روش طبیعی مرطوب کردن مو


علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

حالت دادن مکرر موها از طریق سشوار کشیدن، استفاده از مواد شیمیایی و حالت دادن حرارتی می تواند نیاز به رطوبت مو را افزایش دهد . این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا سریعاً آرایش کنید، اما تمایل دارند موهای شما را خشک کنند، منجر به شکستگی یا شکافتن موها شوند و به آن آسیب برسانند. بنابراین، چگونه می توانید موهای خود را به سلامت بازگردانید؟ مرطوب نگه داشتن موهایتان می تواند این کار را برای شما انجام دهد. با این حال، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای شما، باید به روش صحیح انجام شود. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو شما را با دلایل خشکی مو، بهترین روش های خانگی برای مرطوب کردن مو و برخی درمان‌های طبیعی برای حفظ سلامت آن آشنا می‌کند.

موهای خشک مستعد شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو هستند. در چنین شرایطی، مرطوب کردن مو به مبارزه موثر با آسیب کمک می کند.

با این حال، دلایل خشکی مو بسیار زیاد است، مانند تکنیک های بد برس زدن، شامپو زدن مکرر، شرایط محیطی و استفاده منظم از ابزارهای حالت دهنده. بنابراین برای به حداقل رساندن خشکی، از شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید و موهای خود را با آب سرد بشویید. استفاده منظم از سرم مو، شامپوی خشک، استفاده از روغن مو، به حداقل رساندن استفاده از ابزارهای حالت دهنده و شامل ماسک مو می تواند به طور موثری مو را مرطوب کند. شما می توانید از هر روشی که در این مقاله ذکر می شود برای افزایش سطح رطوبت موهای خود استفاده کنید.

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

علل خشکی مو

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو
علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

دلایل مختلفی برای خشکی مو وجود دارد. اگر پوست سرتان سبوم کافی تولید نکند، ممکن است موهایتان خشک شود. با افزایش سن، تولید سبوم شروع به کاهش می کند. این وضعیت به موهای خشک و شکننده می انجامد که رطوبت ندارند.

عوامل دیگری که می توانند منجر به خشکی مو شوند عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده: گرمای ناشی از ابزارهای حالت دهنده مانند غلطک داغ، بیگودی، اتوی صاف و سشوار رطوبت طبیعی موهای شما را از بین می برد و باعث خشکی آن می شود . رنگرزی و درمان های شیمیایی نیز اغلب به خشکی مو کمک می کند.
  • شامپو زدن مکرر: شامپو زدن مکرر می تواند موهای شما را خشک کند. مواد شیمیایی خشن موجود در شامپو می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث وز شود. همچنین استفاده نکردن از نرم کننده بعد از شامپو می تواند موهای شما را خشک، کدر و بی روح جلوه دهد.
  • شرایط سخت محیطی: قرار گرفتن موهای شما در معرض باد، آفتاب، کلر و شرایط سخت آب و هوایی می تواند باعث کدر شدن و خشک شدن موها شود.
  • برس زدن بد: برس های فلزی با موهای ناهموار می توانند موهای شما را خشک کرده و منجر به شکستگی شوند.
  • سفید کردن: استفاده از سفید کننده روی مو ممکن است منجر به خشکی و در نتیجه شکننده شدن تارهای مو شود. مواد شیمیایی خشن مورد استفاده در این فرآیند می توانند رطوبت طبیعی مو را از بین ببرند و آن را خشک و مستعد آسیب کنند. در نتیجه، در نظر گرفتن اثرات طولانی مدت سفید کردن مکرر بر سلامت موهای خود و کشف راه هایی برای حفظ شادابی و استحکام آن ضروری است.

مقاله جذاب ۱۱ روش موثر برای مرطوب کردن پوست به طور طبیعی را بخوانید.

این روش های ساده و در عین حال موثر را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه موهای خشک را مرطوب کنید و موهای نرم و شاداب خود را بازیابی کنید.

بهترین راه برای مرطوب کردن موهای شما

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو
علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

۱٫ از شامپو و نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید

از شامپوهای آبرسان و نرم کننده های عمیق مناسب برای نوع موهای شما استفاده کنید . همچنین می‌توانید نرم‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده‌های مو را انتخاب کنید که رطوبت بیشتری به موهای شما می‌دهد. این محصولات می توانند رطوبت از دست رفته موهای خشک شما را جبران کرده و به تغذیه آن ها کمک کنند.

۲٫ با آب سرد آبکشی کنید

شستشوی مو با آب داغ می تواند رطوبت و چربی طبیعی آن را از بین ببرد. این کار موهای شما را خشک، وز و شکننده می کند. آب سرد رطوبت مو و منافذ پوست سر را می‌بندد و از ورود کثیفی و ناخالصی‌ها جلوگیری می‌کند.

۳٫ یک سرم را به برنامه روزانه مراقبت از مو اضافه کنید

سرم های مو کمک می کند موهای شما را با رطوبت بپوشانید و از آسیب های ناشی از میله های فر کردن، اتوهای صاف و سشوار محافظت کنید . سرم ها موخوره را کاهش داده و موهای شما را براق و صاف می کنند. پس از شامپو کردن و حالت دادن به موهای مرطوب، سرم را روی موهای مرطوب بمالید . شما همچنین می توانید از آن به عنوان یک لمس نهایی بر روی رشته های خشک و حالت دار استفاده کنید تا درخشندگی فوری را به آن اضافه کنید.

۴٫ از شامپوی خشک استفاده کنید

شامپو زدن روزانه باعث خشکی مو می شود. به جای شستن منظم موهایتان، از شامپوهای خشک بین دو شستشو استفاده کنید تا موهایتان شاداب شود و از تجمع چربی روی پوست سرتان جلوگیری شود . زمانی که تارهای شما احساس چربی می کنند و انتهای آن به رطوبت نیاز دارد، از شامپوی خشک استفاده کنید.

۵٫ استفاده از ابزارهای سبک داغ را محدود کنید

ابزارهای حالت دهنده حرارتی می توانند موهای شما را خشک کنند. اگر نمی توانید به طور کلی از آنها اجتناب کنید، از آنها در کمترین/خنک ترین حالت استفاده کنید و برای جلوگیری از سرخ شدن موهایتان از یک محافظ حرارتی استفاده کنید . از محصولات حالت دهنده بدون حرارت مانند اسپری های تنظیم کننده، موس مو و ژل برای جلوگیری از آسیب و هیدراته نگه داشتن موهایتان استفاده کنید .

۶٫ از ماسک موی حالت دهنده عمیق استفاده کنید

درمان هفتگی ماسک مو یک اقدام عالی برای حفظ سلامت کلی موهای شما است. ماسک مو با مواد مغذی مانند عسل و زرده تخم‌مرغ می‌تواند موهای خشک را مرطوب کند، درخشندگی بیشتری به موها بدهد و موها را نرم کند. این یکی از بهترین مرطوب کننده های مو است که می توانید در خانه تهیه کنید. این درمان موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و تارهای مو را در سطحی عمیق ترمیم می کند. همچنین می توانید برای آبرسانی و لطافت بیشتر، روغن یا سرم مو را پیگیری کنید.

۷٫ روغن های مغذی مو را بمالید

موهای خشک و شکننده به دلیل کمبود رطوبت مستعد ابتلا به استاتیک هستند. روغن های نارگیل، بادام، آرگان و زیتون می توانند به مرطوب کردن موهای شما کمک کنند. چند قطره از هر یک از این روغن ها را به انتهای خشک موهای خود بمالید و به آرامی برس بزنید. برای تقویت بیشتر، روغن آووکادو و روغن هسته انگور را در برنامه مراقبت از موهای خود قرار دهید. روغن آووکادو سرشار از چربی های تک اشباع است و ممکن است تارهای موی شما را تغذیه کند. از سوی دیگر، روغن هسته انگور به عنوان یک درزگیر عالی عمل می کند و ممکن است به کاهش موخوره و شکافتن انتهای آن کمک کند. همچنین می‌توانید این روغن‌ها را روی طول موهای خود ماساژ دهید تا آنها را صاف کرده و موخوره را از بین ببرید.

شما همچنین می توانید موهای خود را مرتب کنید، از حوله های میکروفایبر استفاده کنید و از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید تا رطوبت طبیعی موهای خود را حفظ کنید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

اکنون که ایده ای در مورد نحوه مرطوب کردن موها دارید، به دنبال چند روش خانگی برای حفظ رطوبت موها بروید.

داروهای طبیعی برای مدیریت موهای خشک

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو
علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

۱٫ روغن نارگیل

خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل از ریزش پروتئین مو جلوگیری می کند. این کار موهای شما را نرم، هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد.

Doro Cubillo، یک وبلاگ نویس یوتیوب، روغن نارگیل را به مدت ۲۴ ساعت روی موهای خود گذاشت و نتایج را در وبلاگ خود به اشتراک گذاشت. او گفت: “موهای من مانند الماس می درخشد، بسیار نرم است و احساس ابریشمی دارد.

شما نیاز خواهید داشت

  • روغن نارگیل بکر 

جهت ها

  1. موها و پوست سر خود را به آرامی با روغن نارگیل بکر به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.
  2. بگذارید یک ساعت بماند.
  3. موهای خود را با یک شامپو گیاهی آبکشی کنید. با یک نرم کننده دنبال کنید.
  4. این کار را ۱-۲ بار در هفته انجام دهید.

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

۲٫ موز و روغن زیتون

مطالعات نشان می دهد که موز در نرم کننده های مو استفاده می شود و روغن زیتون دارای خواص نرم کنندگی است که به مرطوب کردن مو کمک می کند. این مواد ممکن است با هم برای تغذیه و نرم کردن موهای شما کار کنند.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ عدد موز رسیده
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر

جهت ها

  1. موز رسیده و روغن زیتون بکر را با هم مخلوط کنید.
  2. این خمیر را روی موهای مرطوب و پوست سر بمالید.
  3. بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه قبل از شستشو بماند.
  4. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

۳٫ روغن و عسل دانه کدو تنبل

عسل یک مرطوب کننده عالی است و در فرمولاسیون نرم کننده های مو استفاده می شود . روغن دانه کدو تنبل می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو
علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن دانه کدو تنبل
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

جهت ها

  1. دانه کدو تنبل و روغن نارگیل را با عسل مخلوط کنید.
  2. این مخلوط را روی موهای خیس بمالید.
  3. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با یک پاک کننده ملایم بشویید.
  4. با یک نرم کننده دنبال کنید.
  5. این کار را ۱-۲ بار در هفته برای بهترین نتیجه انجام دهید.

۴٫ شی باتر

کره شیا دارای خواص نرم کنندگی عالی است که می تواند موهای خشک و آسیب دیده را درمان کند .

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱-۲ قاشق غذاخوری کره شی

جهت ها

  1. کره شی را گرم کنید و پوست سر و موهای خود را به آرامی با آن ماساژ دهید.
  2. بگذارید ۳۰-۶۰ دقیقه بماند.
  3. موهای خود را با یک شوینده ملایم آبکشی کرده و با نرم کننده ادامه دهید.
  4. این کار را ۱-۲ بار در هفته انجام دهید.

کره شی در حالت خام خود رایحه ای تند و آجیلی دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد جذاب نباشد. با این حال، برای خنثی کردن بو، می توانید با هر اسانس معطر مخلوط کنید.

مقاله روغن ماساژ برای افزایش سایز سینه، ۱۰ بهترین روغن برای بزرگ کردن سینه را بخوانید.

۵٫ آلوئه ورا و اسطوخودوس

آلوئه ورا دارای اثرات محافظت کننده نور است که می تواند به جلوگیری از آسیب مو ناشی از اشعه های خشن خورشید کمک کند. روغن اسطوخودوس می تواند به رشد مو کمک کند در حالی که موهای شما در تمام طول روز بوی خوش می دهد .

شما نیاز خواهید داشت

  • ¼ فنجان ژل آلوئه ورا
  • ۱ فنجان آب
  • ۲-۳ قطره روغن اسطوخودوس

جهت ها

  1. ژل آلوئه و آب را با هم مخلوط کنید.
  2. روغن اسطوخودوس را به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  3. این مخلوط را به یک بطری اسپری منتقل کنید.
  4. آن را روی موها و پوست سر خود اسپری کنید.
  5. این کار را روزانه یا در صورت نیاز تکرار کنید.

۶٫ تخم مرغ خام و روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اولئوروپئین است که باعث رشد مو می شود. تخم مرغ سرشار از چربی و پروتئین است که مو را تغذیه و مرطوب کرده و آن را صاف و ابریشمی می کند.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ عدد تخم مرغ خام
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

جهت ها

  1. تخم مرغ و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.
  2. این مخلوط را به موها و پوست سر خود بمالید.
  3. سر خود را با حوله بپوشانید و ۳۰-۶۰ دقیقه صبر کنید.
  4. موهای خود را با یک شوینده ملایم آبکشی کرده و با نرم کننده ادامه دهید.
  5. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

هنگام شستن این ماسک از موهایتان از آب داغ استفاده نکنید زیرا می تواند تخم مرغ را بپزد و پاک کردن آن و همچنین از بین بردن بوی تخم مرغ را دشوار کند.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند

همچنین باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

علل خشکی مو، بهترین روش های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن مو و سلامت مو

پاسخ به سوالات متداول

چگونه می توانم موهایم را یک شبه آبرسانی کنم؟

اینها چند راه عالی برای آبرسانی به موهایتان در طول شب هستند:
قبل از رفتن به رختخواب موهایتان را کاملا برس بزنید تا شل شوند، پوست سرتان تحریک شود و به توزیع روغن طبیعی مو کمک کنید.
قبل از خواب از یک سرم موی آبرسان یا روغن موی مرطوب کننده استفاده کنید تا به موهایتان و تارهایتان قدرت بیشتری برای مقابله با موخوره بدهد.
برای جلوگیری از وز و نامرتبی موها، از ماسک شبانه استفاده کنید و موهای خود را بپیچید.
از روبالشی ابریشمی برای جلوگیری از موخوره، اصطکاک، خشکی و از دست دادن رطوبت خود استفاده کنید.

کدام بهتر است: روغن نارگیل یا روغن زیتون برای مو؟

روغن نارگیل و روغن زیتون هر دو برای مو مفید هستند. این روغن ها دارای خواص مغذی مشابهی برای مو هستند و اینکه کدام یک از آنها استفاده می کنید به نوع مو و مسائل شما بستگی دارد. با این حال، روغن زیتون بهتر از روغن نارگیل به تارهای مو نفوذ می کند.

آیا مرطوب کننده موها را تقویت می کند؟

مرطوب کننده ها به حفظ رطوبت در تارهای مو کمک می کنند و از خشکی، شکننده شدن و ضعیف شدن موها جلوگیری می کنند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و استفاده از ماسک های معمولی مو برای تغذیه نیز می تواند به تقویت مو کمک کند.

آیا باید روزانه از مرطوب کننده مو استفاده کنم؟

بستگی به بافت و نوع موی شما دارد. کسانی که موهای چرب دارند می توانند هفته ای یکبار از مرطوب کننده مو استفاده کنند. اما، اگر موهای خشکی دارید، باید روزانه از آن استفاده کنید. افرادی که دارای انواع موی ۱A تا ۲B هستند ممکن است نیازی به استفاده منظم از آن نداشته باشند. با این حال، انواع موهای ضخیم تر مانند ۳A-4C ممکن است روزانه به آن نیاز داشته باشند.

آیا می توانم موهایم را بیش از حد مرطوب کنم؟

بله، ممکن است در صورت استفاده بیش از حد از محصول، موهای خود را بیش از حد مرطوب کنید. با توجه به نوع و بافت موی خود، از مصرف بیش از حد محصولات مرطوب کننده به یکباره خودداری کنید. می تواند موهای شما را بسیار چرب و صاف کند. همچنین می تواند باعث اضافه بار رطوبت شود که ممکن است به موهای غیر قابل کنترل منجر شود.

سخن پایانی
  • استفاده بیش از حد از شامپوها، همیشه استفاده از ابزارهای حالت دهنده، عوامل محیطی و شیوه های نادرست برس زدن ممکن است باعث خشک شدن موها شود.
  • برای مرطوب کردن موهای خود، از محصولات مراقبت از موی مناسب استفاده کنید، وعده های غذایی مغذی بخورید و از استفاده بیش از حد از ابزار خودداری کنید.
  • می توانید مواد تشکیل دهنده بسیاری از داروهای مرطوب کننده مو را درست در انبارهای خود پیدا کنید – از جمله روغن نارگیل، موز، عسل و غیره.
  • از موهای خود در برابر وسایل گرم کننده یا هر چیز دیگری که می تواند آن را خشک کند محافظت کنید.

منبع



Source link