابط مالی با صنعت داروسازی را افشا کردند.

اطلاعات بیشتر:
روث ای. هاگ و همکاران، تست‌های بینایی مانیتورینگ خانگی برای تشخیص دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن فعال نورواسکولار، چشم پزشکی جاما (2024). DOI: 10.1001/jamaophthalmol.2024.0918

کوین جی بلایندر، تکالیف بیشتر برای بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا؟، چشم پزشکی جاما (2024). DOI: 10.1001/jamaophthalmol.2024.1050

حق چاپ © 2024 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: تست‌های بینایی خانگی دقت تشخیصی محدودی را برای AMD نئوواسکولار ارائه می‌دهند (2024، 29 آوریل) بازیابی شده در 29 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-home-vision-limited-diagnostic-accuracy.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.