درمان های زوال عقل مرتبط با عوارض جانبی جدی: مطالعه


زوال عقل

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

مطالعه ای که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد چندین درمان ضد روان پریشی که به بیماران مبتلا به زوال عقل داده می شود با عوارض جانبی جدی از جمله نارسایی قلبی مرتبط است.

بر اساس این مطالعه که در مجله منتشر شد، استفاده از داروهای ضد روان پریشی در افراد مبتلا به زوال عقل با طیف گسترده ای از پیامدهای نامطلوب جدی از جمله سکته مغزی، لخته شدن خون، حمله قلبی، نارسایی قلبی، شکستگی، پنومونی و آسیب حاد کلیه مرتبط است. مجله پزشکی بریتانیا (BMJ).

دانشمندان دریافتند که بالاترین خطرات زمانی رخ می دهد که درمان شروع می شود، “این امر بر نیاز به افزایش احتیاط در مراحل اولیه درمان تاکید می کند”.

داروهای ضد روان پریشی – ریسپریدون، کوتیاپین، هالوپریدول و اولانزاپین – معمولاً برای بیماران مبتلا به اختلالات روان پریشی مانند اسکیزوفرنی تجویز می شوند.

آنها همچنین برای درمان افسردگی که به ویژه در برابر سایر داروها مقاوم است و همچنین برای درمان بیماران مبتلا به زوال عقل مانند بیماری آلزایمر استفاده می شود.

داروهای ضد روان پریشی این بیماری ها را درمان نمی کنند بلکه برای آرام کردن برخی علائم مانند رفتار پرخاشگرانه هستند.

درمان ها به دلیل عوارض جانبی جدی و کارایی محدود آنها بسیار بحث برانگیز هستند.

در فرانسه، مانند انگلستان که در آن BMJ مطالعه انجام شد، فقط ریسپریدون و هالوپریدول مجاز به درمان علائم زوال عقل هستند.

با این حال BMJ بیان می کند که این مطالعه “مشاهده ای” است و هیچ “نتیجه گیری محکمی در مورد علت و معلول نمی توان گرفت”.

ممکن است در برخی موارد، عارضه جانبی ذات الریه بر زوال عقل شروع شود.

چندین متخصص مغز و اعصاب این مطالعه را در زمانی ستایش کردند که داروهای ضد روان پریشی از زمان همه گیر کووید، نسخه ها رو به افزایش است.

دکتر چارلز مارشال، متخصص مغز و اعصاب، گفت: «بنابراین این خطر وجود دارد که بیماران داروهای ضد روان پریشی مضر تجویز شوند، زیرا کارکنان آموزش دیده ای که می توانند به طور ایمن رفتارشان را مدیریت کنند، به اندازه کافی در دسترس نیستند.

اطلاعات بیشتر:
پیامدهای نامطلوب متعدد مرتبط با مصرف آنتی سایکوتیک در افراد مبتلا به زوال عقل: مطالعه کوهورت همسان مبتنی بر جمعیت، BMJ (2024). DOI: 10.1136/bmj-2023-076268

© 2024 AFP

نقل قول: درمان‌های دمانس مرتبط با عوارض جانبی جدی: مطالعه (2024، 20 آوریل) در 20 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-dementia-treatments-linked-side-effects.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.