دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت


علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت

هنگامی که ما دچار بریدگی یا زخم می شویم، روند بهبود طبیعی بدن بلافاصله وارد عمل می شود. بافت‌ها و سلول‌های خونی را به سمت محل می‌برد تا لخته‌ای روی زخم ایجاد کند که در نتیجه یک پوشش پوسته‌دار به نام دلمه ایجاد می‌شود. در حالی که دلمه ها باید مسیر خود را طی کنند تا زخم بهبود یابد، دلمه روی صورت ممکن است کاملاً ناخوشایند به نظر برسد. در بخش‌های بعدی این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی، با موضوع علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت بیایید نگاهی به علائم دلمه روی صورت بیندازیم و اینکه چه چیزی ممکن است باعث ایجاد دلمه روی صورت شما شود و چگونه به درمان دلمه روی صورت به طور مؤثر کمک کنیم.

دلمه خونریزی را متوقف می‌کند و پوششی ایمن روی زخم ایجاد می‌کند تا از میکروب‌ها و گرد و غبار تا زمان بهبود زخم محافظت شود.

دلمه های روی صورت شما می تواند به دلیل آسیب، جوش، نیش حشرات، واکنش های آلرژیک یا عفونت ایجاد شود. این روش بدن برای محافظت از ناحیه آسیب دیده از عفونت بیشتر با تشکیل پوست جدید در محل آسیب است. در حالی که تمایل به برداشتن دلمه وسوسه انگیز است، مهم است که از انجام این کار برای جلوگیری از زخم یا عفونت اجتناب کنید. اینجاست که می توانید از داروهای خانگی ساده برای تسریع روند بهبودی استفاده کنید. مرطوب کردن پوست، آرایش نکردن و استفاده از کمپرس سرد یا گرم باعث می شود که پوست شما به خوبی بهبود یابد. در صورت مشاهده هر گونه علائم عفونت، برای درمان بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

چه چیزی می تواند باعث ایجاد دلمه در صورت شود؟

علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت
علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت

آکنه و جوش

در حالی که آکنه و جوش های روی صورت بیماری های پوستی کاملاً رایج و بی ضرر هستند، لمس یا برداشتن آن ها ممکن است منجر به ایجاد دلمه روی صورت شود. در صورت کوبیدن یا تحریک شدن، ممکن است باز شوند و بعد از آن پوسته ایجاد شود. این دلمه ها اغلب منجر به ایجاد اسکار نیز می شوند.

جراحت

اگر بر اثر تصادف روی صورت خود بریدگی یا کبودی پیدا کردید، دلمه‌ها برای کمک به بهبود سریع‌تر آن‌ها ایجاد می‌شوند. همچنین، سوختگی ها و تاول ها ممکن است منجر به ایجاد دلمه در روند بهبود طبیعی شوند.

اپیلاسیون صورت همچنین می تواند باعث التهاب پوست و حوادث سوختگی شود که می تواند منجر به ایجاد دلمه در طول فرآیند بهبودی شود.

عفونت ها

برخی از عفونت های باکتریایی یا قارچی ممکن است در واکنش باعث ایجاد پوسته پوسته شدن پوست صورت شما شوند . عفونت های ویروسی مانند تبخال و آبله مرغان نیز در طول دوره خود منجر به تاول و دلمه می شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ، گال انسان در هر زمان به ۲۰۰ میلیون نفر مبتلا می شود. شیوع این عفونت انگلی در بین کودکان بین ۵ تا ۵۰ درصد برآورد شده است.

نیش حشرات

گزش برخی از حشرات، حتی اگر خطرناک نباشد، می تواند باعث ایجاد زخم در صورت شما شود. سپس برای محافظت از آنها پوسته پوسته می شوند.

علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت

عکس العمل های آلرژیتیک

گاهی اوقات با تغییر مکان و آب و هوا، پوست شما ممکن است به یک دوره جوش یا آکنه تبدیل شود که به گرما و رطوبت واکنش نشان می دهد . اغلب، مکان‌های خشک و سرد ممکن است شرایطی مانند درماتیت، روزاسه، اگزما و آلرژی‌های پوستی را تشدید کند و ممکن است بعداً منجر به تحریک، خارش، خاراندن و دلمه شود.

گاهی اوقات این دلمه ها می توانند خارش هم داشته باشند. اگرچه ممکن است برای همه یکسان نباشد، اما باید مراقب باشید که آنها را خراش ندهید.

در بخش بعدی با ما همراه باشید تا متوجه شوید که چرا پوسته‌ها در وهله اول خارش می‌کنند.

چرا دلمه ها خارش می کنند؟

در طول فرآیند بهبود زخم، اپیدرم پوست را از طریق ارتباط هماهنگ بین سلول‌های مختلف، آزاد می‌کند و پروتئین‌های خاصی را آزاد می‌کند و مولکول‌های سیگنال‌دهنده را آزاد می‌کند. این مواد سلول های ایمنی را جذب می کنند که مستقیماً نورون های حسی را تحریک می کنند و باعث خارش می شوند.

اعصاب پوست به مواد شیمیایی مانند هیستامین حساس هستند که بدن پس از آسیب آزاد می کند. هیستامین به بازسازی سلول های پوست کمک می کند اما همچنین می تواند باعث واکنش های آلرژیک مانند خارش شود. با این حال، مهم است که در مقابل میل به خاراندن آنها مقاومت کنید تا از ایجاد زخم روی پوست جلوگیری کنید.

در حالی که ممکن است به محض یافتن دلمه میل به خلاص شدن از شر آن داشته باشید، باید مراقب باشید که آن را به طور مکرر لمس نکنید زیرا ممکن است روند بهبودی را کند کرده و در عوض منجر به عفونت، لک و زخم شود.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

در ادامه این مقاله، بیایید ببینیم که چگونه می توانید به روشی بهتر از شر پوسته های صورت خود خلاص شوید.

نحوه درمان دلمه روی صورت

علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت
علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت

درمان های خانگی برای دلمه روی صورت

اجازه دهید دلمه دست نخورده باقی بماند

بهترین راه برای خلاص شدن از شر پوست این است که فقط اجازه دهید روند خود را طی کند. در حالی که دلمه بهبود می یابد، تمایل به خارش و ناراحتی دارد. با این حال، باید سعی کنید و از دست زدن به آن اجتناب کنید زیرا در غیر این صورت روند بهبودی را مختل می کند. برداشتن مکرر دلمه ممکن است زخم را تشدید کند و منجر به عفونت‌های غیرضروری شود و حتی ممکن است زخم را بدتر کند. فقط هوا دادن دلمه و دادن مدتی به آن برای افتادن خود به خود به خلاص شدن از شر آن کمک می کند.

خوب مرطوب کن

دلمه روی صورت، درست مانند هر جای دیگر، تمایل به خشک شدن و خارش دارد. مرطوب نگه داشتن آن باعث کاهش هر گونه ناراحتی می شود و کمک می کند تا سریعتر به پوست بازگردد. در حالی که می توانید از برخی روغن های طبیعی با خواص ضد باکتریایی یا هر مرطوب کننده غیر کومدوژنیک استفاده کنید، ژل نفتی برای همین کار بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: نحوه درمان دلمه روی پوست سر

ضد آفتاب

آفتاب، گرما و رطوبت می توانند پوسته های صورت شما را تحریک و بدتر کنند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازند. استفاده منظم از ضدآفتاب لایه ای از محافظت در برابر آن می دهد و از هیپرپیگمانتاسیون بعد از بهبود زخم جلوگیری می کند.

از آرایش خودداری کنید

هنگامی که صورت شما با تمام پوسته ها و زخم ها به آکنه و جوش تبدیل می شود، آرایش کردن می تواند پوست شما را تحریک کند . به خصوص باید از هرگونه تماس در محل دلمه و پوست اطراف آن اجتناب کنید. همچنین باید مراقب باشید که هنگام پاک کردن آرایش، پوسته ها را خراش ندهید.

علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت

کمپرس سرد و گرم

در حالی که کمپرس گرم گردش خون را بهبود می بخشد و روند بهبودی را تسریع می کند، کمپرس سرد به کاهش درد، تورم و خارش زخم کمک می کند. برای کمک به کاهش ناراحتی در صورت لزوم، می توانید بین این دو جایگزین کنید.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید و از مالش دادن دلمه در حین پاکسازی خودداری کنید.

معمولاً وقتی صحبت از پوسته های صورت می شود، نگران هیچ گونه عوارض جانبی نخواهید بود. اما اگر علائم دیگری مانند تب و لرز، تشدید قرمزی و تورم، یا تشکیل چرک همراه با دلمه های صورت را مشاهده کردید، می تواند نشانه عفونت احتمالی باشد. سپس ممکن است نیاز به مشاوره پزشکی داشته باشید و درمان های زیر ممکن است تجویز شوند.

درمان پزشکی

پزشک شما پس از بررسی دلمه‌ها می‌تواند خط درمانی مناسب را برای کمک به بهبود بهتر زخم توصیه کند.

  • پمادهای موضعی
  • لایه برداری شیمیایی
  • آنتی بیوتیک های خوراکی
  • نور درمانی 

اگرچه درمان‌های فوق می‌توانند به شما کمک کنند تا به طور مؤثری با گال مقابله کنید، اما همیشه بهتر است در وهله اول از ایجاد دلمه پیشگیری کنید.

اقدامات پیشگیرانه

علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت
علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت
  • اگر زخم شما هنوز تازه است یا دلمه تازه شروع به شکل گیری کرده است، باید مراقب حرکات خود باشید.
  • در حالی که باید دست ها و موهای خود را از صورت خود دور نگه دارید، ممکن است بخواهید آنها را به آرامی بپوشانید تا به طور تصادفی خراشیده نشوند.
  • اگر درگیر هر گونه فعالیت ورزشی فعال یا تفریحی هستید، سعی کنید زخم را از عرق و گرد و غبار دور نگه دارید.
  • تمیز و بهداشتی نگه داشتن محل زخم به تسریع روند بهبود کمک می کند.

علل دلمه روی صورت چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از دلمه روی صورت

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

چگونه یک شبه از شر پوست صورت خود خلاص شوید؟

ممکن است نتوان یک شبه از شر دلمه روی صورت خلاص شد. با این حال، طبق شواهد حکایتی، استفاده از کمپرس گرم ممکن است آن را نرم کند و ظرف چند ساعت از بین برود.

آیا دلمه های خشک سریعتر بهبود می یابند یا دلمه های مرطوب؟

هنگامی که زخم ها مرطوب نگه داشته شوند، سریع تر بهبود می یابند. به طور مشابه، پوسته‌ها ممکن است سریع‌تر بهبود یافته و زمانی که ناحیه مرطوب نگه داشته می‌شود، زودتر از بین بروند. خشک نگه داشتن دلمه نیز ممکن است باعث ناراحتی و خارش شود.

آیا می توانم نئوسپورین را روی دلمه بگذارم؟

بله، نئوسپورین ممکن است بر روی دلمه اعمال شود. به عنوان یک پماد آنتی باکتریال، ممکن است روند بهبودی را تسهیل کند و بهبودی را تسریع کند.

آیا آلوئه ورا برای دلمه خوب است؟

بله، گذاشتن آلوئه ورا روی دلمه خوب است. ممکن است به تسریع روند بهبودی و مرطوب نگه داشتن دلمه کمک کند.

سخن پایانی
  • دلمه پوسته ای است که روی زخم شما ایجاد می شود تا از عفونت بیشتر محافظت کند.
  • آسیب، آکنه یا واکنش آلرژیک به آب و هوا ممکن است باعث ایجاد دلمه در صورت شما شود.
  • می توانید از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید و پوست خود را به خوبی مرطوب کنید تا دلمه های شما به طور طبیعی بهبود یابد.
  • برای جلوگیری از خراشیدن و تسریع روند بهبود، باید زخم را تمیز نگه دارید و آن را به آرامی بپوشانید.

منبع



Source link