حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست


حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست

همه ما دوست داریم پوستمان صاف، ابریشمی و درخشان باشد. آیا می دانستید که تسکین دهنده ترین و آبرسان ترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از حمام شیر است؟ بله، لایه برداری و مرطوب کنندگی دوگانه آن به پوست شما احساس لطافت، صاف، درخشان و بی عیب و نقص می دهد. در ادامه این مقاله جذاب از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست همراه ما باشید تا با فواید حمام شیر برای پوست و دستور العمل های حمام شیر بدون هدر دادن هیچ گونه موادی بیشتر آشنا شوید.

همه ما پوستی صاف، ابریشمی و درخشان می خواهیم. اگر بتوانیم با استفاده از دستور العمل های خانگی طبیعی به این مهم دست یابیم، امتحان کردن ضرری ندارد.  اگر پوست خشک و خشن داشته باشید، آن را دوست خواهید داشت، زیرا حمام شیر می تواند پوست را نرم، صاف و درخشان کند. علاوه بر این، می‌توانید گیاهان و روغن‌های معطر را به آن اضافه کنید تا آن را مجلل‌تر کرده و با این تکنیک آرامش بخش، احساس مراقبت از پوستی مانند آبگرم را در خانه داشته باشید. حمام شیر به شدت جوان کننده و آرامش بخش است. با این حال، توجه داشته باشید که آنها ممکن است هیچ بیماری پوستی را بهبود ندهند. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار حمام شیر بگیرید تا پوست‌تان نرم و خوب شود و ذهن‌تان آرام شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، بهترین انتخاب برای درمان کوچکی، درمان شلی و درمان افتادگی سینه بدون عوارض جانبی می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای اصلاح فرم سینه ها بدون عوارض جانبی

کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین
کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین

استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

لوسیون حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده باسن میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

یکی از ویژگیهای خاص و منحصر به فرد این کرم بزرگ کننده سینه، استفاده از آن در دوره بارداری، شیردهی و یائسگی میباشد و با توجه به ترکیبات کاملا گیاهی کرم حجم دهنده سینه، محدودیت سنی نداشته و از سن ۱۴ سال به بالا قابل استفاده میباشد.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

حمام شیر چیست؟

حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست
حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست

حمام شیر حمامی است که با شیر به عنوان ماده اصلی تهیه می شود. خواص تغذیه کننده پوست شیر ​​به نرم شدن پوست خشن و خشک کمک می کند و آن را درخشان و لطیف نگه می دارد. همچنین می‌توانید گلبرگ‌های گل، روغن‌های ضروری و نمک حمام اضافه کنید تا حمام شیر آرامش‌بخش و جوان‌کننده باشد. این نهایت لذت مراقبت از خود برای تسکین استرس است. برای تهیه حمام شیر خود می توانید از شیر گاو یا حتی انواع شیرهای دیگر استفاده کنید. حمام شیر یک روش قدیمی برای نرم نگه داشتن پوست است. بیایید در بخش بعدی نگاهی به تاریخچه آن بیندازیم.

پلینی بزرگ، نویسنده و فرمانده ارتش اوایل امپراتوری روم، اولین کسی بود که حمام شیر را در دایره المعارف خود “تاریخ طبیعی” ثبت کرد.

تاریخچه حمام شیر

اولین استفاده از حمام شیر به چندین قرن قبل باز می گردد. طبق برخی از افسانه ها، کلئوپاترا ملکه مصر اولین زنی بود که برای بهبود رنگ پوست خود با شیر بز حمام کرد. امپراتور روم Poppaea پس از مرگ کلئوپاترا آن را به یک روند تبدیل کرد. گزارش‌های تاریخی بعدی از دیگر ملکه‌ها و خانم‌های نجیب صحبت می‌کنند که برای دستیابی به پوستی نرم‌تر، جوان‌تر و کم‌رنگ‌تر در حمام شیر غرق می‌شوند.

برخی از فرهنگ عامه آفریقایی نیز در مورد حمام شیر به عنوان روش های زیبایی و همچنین درمان و افسون زدایی صحبت می کنند.

در تاریخ امروز، ما از افسانه ها بسیار دورتر شده ایم و اثربخشی حمام شیر ریشه در علم دارد.

حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست

از کدام شیر استفاده کنیم؟

در اینجا لیستی از شیر از منابع مختلف وجود دارد که می توانید برای تهیه حمام شیر خود از آنها استفاده کنید:

شیر الاغ: در افسانه ها آمده است که فرعون مصری، کلئوپاترای مرموز، در شیر الاغ حمام می کند. دانشمندان قرن بیست و یکم نیز تأثیر مثبت مالیدن شیر الاغ بر روی پوست را یافته اند. استفاده از کرم های فرموله شده با شیر الاغ آبرسانی پوست را بهبود بخشیده و رطوبت پوست را محفوظ می دارد و آن را برای مدت طولانی تری نرم تر نگه می دارد. شیر الاغ همچنین دارای خواص ضد التهابی، ترمیم کننده زخم و بازسازی کننده پوست است که به تسکین پوست و درخشندگی آن کمک می کند.

شیر گاو: شیر گاو به راحتی در دسترس است و دارای خواص مغذی است که برای پوست مفید است. دانشمندان خواص ترمیم زخم را در شیر گاو کم چرب یافته بودند . اما اگر پوست خیلی خشکی دارید می توانید از شیر پرچرب نیز استفاده کنید.

شیر نارگیل: شیر نارگیل از فشار دادن گوشت رنده شده نارگیل به دست می آید. در حالی که روغن نارگیل به دلیل خواص مرطوب کنندگی شناخته شده است، شیر نارگیل به همان اندازه برای پوست موثر است. ترکیبات موجود در شیر نارگیل ممکن است از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کرده و به کند کردن پیری پوست کمک کند.

دوغ: دوغ شیر تخمیر شده مملو از اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که برای لایه برداری پوست محبوب است.

شیر بادام: شیر بادام از بادام کامل فشرده به دست می آید. پوست بادام سرشار از فلاونوئیدهای است که خواص ضد میکروبی دارند. همچنین شیر می تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که به شیر گاو حساسیت دارند.

شیر بز: شیر بز و شیر گاو از نظر ترکیب مشابه هستند. شیر بز نیز به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می کند. با این حال، اگر به شیر گاو حساسیت دارید، ممکن است بخواهید از شیر بز نیز اجتناب کنید.

شیر جو دوسر: شیر جو دوسر از جو کلوئیدی تشکیل شده است که در بسیاری از کرم ها و لوسیون های پوست استفاده می شود. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. برای پوست های خشک، حساس یا مستعد آکنه عالی است.

همچنین می توانید از شیر برنج و سویا برای حمام شیر استفاده کنید. همچنین، نسخه های پر چرب شیر حیوانی بسیار مغذی هستند.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی بدون نیاز به رژیم غذایی

ژل لاغری هات چیلی راهکاری نوین برای کاهش وزن فوری

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی،  با تولید گرما، متابولیسم را فعال کرده و گردش خون را در بدن افزایش می دهد.

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند. می توان از آن به عنوان کرم ماساژ برای لاغری موضعی و چربی سوزی فوری استفاده کرد.

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم ضد سلولیت موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

اینها منابع مختلف شیری هستند که می توانید برای حمام شیر خود استفاده کنید. اکنون اجازه دهید نگاهی به دستور العمل های مختلف حمام شیر بیندازیم که می توانید در کمتر از ۵ دقیقه تهیه کنید.

۵ بهترین دستور العمل حمام شیر خانگی و نحوه استفاده

حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست
حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست

۱٫ حمام شیر و عسل

  • ۲ فنجان شیر دلخواه خود را مصرف کنید.
  • ۴ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را با آن مخلوط کنید.
  • مخلوط را به حمام آب ولرم اضافه کنید.
  • ۳۰ دقیقه در آن خیس کنید.
  • اگر پوست خشکی دارید دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

۲٫ حمام بلغور جو دوسر

  • یک فنجان بلغور جو دوسر بردارید و آن را آسیاب کنید تا به صورت پودر ریز درآید.
  • ½ فنجان آب گرم اضافه کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • خوب هم بزنید و کلوئیدی بلغور جو دوسر را در حمام آب ولرم خود بریزید.
  • مقدار زیادی روغن زیتون و ۲ قطره اسانس لیمو را اضافه کنید.
  • ۳۰ دقیقه در آن خیس کنید.
  • اگر پینه  و پوست خشن دارید این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید .

حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست

۳٫ حمام شیر اسطوخودوس

  • ۲ فنجان دوغ بردارید.
  • آن را با ½ فنجان شیر بادام (یا شیر گاو کم چرب) مخلوط کنید.
  • ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.
  • آن را در یک حمام آب ولرم بریزید.
  • ۴ قطره اسانس اسطوخودوس خشک را اضافه کنید.
  • ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در آن خیس کنید.
  • این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا پوست را لایه برداری کنید / لایه های مرده پوست را از بین ببرید .

۴٫ حمام شیر نارگیل و گل رز

  • ۱ فنجان شیر نارگیل را بردارید و آن را در حمام آب ولرم بریزید.
  • ۷ قطره روغن نارگیل و ۴ قطره اسانس گل رز اضافه کنید.
  • مقداری گلبرگ گل رز را بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید.
  • این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو با شیر

۵٫ حمام شیر بز با نمک اپسوم

  • ۲ فنجان شیر بز را بردارید و با ½ فنجان دوغ مخلوط کنید.
  • آن را به حمام آب ولرم اضافه کنید.
  • ¾ فنجان نمک اپسون و ۵ قطره اسانس چریش را اضافه کنید .
  • ۳۰ دقیقه در آن خیس کنید.
  • این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا رنگ پوستتان یکدست شود، لکه های تیره کاهش پیدا کند و پوستتان جوان شود .

نکته: می توانید از شیر خشک هم استفاده کنید. با این حال، شیر خشک حاوی مواد افزودنی است که ممکن است برای پوست شما ایده آل نباشد. همچنین، تمام دستور العمل های حمام شیر ذکر شده در بالا را می توان با هر شیری که انتخاب کردید استفاده کرد.

آدریان، یک وبلاگ نویس، حمام شیر را امتحان کرد و تجربه خود را در یک پست وبلاگ به اشتراک گذاشت. او می‌گوید: «وقتی آنجا نشسته بودم، احساس می‌کردم یک میلیون دلار دارم! شگفت انگیز بود. احساس می‌کردم دارم وقت می‌گذارم تا کاری برای خودم به شیوه‌ای عاشقانه و خلاقانه انجام دهم تا کمی به خودم فرصت بدهم…. بنابراین هر زمان که احساس می کنید کمی وقت خود را از دست داده اید، من به شدت این را به عنوان یک راه حل توصیه می کنم! این به شما احساس شگفت انگیزی می دهد».

حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست

اکنون که طرز تهیه حمام شیر در خانه را می دانید، بیایید در بخش زیر نگاهی اجمالی به فواید حمام شیر برای پوست بیندازیم. این مزایا بر اساس شواهد حکایتی است. تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

فواید حمام شیر برای پوست

حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست
حمام شیر چیست؟ تاریخچه حمام شیر، فواید و عوارض حمام شیر برای پوست
  • پوست را مرطوب می کند.
  • پوست را لایه برداری می کند
  • آفتاب سوختگی را برطرف می کند.
  • از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.
  • خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.
  • بافت پوست را صاف می کند.
  • پوست را جوان می کند .
  • به آرامش و کاهش استرس کمک می کند.
  • کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

برنزه ای جذاب با درخششی فوق العاده با لوسیون برنزه کننده فلورسان

خرید بهترین برنزه کننده برای برنزه ای با ماندگاریه ۴ ماه

برنزه کننده فلورسان روسیه مخصوص سولاریوم و آفتاب می باشد.

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری از اولین جلسه سولاریوم و آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم سولاریوم، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

واضح است که یک حمام شیر آرامش بخش خانگی آسان، سریع و موثر بر روی پوست شما است. اما آیا خطرات یا عوارض جانبی دارد؟ 

عوارض حمام شیر برای پوست

اگر به هر یک از انواع شیر یا ترکیبات ذکر شده در بالا حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید. بثورات، تورم و خارش نشانه هایی هستند که نشان می دهد شما به هر یک از موادی که در حمام شیر استفاده می شود حساسیت دارید. همیشه قبل از استفاده از مواد یک پچ تست انجام دهید. مقدار کمی شیر (و سایر مواد) را در پشت دست یا گردن خود بمالید. 2 ساعت منتظر بمانید تا ببینید آیا دچار واکنش های آلرژیک شده اید یا خیر.

یک نگرانی رایج این است که آیا حمام شیر می تواند باعث عفونت قارچی شود یا خیر. شستشوی کامل بعد از حمام به طور کلی بی خطر است. با این حال، اگر مستعد ابتلا به عفونت های قارچی یا قارچی هستید، حمام شیر ممکن است برای شما ایده آل نباشد.

توجه: اگر پوست چرب یا مستعد آکنه، تب بالا یا حالت تهوع دارید از  حمام شیر خودداری کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا باید بعد از حمام شیر آبکشی کنم؟

بله، باید بعد از حمام شیر آبکشی کنید، زیرا باقی ماندن باقی مانده شیر روی پوست شما می تواند باعث تحریک و بوی نامطبوع شود. بنابراین، پس از پایان خیساندن، آن را با یک شوینده بدن یا صابون مرطوب کننده بشویید.

آیا حمام شیر برای نوزادان مفید است؟

جدای از شیردهی، حمام شیر مادر برای نوزاد می تواند از طرق مختلف مفید باشد. محتوای چربی موجود در شیر مادر به لطف قابلیت‌های مرطوب‌کنندگی باورنکردنی‌اش می‌تواند نوزاد شما را آرام کند. همچنین رطوبت را حفظ می کند و به جلوگیری از خارش و خشکی کمک می کند.

چه مدت باید در حمام شیر بمانید؟

به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وان شیر خیس کنید تا پوست شما شیر و هر ماده دیگری را که ممکن است اضافه کرده اید جذب کند.

حمام شیر باید چه دمایی داشته باشد؟

حمام شیر باید در دمای ولرم بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت و (۳۶٫۵ تا ۴۰٫۵ درجه سانتیگراد) تهیه شود.

آیا حمام شیر می تواند به بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس کمک کند؟

بر اساس شواهد حکایتی، حمام شیر ولرم به دلیل داشتن رطوبت زیاد می تواند به تسکین بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند. با این حال، تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

اگر پوست حساسی دارم می توانم از حمام شیر استفاده کنم؟

بله، شیر برای همه انواع پوست بی خطر و مفید است، مگر اینکه واکنش آلرژیک به شیر داشته باشید.

آیا می توانم در صورت حساسیت به شیر از حمام شیر استفاده کنم؟

در صورت حساسیت به لاکتوز، می توانید از شیر وگان ساخته شده از سویا، بادام یا شیر نارگیل استفاده کنید زیرا برای پوست نیز بسیار مفید هستند.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی

رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

سخن پایانی
  • می توانید از شیر الاغ، شیر گاو، شیر نارگیل یا شیر جو دوسر برای تهیه حمام شیر استفاده کنید.
  • عسل، نمک اپسوم و روغن‌های ضروری را برای رایحه‌درمانی برای بهبود سلامتی و آرامش کلی اضافه کنید.
  • حمام شیر فوایدی مانند لایه برداری، جوانسازی و کاهش استرس را به همراه دارد.
  • اما اگر به هر نوع شیری حساسیت دارید، از حمام شیر خودداری کنید زیرا باعث خارش، تورم و بثورات می شود.
  • اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، از حمام شیر خودداری کنید.

منبع



Source link