تنوع در نرخ مرگ و میر خاص سرطان در بین کشورها دیده می شود


تنوع در نرخ مرگ و میر خاص سرطان در بین کشورها دیده می شود

بر اساس مطالعه ای که در 9 مه در آنلاین منتشر شد، نرخ مرگ و میر اخیر برای سرطان های اصلی در اکثر 47 کشور مورد مطالعه کاهش یافته است، جدای از سرطان ریه در زنان و سرطان کبد در مردان. اپیدمیولوژی سرطان، نشانگرهای زیستی و پیشگیری.

دکتر افرم سدتا، از مرکز پزشکی بیمارستان دانشگاه بروکدیل در بروکلین، نیویورک، و همکارانش الگوها و روندهای اخیر در میزان مرگ و میر ناشی از سرطان را برای هشت نوع رایج سرطان در 47 کشور در پنج قاره بررسی کردند.

محققان تنوع قابل توجهی را در میزان مرگ و میر خاص سرطان در بین کشورها مشاهده کردند، با تغییرات 10 برابری در میزان سرطان های مرتبط با عفونت (دهانه رحم و معده) و سرطان های مرتبط با تنباکو (ریه و مری). برای همه سرطان های اصلی، نرخ مرگ و میر اخیر در اکثر کشورهای مورد مطالعه کاهش یافته است، به استثنای سرطان ریه در زنان و سرطان کبد در مردان، که در بیشتر کشورها افزایش یافته است. میزان سرطان ریه در مردان و سرطان معده در هر دو جنس در همه کشورها کاهش یا تثبیت شده است.

سدتا در بیانیه ای گفت: «داده های منتشر شده محدودی در مورد روند اخیر مرگ و میر سرطان در سراسر جهان وجود دارد. «یافته‌های مبتنی بر داده‌های به‌روز مرگ‌ومیر سرطان ممکن است به تعیین اولویت‌ها برای تلاش‌های ملی و بین‌المللی کنترل سرطان کمک کند و با انجام این کار، تفاوت‌های قابل توجه جهانی سرطان را که امروزه مشاهده می‌شود، کاهش دهد.»

اطلاعات بیشتر:
افرم سدتا و همکاران، الگوهای مرگ و میر اخیر و روندهای زمانی برای سرطان های اصلی در 47 کشور در سراسر جهان، اپیدمیولوژی سرطان، نشانگرهای زیستی و پیشگیری (2023). DOI: 10.1158/1055-9965.EPI-22-1133

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: تنوع مشاهده شده در نرخ مرگ و میر خاص سرطان در بین کشورها (2023، 19 مه) در 19 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-variation-cancer-specific-mortality-countries.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.