روغن داغ برای سلامت مو درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ


فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

چرب کردن موهایتان می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد و شما نمی‌خواهید موهایتان چرب و چسبنده به نظر برسد، بنابراین این کار را انجام نمی‌دهید. اما آیا می دانستید که ماساژ روغن داغ می تواند به پیشگیری از ریزش مو کمک کند؟ بله، شما می توانید از این تکنیک سنتی برای بهبود و محافظت از موهای خود استفاده کنید. نادیده گرفتن این عمل قدیمی می تواند موهای شما را در معرض مسائل مختلفی قرار دهد. ماساژ روغن داغ برای سلامت مو و پوست سر مفید و آرامش بخش است. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو به چگونگی مفید بودن ماساژ روغن داغ برای مو و نحوه انجام آن پرداخته می شود.

ماساژ روغن داغ به موهایتان، صرف نظر از نوع مو، فواید زیادی دارد، مانند افزایش جریان خون که ممکن است رشد مجدد مو را تحریک کند. تکنیک‌های ساده ماساژ مو با روغن داغ، مانند ضربه‌های عمیق، ورز دادن و اصطکاک دایره‌ای می‌تواند ضخامت مو را افزایش دهد، از شوره سر جلوگیری کند، موخوره را مهار کند، فولیکول‌های مو را از داخل تغذیه کند، از مو در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند، شکستگی مو را کاهش دهد و درخشندگی مو را افزایش دهد. اما قبل از اینکه موهایتان را چرب کنید، به یاد داشته باشید که روغنی را انتخاب کنید که مناسب نوع موهایتان باشد. همچنین، نمی خواهید پوست سرتان بسوزد، بنابراین روغن را فقط کمی گرم کنید و مطمئن شوید که داغ نباشد.

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

چرا باید روغن داغ را روی موهای خود ماساژ دهید؟

فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو
فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

همه افراد بدون توجه به نوع موی خود می توانند از مالیدن روغن داغ به موهای خود سود ببرند . با این حال، برخی از انواع مو می توانند سود بیشتری داشته باشند.

خانم هایی که موهای صاف دارند می توانند هر یک یا دو هفته یک بار موهای خود را روغن کنند. بافت موی آنها به روغن های طبیعی پوست سرشان اجازه می دهد تا به طور مساوی در طول موهایشان پخش شوند.

این ممکن است در مورد خانم هایی با موهای مجعد یا گره خورده صادق نباشد . پیچ خوردگی ها و فرها می توانند به عنوان مانع عمل کنند و مانع از حرکت روغن طبیعی پوست سر در طول موهایشان شوند. از این رو، زنان با این نوع مو می توانند دو یا سه بار در هفته از درمان موهای روغن داغ استفاده کنند.

به غیر از حالت دادن به موهایتان، ماساژ مو با روغن داغ می تواند فواید دیگری نیز داشته باشد.

مزایای ماساژ مو با روغن داغ چیست؟

گنجاندن ماساژ با روغن داغ در روال منظم مراقبت از مو می تواند از بسیاری جهات برای موهای شما مفید باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که این درمان امتحان خود را پس داده است.

  • رشد مو را تقویت می کند: ماساژ پوست سر با روغن داغ باعث تحریک گردش خون در آن ناحیه می شود که منجر به توزیع بهتر مواد مغذی در فولیکول های مو می  شود . این تغذیه ممکن است به تقویت مو و کمک به رشد سریع مو منجر شود.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ با مجموع ۳۴۰ شرکت کننده (۱۷٫۹٪) انجام شد که ریزش مو و آلوپسی را تجربه کردند تا فواید ماساژ پوست سر اندازه گیری شود. حدود ۳۲۷ (۱۷٫۲%) شرکت کننده روزانه ۱۱ تا ۲۰ دقیقه ماساژ پوست سر را به مدت ۶٫۶ ماه انجام دادند. ۶۸٫۹ درصد تثبیت ریزش مو یا رشد مجدد مو را گزارش کردند. این تغییرات پس از ۳۶٫۳ ساعت ماساژ پوست سر مشاهده شد. با این حال، چنین پیشرفت‌هایی برای شرکت‌کنندگانی که نازک شدن پیشانی/گیجگاهی یا راس داشتند کمتر بود.

  • ضخامت مو را افزایش می دهد: یک مطالعه نشان داد که ماساژ پوست سر منجر به افزایش قابل توجهی در ضخامت مو می شود. این به دلیل تحریک مستقیم نیرو بر روی سلول های پاپیلای پوستی  است .
  • بافت های مو را تغذیه می کند: روغن داغ عمیقاً در پوست سر شما جذب می شود و فولیکول ها و بافت های مو را از داخل تغذیه می کند.
  • از شوره سر جلوگیری می کند: شوره سر در افرادی که پوست سرشان خشک است رخ می دهد که باعث می شود سلول های مرده پوست به صورت توده پوسته پوسته شوند.

یک مطالعه نشان داد که روغن های منابع مختلف می توانند به کاهش شوره سر کمک کنند.

  • از آسیب خورشید محافظت می کند: مالیدن روغن داغ به موهای شما یک غلاف محافظ روی آن ایجاد می کند که از آسیب اشعه های مضر UV به موهای شما جلوگیری می کند.
  • موخوره را کاهش می دهد: درمان با روغن داغ موهای شما را از داخل مرطوب می کند، که به کاهش پف و وز کمک می کند .
  • درخشندگی می‌افزاید: ماساژ منظم موهایتان با روغن داغ از خشکی و دوشاخه شدن موها جلوگیری می‌کند که در نهایت منجر به براق‌تر شدن موها می‌شود.
  • شکستگی مو را کاهش می دهد: استفاده منظم از روغن ساقه مو را روان می کند و  آن را با لایه ای می پوشاند که از مو در برابر شکستن محافظت می کند. همچنین از شکافتن انتهای آن جلوگیری می کند.

ماساژ دادن موهایتان با روغن داغ می تواند در دراز مدت مفیدتر باشد. 

در بخش بعدی، نحوه تهیه روغن داغ را در خانه خود توضیح خواهیم داد.

چگونه یک درمان با روغن داغ برای مو در خانه انجام دهیم؟

فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو
فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

آماده سازی درمان در خانه یک فرآیند ساده است و حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

طرز تهیه روغن داغ برای مو

آنچه شما نیاز دارید

  • روغن به انتخاب شما
  • کاسه شیشه ای
  • قابلمه (مطمئن شوید که بزرگتر از کاسه شیشه ای باشد)
  • آب
  • اجاق گاز

چه باید کرد

  1. چند قاشق غذاخوری از روغن را داخل کاسه شیشه ای بریزید. بسته به طول و ضخامت موهایتان می توانید هر چقدر که می خواهید روغن بزنید.
  2. قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق بگذارید.
  3. کاسه شیشه ای را داخل قابلمه قرار دهید و اجازه دهید حرارت حاصل از آب در حال جوش، روغن را گرم کند.
  4. قبل از اینکه آن را از روی اجاق گاز بردارید، انگشت خود را در روغن فرو کنید تا بررسی کنید که آیا تا دمای دلخواه شما گرم شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: ۱۸ بهترین روغن ضروری برای کاهش چین و چروک

چگونه موهای خود را به درستی با روغن داغ ماساژ دهید؟

فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو
فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

آنچه شما نیاز دارید

  • حوله
  • برس مو/ شانه دندانه پهن
  • کلاه دوش
  • شامپو
  • حالت دهنده

چه باید کرد

  1. برای جلوگیری از شکستگی مو از برس مو یا شانه دندانه پهن استفاده کنید. یک شانه دندانه پهن گره ها و گره خوردگی های مو را با کمترین شکستگی مو از بین می برد.
  2. یک حوله دور شانه های خود بکشید تا لباس های خود را از لکه های روغن محافظت کنید.
  3. انگشتان خود را در روغن داغ فرو کنید و آنها را به هم بمالید تا روغن به طور یکنواخت پخش شود.
  4. شروع به ماساژ دادن پوست سر با انگشتان خود با حرکات دایره ای ملایم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه کنید.
  5. هنگامی که روغن را روی سر خود مالیدید، می توانید مقدار باقی مانده را به موهای خود بمالید.
  6. موهایتان را به صورت کش ببندید و کلاه دوش بگذارید.
  7. اجازه دهید روغن به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند. همچنین می توانید آن را یک شبه رها کنید.
  8. موهای خود را با یک شامپو رشد مو بشویید و موهای خود را حالت دهید. ممکن است لازم باشد ابتدا از آب گرم استفاده کنید تا روغن به طور کامل پاک شود.

برای جذب بهتر و جلوگیری از اصطکاک، می توانید از یک پد پنبه ای برای ماساژ موهای خود با روغن داغ استفاده کنید.

فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

ماسک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر نرمی و لطافت مو مشکل ریزش موهای شما را پایان می دهد.

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفل یک محصول با چندین کارایی تاثیر گذار است ، درمان ریزش ، رشد مجدد ، استحکام مو، نرمی و خوش حالتی موهای شما

ترکیباتی کاملا ارگانیک بدون استفاده درصدی از مواد شیمیایی و مهم از تر همه ماینوکسیدیل از ویژگی های بارز ماسک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل می باشد .

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو ، زیباترین و با ارزش ترین هدیه از طرف شما به موهایتان است.

بهترین روغن برای موهای شما چیست؟

روغن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به حفظ و سلامت مو کمک کنند. با این حال، تعدادی از آنها به طور گسترده ای به همین دلیل شناخته شده اند. اجازه دهید نگاهی به آنها بیندازیم.

۱٫ روغن نارگیل

یکی از مزایای اصلی روغن نارگیل توانایی آن در کاهش ریزش مو است. با نفوذ آسان به ساقه مو به این امر دست می یابد.

روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است که به کاهش و جلوگیری از شوره سر کمک می کند. نفوذ روغن نارگیل بکر به ساقه مو به تخریب هر گونه سلول قارچی کمک می کند. این روغن هیدراتاسیون مو را بهبود می بخشد، زیرا دارای خاصیت قفل کننده رطوبت است که ممکن است انتهای شکاف را درمان کرده و از آسیب مو جلوگیری کند.

۲٫ روغن بادام

اگر به دنبال روغن موی سبک و معطر هستید، ممکن است روغن بادام را در روتین موهای خود بگنجانید. شواهد علمی زیادی برای حمایت از روغن بادام در رشد مو وجود ندارد. روغن بادام حاوی لیپیدها (اسیدهای چرب تک غیراشباع)، پروتئین ها و ویتامین ها است . اینها ممکن است به بهبود کیفیت کلی مو کمک کنند.

وجود ویتامین E و اسیدهای چرب نشان می‌دهد که این روغن رطوبت مو را بهبود می‌بخشد و ممکن است موها را درمان کند. ویتامین E همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است که می تواند به دور نگه داشتن عفونت های پوست سر کمک کند. علاوه بر این، روغن بادام دارای خواص ضد التهابی است . اینها می توانند به تسکین التهاب پوست سر کمک کنند.

۳٫ روغن زیتون

روغن زیتون یک نرم کننده عالی برای مو است و همچنین برای کاهش آسیب مو و شکافتن انتهای مو شناخته شده است. این روغن همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است.

فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو
فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

نمودار زیر از یک مطالعه ۲۰۲۰ منتشر شده در آنتی اکسیدان ها ، حداقل و حداکثر غلظت آنتی اکسیدان های کلیدی موجود در روغن زیتون فوق بکر را نشان می دهد. نمونه های روغن از مناطق مختلف ایتالیا گرفته شد. همانطور که در نمودار نشان داده شده است، اجزای اصلی که به فعالیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون کمک می کنند، ترکیبات فنلی به نام سکویریدوئیدها و توکوفرول ها (ویتامین E) هستند.

غلظت آنتی اکسیدان های اصلی در روغن زیتون فوق بکر

غلظت – mg/kg حداکثر حداقل
لوتئین ۲٫۲ ۰٫۹
ب-کاروتن ۸٫۹ ۱٫۴
الکل فنولیک ۴٫۳ ۰٫۸
لیگنان ها ۳۹٫۲ ۱۰٫۸
Secoiridoids 751.2 43.9
توکوفرول ها ۳۷۰٫۶ ۲۳٫۲
فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو

از این رو می توان از آن به عنوان پاک کننده مو استفاده کرد. مطالعات حیوانی نشان می دهد که اولئوروپئین، روغن زیتون، می تواند رشد مو را تحریک کند . روغن زیتون همچنین می تواند به ساقه مو نفوذ کند. از این رو، می تواند در درمان موهای خشک یا آسیب دیده به خوبی عمل کند.

۴٫ روغن کرچک

اسیدهای چرب امگا ۹ موجود در روغن کرچک می تواند به ضخیم تر و بلندتر شدن موها کمک کند و در عین حال مراقبت طبیعی از مو را نیز فراهم می کند. این روغن همچنین می تواند انتها و شوره سر را درمان کند. برخی معتقدند که عفونت های پوست سر را نیز درمان می کند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

۵٫ روغن جوجوبا

گرفتگی فولیکول‌های مو می‌تواند منجر به ریزش شدید مو شود. روغن جوجوبا یک استر موم طبیعی است که ممکن است مو را حالت دهد و اغلب در نرم کننده ها و شامپوها استفاده می شود. جوجوبا همچنین دارای خواص ضد التهابی است. از این رو، ممکن است به درمان شوره سر و سایر عفونت های التهابی و بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

۶٫ روغن آووکادو

روغن آووکادو انباری از اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و ویتامین های A، D، E و B6 است. این مواد مغذی برای تحریک تغذیه و رشد مو، مرطوب کردن پوست سر و کاهش انتهای شکاف عمل می کنند.

۷٫ روغن آرگان

روغن آرگان (همچنین به عنوان روغن مراکش شناخته می شود) اغلب برای درمان گال و  جلوگیری از ریزش مو و جوانسازی موهای خشک استفاده می شود. این روغن مملو از اسیدهای چرب غیراشباع است و برخی ادعا می کنند که این روغن می تواند به درمان موهای خشک کمک کند. منبع خوبی از آنتی اکسیدان های مورد نیاز مو است. همچنین موها را مرطوب نگه می دارد.

می توانید این روغن های حامل را با روغن های ضروری برای رشد مو مانند روغن نعناع، ​​اسطوخودوس و رزماری جفت کنید.

۸٫ روغن کنجد

روغن کنجد یک اکسیر همه کاره برای تقویت موهای سالم است. سرشار از اسیدهای چرب از جمله اسیدهای اولئیک، لینولئیک و لینولنیک است که موهای شما را از ریشه تا نوک تغذیه می کند. حاوی آنتی اکسیدان ها، سزامولین و سسامین است که از موهای شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند، در حالی که خواص ضد التهابی آن پوست سر را تسکین می دهد.

روغن کنجد همچنین به عنوان یک محافظ طبیعی در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش عمل می کند و تضمین می کند که موهای شما بدون آسیب و درخشان باقی می مانند. اثرات ضد باکتریایی آن پوست سر شما را سالم و عاری از عفونت نگه می دارد. به علاوه، این روغن مرطوب‌کننده خوبی است که از خشکی مو جلوگیری کرده و رشد مو را تقویت می‌کند. همچنین ممکن است با بهبود گردش خون در پوست سر به کاهش سفیدی و حفظ موهای درخشان و زیبا کمک کند.

بیشتر بخوانید: روغن های ضروری برای سلولیت – درمان خانگی و فواید آن

می‌توانید طیف وسیعی از روغن‌های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که بهترین مورد را برای موهایتان پیدا کنید. اما قبل از شروع درمان با روغن داغ، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو
فواید ماساژ مو با روغن داغ برای سلامت مو، درمان ریزش مو با ماساژ روغن داغ و بهترین روغن برای ماساژ مو
  • درمان با روغن داغ زمانی بهترین نتیجه را دارد که مو و پوست سر شما تمیز باشد. بنابراین، یک روز قبل از اینکه موهایتان را چرب کنید بشویید.
  • همیشه سعی کنید از روغن های بکر و ارگانیک برای درمان های روغن داغ خود استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی موجود در روغن های فرآوری شده می تواند به موهای شما آسیب برساند.
  • حداقل یک بار در هفته از روغن داغ استفاده کنید تا موهای خود را عمیق تر کنید.
  • همیشه قبل از اینکه روغن را روی سر خود بمالید، یک پچ تست با روغن در قسمت داخلی ساعد خود انجام دهید. این برای اطمینان از عدم حساسیت شما به روغن است.
  • هنگام استفاده از روغن روی پوست سر و مو، مطمئن شوید که روغن داغ نباشد. گرمای بیش از حد می تواند پوست سر را بسوزاند و به مو آسیب برساند.

تعداد دفعات استفاده از روغن داغ به نوع موی شما بستگی دارد. اگر موهای چرب دارید هفته ای دو بار موهای خود را با روغن ماساژ دهید. اگر موهای خشکی دارید، هفته ای سه بار موهای خود را با روغن ماساژ دهید.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا درمان با روغن داغ روی موهای مرطوب انجام می شود یا خشک؟

درمان باید فقط روی موهای خشک انجام شود.

آیا باید قبل از درمان با روغن داغ موهای خود را بشویید؟

بهتر است موهای خود را یک روز قبل از روغن داغ بشویید. این کار باعث می شود پوست سر و موهای شما تمیز باشد.

آیا بعد از درمان با روغن داغ نیاز به شستن موهای خود دارید؟

اگرچه می توانید روغن را یک شبه رها کنید، اما بهتر است قبل از رفتن به بیرون از منزل موهای خود را بشویید. این به این دلیل است که روغن می تواند باعث چسبیدن گرد و غبار و آلودگی به موهای شما شود.

هر چند وقت یکبار باید روغن داغ را روی موهای خود انجام دهید؟

می توانید هفته ای یک بار روغن داغ را روی موهای خود انجام دهید.

چه مدت باید در درمان روغن داغ نگه دارید؟

می توانید روغن داغ را از ۳۰ دقیقه تا یک شب نگه دارید.

آیا می توانید پس از درمان با روغن داغ حالت دهنده عمیق انجام دهید؟

بله، شما می توانید پس از درمان با روغن داغ برای کاهش اصطکاک و تغذیه موهای خود، درمان حالت دهنده عمیق را انجام دهید. می توانید از مواد ساده آشپزخانه خود مانند عسل برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.

آیا ماساژ باعث کاهش طاسی می شود؟

بله، ماساژ ممکن است تا حد زیادی طاسی را متوقف کند زیرا به بهبود سلامت پوست سر و افزایش رشد و ضخامت مو کمک می کند.

سخن پایانی
  • ماساژ روغن داغ ممکن است باعث رشد مو شود زیرا گردش خون را تحریک می کند.
  • ماساژ از شکستن موها جلوگیری می کند، موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و پوست سر را مرطوب می کند.
  • روغن ممکن است یک غلاف محافظ روی مو ایجاد کند و از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.
  • برای حالت دادن عمیق، ماساژ روغن داغ را می توان یک بار در هفته انجام داد.

منبع



Source link