دستورالعمل های جدید برای کمک به پزشکان در تشخیص موارد و جلوگیری از آسیب نخاعی


افزایش سوء مصرف اکسید نیتروژن: دستورالعمل های جدید برای کمک به پزشکان در تشخیص موارد و جلوگیری از آسیب نخاع

توزیع کننده های اکسید نیتروژن خالی در پارک لندن. اعتبار: آنا بیلینگتون، موسسه سلامت جمعیت ولفسون، دانشگاه کوئین مری لندن

توصیه‌های تحقیقاتی که امروز در مورد تشخیص و درمان آسیب نخاعی ناشی از سوء استفاده از اکسید نیتروژن منتشر شد، به طور همزمان به عنوان دستورالعمل‌های رسمی بالینی توسط انجمن عصب‌شناسان بریتانیا پذیرفته شده‌اند. سرعت بی‌سابقه در تبدیل تحقیقات به عمل ضروری است زیرا موارد پزشکی سوء استفاده از اکسید نیتروژن به موازات افزایش استفاده از چیزی که در حال حاضر دومین داروی تفریحی محبوب در بین جوانان در بریتانیا است، افزایش می‌یابد.

دستورالعمل ها در منتشر شده است عصب شناسی عملی.

استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن (N2O – همچنین به عنوان گاز خنده شناخته می شود) می تواند منجر به انحطاط ترکیبی تحت حاد نخاع شود (N2O-SACD)، وضعیتی که می تواند باعث ناتوانی جدی و دائمی در جوانان شود. در حالی که در صورت تشخیص زودهنگام ممکن است به طور موثر درمان شود، معمولاً به اشتباه تشخیص داده می شود و به طور نامناسب درمان می شود. هیچ دستورالعمل درمانی توافق شده ای قبلا وجود نداشته است.

تحقیقات جدید بر اساس پروژه ای برای بهبود تشخیص و درمان N2O-SACD در بیمارستان سلطنتی لندن، جایی که یک مورد جدید به طور متوسط ​​هفته ای یک بار ارائه می شود. اکثریت بیماران با ناتوانی در راه رفتن، زمین خوردن و گزگز یا از دست دادن حس در پاها و دست ها مراجعه می کنند. علائم دیگر شامل ضعف و فوریت مثانه یا روده یا بی اختیاری بود. نکته مهم، این است که بیماران اغلب به استفاده از اکسید نیتروژن اشاره نمی کنند، احتمالاً به این دلیل که آن را با علائم خود مرتبط نمی دانند، یا به این دلیل که احساس می کنند انگ در ارتباط با افشای استفاده از آن وجود دارد. نویسندگان پیشنهاد می کنند که پزشکان باید از شیوع سوء استفاده از اکسید نیتروژن در منطقه خود آگاه باشند و برای تعیین اینکه آیا سوء استفاده از اکسید نیتروژن باعث ایجاد علائم می شود یا خیر، تحقیقات دقیقی انجام دهند.

نویسنده ارشد، آلستر نویس، پروفسور نورولوژی و نوروپیدمیولوژی در کوئین مری، و مشاور متخصص مغز و اعصاب، گفت: “ما این دستورالعمل های عملی را برای استاندارد کردن مراقبت از بیمارانی که به دلیل استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن آسیب دیده اند، توسعه دادیم. اگر به درستی اجرا شوند، آنها خواهند شد. اطمینان حاصل کنیم که بیماران درمان مورد نیاز خود را دریافت می کنند. امیدواریم آنها همچنین با بهبود کارایی بخش اورژانس و کاهش پذیرش غیرضروری، فشار بر بیمارستان ها را کاهش دهند.

پروفسور تام وارنر، رئیس انجمن عصب شناسان بریتانیا، اظهار داشت: “استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن خطر قابل توجهی برای آسیب به سیستم عصبی، به ویژه نخاع، که در صورت برداشتن آن قابل درمان است، دارد. نحوه تشخیص، تشخیص، و مهمتر از همه، درمان افرادی که با چنین علائمی به بخش اورژانس مراجعه می کنند و از ناتوانی عصبی طولانی مدت جلوگیری می کند.

اطلاعات بیشتر:
دژنراسیون ترکیبی تحت حاد بند ناف ناشی از اکسید نیتروژن: تشخیص و درمان، عصب شناسی عملی (2023). DOI: 10.1136/pn-2022-003631

ارائه شده توسط کوئین مری، دانشگاه لندن

نقل قول: افزایش سوء استفاده از اکسید نیتروژن: دستورالعمل های جدید برای کمک به پزشکان در تشخیص موارد و جلوگیری از آسیب نخاعی (2023، 22 فوریه) در 23 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-surge-nitrous-oxide- بازیابی شده است. abuse-guidelines.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.