حذف «خانه امن» بالقوه باکتری روده ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد


ضمیمه

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

آپاندیس که زمانی به عنوان یک اندام غیر ضروری انسان رد می شد، اخیراً نشان داده شده است که در سیستم ایمنی نقش دارد. با این حال، ما درک روشنی از اینکه چگونه برداشتن آن برای درمان آپاندیسیت بر سلامت بلندمدت انسان تأثیر می‌گذارد، نداریم.

یک مطالعه جدید از محققان در بیمارستان بریگهام و زنان، یکی از اعضای موسس سیستم مراقبت های بهداشتی Mass General Brigham، نشان داد که آپاندکتومی – یک روش جراحی برای برداشتن آپاندیس – با کاهش خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان کولورکتال مرتبط است. با حضور یک باکتری محرک تومور به نام Fusobacterium nucleatum مشخص می شود. نتایج در منتشر شده است سالنامه جراحی.

آپاندیسیت یک بیماری دردناک و اغلب فوری است که عمدتاً نوجوانان و جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آپاندکتومی بهترین راه درمان است. شوجی اوگینو، نویسنده ارشد، دکتر و دکتر، پزشک و محقق در بخش آسیب شناسی در BWH، گفت: مشخص نیست.

“ما دریافتیم که افرادی که تحت عمل آپاندکتومی قرار گرفته اند، خطر ابتلا به این نوع سرطان کولورکتال به میزان قابل توجهی کمتر است.”

در تحقیقات آینده، آزمایشگاه Ogino قصد دارد تأثیر آپاندکتومی را بر نئوپلاسم های کولورکتال حاوی سایر باکتری های بالقوه بیماری زا بررسی کند. آنها همچنین امیدوارند که نقش آپاندیس را در کمک به باکتری ها در میکروبیوم روده و اینکه چگونه نبود آن بر جنبه های مختلف سلامت انسان تأثیر می گذارد، کشف کنند.

تیم تحقیقاتی شامل اولین نویسندگان Hidetaka Kawamura، MD، Ph.D.، Tomotaka Ugai، MD، Ph.D.، Yasutoshi Takashima، MD، Ph.D.، Kazuo Okadome، MD، Ph.D. گروه پاتولوژی. محققان داده‌ها را از دو مطالعه کوهورت آینده‌نگر جمع‌آوری کردند: مطالعه سلامت پرستاران، شامل 121700 زن 30 تا 55 ساله در هنگام ثبت‌نام، و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت، از جمله 51،529 مرد 40 تا 75 ساله در هنگام ثبت‌نام.

شرکت کنندگان هر دو سال یک بار اطلاعاتی در مورد سبک زندگی و سلامت ارائه کردند. این تیم داده‌های 91975 زن و 47431 مرد را که وجود یا عدم وجود سابقه آپاندکتومی را گزارش کرده بودند، پس از حذف کسانی که سابقه سرطان، بیماری التهابی روده یا دریافت کالری غیرمحتمل داشتند، تجزیه و تحلیل کردند. این تیم با 139406 شرکت کننده از هر دو گروه تا به امروز یا تا زمان مرگ آنها را پیگیری کرده است.

از میان 2811 مورد سرطان روده بزرگ، 1065 مورد دارای بافتی برای تجزیه و تحلیل باکتری Fusobacterium nucleatum بودند. یافته‌های تیم تحقیقاتی نشان داد افرادی که آپاندکتومی کرده‌اند در مقایسه با افرادی که این عمل را انجام نداده‌اند، ۴۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کولورکتال با فوزوباکتریوم نوکلئاتوم مثبت قرار دارند. هیچ افزایشی در خطر ابتلا به سرطان کولورکتال به طور کلی یا زیرگروه‌های سرطان با این روش مشاهده نشد.

محدودیت ها شامل این است که شرکت کنندگان عمدتا سفیدپوست و غیر اسپانیایی بودند. محققان فقط اطلاعاتی در مورد آپاندکتومی هایی داشتند که تا زمان پرسشنامه خاص انجام شده بود.

آنها نمی توانند تاثیر آپاندکتومی های انجام شده پس از آن زمان را در نظر بگیرند. با این حال، آپاندکتومی معمولاً بین سنین 15 تا 30 سال انجام می‌شود و میانگین سنی شرکت‌کنندگان در زمان پرسش‌نامه خاص، 58 سال برای زنان و 53 سال برای مردان بود. آنها موارد سرطان کولورکتال را که قبل از زمان مشخص پرسشنامه رخ داده بود، حذف کردند. با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که این تعداد نسبتاً کم بود. در نهایت، داده های باکتریایی برای همه موارد سرطان کولورکتال در دسترس نبود.

“در مطالعه خود، ما ارتباط بین آپاندکتومی و سرطان روده بزرگ را برای یک سویه خاص از باکتری‌ها بررسی کردیم. با این حال، بسیاری از انواع باکتری‌ها در ایجاد تومور نقش دارند و طیف کامل باکتری‌هایی که آپاندیس در آنها نگهداری می‌شود نامشخص است.

اوجینو می‌گوید: «بنابراین، نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که برداشتن عضوی که به عنوان یک «خانه امن» بالقوه برای باکتری‌های خاص در نظر گرفته می‌شود، همیشه بر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ تأثیر مثبت یا منفی می‌گذارد، و همچنین نمی‌توانیم برداشتن آن را به صورت پیشگیرانه توصیه کنیم.

ما می‌دانیم که آپاندیس در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد و هدف تحقیق ما این است که نقش آپاندیس در بدن و اینکه چگونه برداشتن آن بر سلامت کلی ما در درازمدت تأثیر می‌گذارد، روشن کند.»

اطلاعات بیشتر:
Hidetaka Kawamura و همکاران، آپاندکتومی و بروز طولانی مدت سرطان کولورکتال، به طور کلی و وضعیت تومور Fusobacterium nucleatum، سالنامه جراحی (2024). DOI: 10.1097/SLA.0000000000006315

ارائه شده توسط Brigham and Women’s Hospital

نقل قول: حذف «خانه امن» بالقوه باکتری روده ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد (۲۰۲۴، ۹ مه) بازیابی شده در ۹ مه ۲۰۲۴ از https://medicalxpress.com/news/2024-05-gut-bacteria-potential-safe-house .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.